Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

renYek

Lid
Dat weet ik ja. Ik had hem al geupgrade naar 2664, dus ik ben wel bekend met het proces zelf ;) De foutmelding: "Software Loading Error 010306"

Voordat ik die melding krijg is het ding al een paar keer herstart en heeft hij al gemeld dat er een geldig software image gevonden is.

Hoe dan ook: as we speak ben ik firmware 904 erop aan het rossen (die schijnt nieuwer te zijn dan firmware 1100 (http://187509.homepagemodules.de/t37f7-FIRMWARE-Update-so-geht-s.html). Ik merk straks dus wel of het gelukt is en of mijn telefoon weer normaal doet i.c.m. de Columbus. (naja, telefoon doet normaal, alleen de Columbus niet meer).

En als het gelukt is de kaart er opnieuw opbatsen, maar dat zal verder wel lukken. Ik heb V3 hier origineel liggen en een V4 met BMW kaarten erin/erbij heb ik neergeladen.

Ik post wel weer hoe het is gegaan :)

Edit 22:18: Downgrade naar firmware 904 gelukt (in 40 minuten klaar). De kaart staat er nog op en mijn telefoon(boek) doet het weer i.c.m. de Columbus.

Ik ben weer blij :)

Edit 2: 2-11-2009 07:09: onderweg naar werk kwam ik erachter dat de stuurwielbediening het nu niet meer doet. Eens kijken of het nu met een andere firware 1100 versie of wellicht 1020 wel weer lukt. Natuurlijk wil ik het weer werkend krijgen, maar het belangrijkste vind ik nu dat de telefoniefuncties weer volledig beschikbaar zijn. Tot zover maar weer.

Edit 3: 2-11-2009 21:10: Ik had weer met de bilnaad gelezen en was vergeten de 2 files (PQ... TPL en SK...TPL) van naam te laten ruilen. Dit heb ik nu gedaan en de firmware 904 er nog een keer overheen geblazen. Stuurknoppen doen het weer in ieder geval :) Ik heb alleen nog steeds het probleem dat de bluetoothverbinding met de carkit na ieder gesprek vanzelf wordt verbroken. Inmiddels had ik ook al aardig in de registry van mijn WM 6.5 liggen hakken, dus ik hengst morgen de customed cooked TPL WM6.5 ROM er nog eens overheen (USB kabel ligt op kantoor, anders deed ik dat nu wel) en dan zie we wel weer verder. Morgen dus weer een update.

renYek

Lid
Edit 4: Mijn Windows Mobile 6.5 HTC TyTnII geflashed en alles werkt weer naar behoren. Dus geen verbroken bluetooth verbinding meer na een gesprek. Per saldo ben ik dus geen ruk opgeschoten ten opzichte van voordat ik begon, maar ik ben weer een ervaring rijker ;)

WillemJan

Forumguru
Edit 4: Mijn Windows Mobile 6.5 HTC TyTnII geflashed en alles werkt weer naar behoren. Dus geen verbroken bluetooth verbinding meer na een gesprek. Per saldo ben ik dus geen ruk opgeschoten ten opzichte van voordat ik begon, maar ik ben weer een ervaring rijker ;)
Zal de HTC TyTnII (geflashed) het nu wel doen met firmware 2664? Zo ja, dan lag het aan de BIOS versie van de HTC.

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan

Lijkt me sterk aangezien ik dezelfde ROM erop gebatst heb als dat er al op stond.

Bij mij werkt het na een update naar WM6.5.1 nog niet. Zelfde problemen met het niet syncen van het teloonboek i.c.m. firmware 2664.
Het droppen van de BT verbinding is mij niet bekend.

Bartez

Lid
Kan iemand me vertellen of de IPhone 3GS goed kan communiceren met het Columbus systeem voor wat betreft bellen en het overtanken van contactpersonen?

En wellicht heeft er ook iemand ervaringen met de HTC Touch 2 en de Blackberry Storm 2 tav de Columbus?

Alvast bedankt!

nomad

Senior Member
HTC toestellen werken probleemloos.
Touch2 en Touch Pro2 zonder enig probleem.
3GS test ik vanavond even.

Bartez

Lid

Thanx...ben er benieuwd naar de 3GS en fijn dat de HTC's het netjes doen :) Ook de Blackberry ben ik erg benieuwd naar...iemand enig idee hoe de Blackberrys het doen icm de columbus?

Bartez

Lid

Hoi Nomad,

Ben je nog in de gelegeheid geweest de Iphone 3gs te testen met de columbus?

p.s...je kunt de iphone toch ook aansluiten aan de columbus via het stekker in de armsteun voor muziek? Of heb je daar nog een apart kabeltje voor nodig?

Even een andere vraag...kan iemand me vertellen hoe die muziek over bluetooth werkt? Ik heb een HTC TyntII met wat muziek erop, maar via de bluetooth krijg ik geen muziek gevonden en afgespeelt...

nomad

Senior Member
Ook de iPhone 3GS even getest met de Fiscon carkit.
Werkt fabeltastisch ! Wederom perfecte integratie met de Columbus, telefoonboek gewoon beschikbaar, voice control en het geluid gaat even flink wat lager als er een mailtje of sms binnenkomt.

Ik heb hem ook tegelijk aan de MDI hangen, dus speel muziek van iPhone af via de MDI en bel er tegelijk mee.

Ik begin me echt sterk af te vragen waarom men nog voor een af-fabriek carkit zou kiezen met al het gezeik van dien.

Bartez

Lid
Ook de iPhone 3GS even getest met de Fiscon carkit.
Werkt fabeltastisch ! Wederom perfecte integratie met de Columbus, telefoonboek gewoon beschikbaar, voice control en het geluid gaat even flink wat lager als er een mailtje of sms binnenkomt.

Ik heb hem ook tegelijk aan de MDI hangen, dus speel muziek van iPhone af via de MDI en bel er tegelijk mee.

Ik begin me echt sterk af te vragen waarom men nog voor een af-fabriek carkit zou kiezen met al het gezeik van dien.

SUPER! Klinkt goed.....bedankt voor de test :)

Bartez

Lid
Maar je hebt toch geen Fiscon ?
Hoe weet je dan dat het werkt ?

huh...ow. Ik ging er even vanuit dat je gewoon de standaard Columbus inclusief bluetooth telefoonvoorbereiding had en dat zou dat identiek moeten zijn, toch?

Wat is het verschil in jouw geval?

nomad

Senior Member
huh...ow. Ik ging er even vanuit dat je gewoon de standaard Columbus inclusief bluetooth telefoonvoorbereiding had en dat zou dat identiek moeten zijn, toch?

Wat is het verschil in jouw geval?

Ik denk dat het grootste verschil is dat het allemaal zonder problemen werkt.
Moet alleen nog een Blackberry testen, maar ik zie niet in dat het niet goed zou werken.

Ik zie veel mensen met een iphone en de standaard bt carkit veel problemen hebben en ik heb gisteren de 3gs eraan gehangen en zonder ook maar iets aparts in te hoeven stellen werkt het gewoon.

Welke problemen heb je dan ?

Bartez

Lid
Ik denk dat het grootste verschil is dat het allemaal zonder problemen werkt.
Moet alleen nog een Blackberry testen, maar ik zie niet in dat het niet goed zou werken.

Ik zie veel mensen met een iphone en de standaard bt carkit veel problemen hebben en ik heb gisteren de 3gs eraan gehangen en zonder ook maar iets aparts in te hoeven stellen werkt het gewoon.

Welke problemen heb je dan ?

Ik heb nog geen problemen. Maar ik heb de standaard BTIII in de auto inclusief Columbus en nu zijn we op het werk aan het kijken naar nieuwe telefoons (één van de eerder genoemde 3 modellen). Ik zou graag willen weten of één van deze toestellen problemen oplevert met de Columbus en de synchronisatie van de contactpersonen etc....momenteel werkt ik nog met de HTC TytnII en dat gaat vlekkeloos :)

Falcon

Donateur
Toch nog even een paar vragen van mijn kant:

1. Kan Columbus gekoppeld worden met DVD schermen in de hoofdsteunen en kan je dan het geluid alleen over de boxen achterin laten gaan? Zodat je voor gewoon muziek kunt luisteren?

2. Kan je vanaf de hardeschijf video afspelen? En dan bedoel ik DVD's omgezet naar 1 bepaald formaat (divx, mpeg2/4)?

3. (gerelateerd aan 1) Heeft Columbus de mogelijkheid om 1 bepaalde source (DVD of Video op HD) door te zetten naar DVD schermen en zodoende mogelijk maakt om een andere source te kunnen gebruiken voorin. Ik zit namelijk te denken om een camera op te hangen in de volgende auto om de kleine op de achterbank in de gaten te houden ondertussen dat hij een dvdtje aan het kijken is. Wat helemaal mooi zou zijn dat Colombus ondertussen ook nog kan navigeren via Maxidot.

nomad

Senior Member
Toch nog even een paar vragen van mijn kant:

1. Kan Columbus gekoppeld worden met DVD schermen in de hoofdsteunen en kan je dan het geluid alleen over de boxen achterin laten gaan? Zodat je voor gewoon muziek kunt luisteren?

2. Kan je vanaf de hardeschijf video afspelen? En dan bedoel ik DVD's omgezet naar 1 bepaald formaat (divx, mpeg2/4)?

3. (gerelateerd aan 1) Heeft Columbus de mogelijkheid om 1 bepaalde source (DVD of Video op HD) door te zetten naar DVD schermen en zodoende mogelijk maakt om een andere source te kunnen gebruiken voorin. Ik zit namelijk te denken om een camera op te hangen in de volgende auto om de kleine op de achterbank in de gaten te houden ondertussen dat hij een dvdtje aan het kijken is. Wat helemaal mooi zou zijn dat Colombus ondertussen ook nog kan navigeren via Maxidot.

1. Ja. Wel via wat extra hardware van Kufatec
2. Nee dat gaat helaas niet.
3. Volgens mij niet, maar weet het niet 100% zeker.

Gieliovd

Forumguru
Interessant wat jij allemaal van plan bent met de Columbus.

Het apparaat is toch Dual Zone, dus je kunt achterin één taak uitvoeren en voorin een andere. Over het algemeen wordt als voorbeeld gegeven navigeren voorin.

Maar of je het geluid ok kan scheiden?

Ik ken de Comlumbus helemaal niet maar zover mijn kennis ;)

In een ander draadje onstaat een hele discussie over het wel of niet legaal zijn van navigatieDVD maar ik krijg geen antwoord op mijn vraag...:confused:

Weet iemand of het ook noodzakelijk is om een bepaalde versie firmware te hebben om een update van een navkaart te kunnen doen? Ik heb nu 1024 en dealer zegt er dat er geen nieuwere firmware versie is....dat alleen al lijkt mij onzin maar discussieren heeft geen zin...

Ik heb namelijk een nieuwe nav dvd (nee niet origineel), ik stop die in de Columbus, vervolgens vraagt systeem of ik de gegevens van de DVD “tijdelijk” wil gebruiken of definitief wil “opslaan”. Welke keuze ik ook maak er gebeurd helemaal niets.. heb systeem als gereset ( < + > + I) Terwijl ik zeker weet dat de DVD goed is.. werkt op andere Columbussen nl. wel...

Wie weet raad??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan