Juist....alleen kan een VAS kast niet direct de bits aanpassen....alleen de hexadecimalen....iemand enig idee hoe ik bovenstaande code als hexadecimaal kan verkrijgen?
Overigens staat er in de volgende handleiding (als ik het goed begrijp):
http://www.my-gti.com/1234/volkswagen-rns-510-microphone-connection-for-voice-control
Wat er dus aangepast moet worden is het volgende:
Byte 3, Bit 1 op '1' zetten om microphone diagnistics te activeren
Byte 7, bit 1 op '0' zetten om voice control te activeren (1 = deactiveren)
Byte 7, bit 7 op '1' zetten om BAP te activeren. (BAP is toch de weergevan van audio, navigatie in maxidot en bediening van de pijlen op je stuur?)
Als ik nu naar de code van mij auto kijk (zie plaatje in bijlage)
Dat is het toch zo dat er 8 getallen nullen of eenen staan waarbij de eerst bit '0' is en de laatste bit '7', zeg maar dit: bit 0,1,2,3,4,5,6,7?
Dan is Byte 3 bij mij 00000000
En Byte 7 is 10000011
Als ik nu het bovenstaande verhaal kijk, moet ik bij Byte 3 de 2e '0' aanpassen van '0' naar '1' (bit 1 is dat als ik het goed begrijp) en bij Byte 7 moet ik de 2e '0' laten staan om voice control te activeren en de laatste '1' moet '1' blijven....
Al met al staat alleen Byte 3 niet goed, maar volgens mij kloppen de settings van Byte 7 volledig met de handleiding en zou voice control moeten werken.....of zit ik er nu helemaal naast???? Overigens doet voice control het niet als ik mijn taal op engels zet....dus ergens gaat er iets niet goed voor mijn gevoel....
Hopelijk is het nog een beetje te volgen.....