Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

nomad

Senior Member
Met dank aan MrWolf:

Dankzij je plaatje zag ik dat ik de muteknop op het stuur kan omprogrammeren tot voicecontrol knop. Aangezien ik geen af-fabriek BT carkit heb en dus geen * knop, is dit uitermate handig !

Bartez

Lid
Met dank aan MrWolf:

Dankzij je plaatje zag ik dat ik de muteknop op het stuur kan omprogrammeren tot voicecontrol knop. Aangezien ik geen af-fabriek BT carkit heb en dus geen * knop, is dit uitermate handig !

Waar zit de muteknop op een multifunctioneel stuurwiel eigenlijk? die is me namelijk nog nooit opgevallen.....:(

MarcoO2

Forumguru
het is het knopje rechtsboven in het knoppenkluster aan de linkerkant van het stuur. Ik gebruik de mute-knop in ieder geval meer dan het knopje eronder... ;)

deze dus:

Bijlagen

• mute.JPG
    mute.JPG
    82,8 KB · Weergaven: 78

Bartez

Lid
het is het knopje rechtsboven in het knoppenkluster aan de linkerkant van het stuur. Ik gebruik de mute-knop in ieder geval meer dan het knopje eronder... ;)

deze dus:

Ik heb een ander stuur.....volgens mij zonder muteknopje...mis dat knopje namelijk wel...althans...gewoon een knopje om snel het geluid uit te gooien....waar het ook zit...zie bijlage

Bijlagen

• teskoc02494763a60f14eym0.jpg
    teskoc02494763a60f14eym0.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 86

cloink

Actief lid
Ik heb een ander stuur.....volgens mij zonder muteknopje...
Klopt, wanneer je in de Superb de BT-module hebt (incluis voice-control), dan wordt het "mute" knopje omgevormd (?) naar het voice-control knopje. Mis het ook wel... :(

Bartez

Lid
Klopt, wanneer je in de Superb de BT-module hebt (incluis voice-control), dan wordt het "mute" knopje omgevormd (?) naar het voice-control knopje. Mis het ook wel... :(

Is dat eventueel terug te programeren? wellicht het overwegen waard?

WillemJan

Forumguru
Help!!! Mijn SD kaart komt niet meer terug!

hello Mede Forummers,

Mijn SD kaart komt niet meer terug uit de Columbus. Deze steekt dusdanig diep dat ik hem niet meer terug krijg. Wat ik ook probeer.
Hoe krijg ik de SD kaart weer terug?

Alvast bedankt... Willem-Jan

Is hij achter het plastic geschoten ofzo..?

Bij mij steekt hij altijd een millimeter uiten de Columbus behuizing

EdK

Forumguru
men nemen een melisana in om de broodnodige rust in je lijf en ledematen te krijgen !
Dan loop je naar de EHBO doos en pakt de pincet waar Ronnie het over had !
Dan loop je naar de gereedschapskoffer toe en pak daar de kleinste schroevendraaiers die je hebt en een moker van 5 Kg
Dan loop je met alle attributen naar je wagen toe en gaat op je gemak op de stoel zitten en wcht tot je het idee hebt dat de melisana werkt
Dan ga je in alle rust met pincet en mini schroevendraaers op je gemak klooien tot die SD eruit is !!
En nu vraag je je af waar die 5 Kg moker voor is ???
Wel nergens voor !! Die laat je alleen zien hoe het niet moet !!!!

Ik ervaar een klein probleempje met firmware 2664. Wanneer de columbus uitgeschakeld is geweest behoren de mp3tjes volgens mij verder te gaan waar de muziek was op het moment dat de unit uitgeschakeld werd. Bij de oude firmware was dat wel zo, nu start hij standaard bij het begin van het nummer wanneer de unit weer aangezet wordt...

Heb gezocht of er ergens een resume vinkje aangezet kan worden, maar kan dat niet vinden...

Wie o wie herkent dit probleem en heeft eventueel een oplossing?

Nieuw probleem.. of misschien wel niet...

In mijn auto zit een originele carkit van Nokia ingebouwd (bluetooth). Het toestel is een Nokia 3109classic. Dit werkt al maanden naar tevredenheid. Muziek wordt autom gemuted bij gesprekken en geluid gaat over de speakers etc. Tot mijn grote verbazing is het geluid tijdens het telefoongesprek sinds een paar dagen opeens een stuk zachter. Met andere woorden ik moet flink aan de volume knop draaien om mensen nog een beetje te kunnen verstaan... Waar kan dit aan liggen??

Neptukker

Forumguru

In mijn auto zit een originele carkit van Nokia ingebouwd (bluetooth). Het toestel is een Nokia 3109classic. Dit werkt al maanden naar tevredenheid. Muziek wordt autom gemuted bij gesprekken en geluid gaat over de speakers etc. Tot mijn grote verbazing is het geluid tijdens het telefoongesprek sinds een paar dagen opeens een stuk zachter. Met andere woorden ik moet flink aan de volume knop draaien om mensen nog een beetje te kunnen verstaan... Waar kan dit aan liggen??
Ik weet het niet precies (auto niet in de buurt) maar er is nu een extra menu bijgekomen waar je dit soort default waardes kunt instellen. Ik gok onder de knop "TONE".

Al eens geprobeerd om aan de volume knop van de radio te draaien wanneer je een telefoon gesprek hebt? Daarmee kun je het telefoon geluid namelijk ook luider zetten.
I.c.m. mijn parrot werkt dat iig.

Ronnie

Forumguru
Al eens geprobeerd om aan de volume knop van de radio te draaien wanneer je een telefoon gesprek hebt? Daarmee kun je het telefoon geluid namelijk ook luider zetten.
Gaat bij mij ook zo, evenals de stem van de navigatietante.....

Rallye

Forumguru

Of het volume op de telefoon zelf? Bij mijn carkit is dat ook bepalend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan