Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Al eens geprobeerd om aan de volume knop van de radio te draaien wanneer je een telefoon gesprek hebt? Daarmee kun je het telefoon geluid namelijk ook luider zetten.
I.c.m. mijn parrot werkt dat iig.

Gaat bij mij ook zo, evenals de stem van de navigatietante.....

@Tuimelaar en Ronnie, zover was ik ook... ik moet tegenwoordig de volume knop van de Columbus bijna op maximaal draaien om mensen nog een beetje te kunnen verstaan maar dat was voorheen niet nodig..

De tip van Neptukker ga ik proberen...

dcv

Nieuw lid
Het mute knopje is het volumedraaiknopje op de linkerkant op je stuur.
Als je dit knopje indrukt dat mute het geluid

WillemJan

Forumguru
Hulde voor Martin Schilder Heemstede.

(... grappig iets ...)

Ik heb het zonder succes geprobeerd met de pincet van mijn vrouw. Nadat ik er zelf ook nog eentje had gekocht en het daarmee zonder succes heb geprobeerd, ben ik naar de dealer gegaan. Het SD kaartje zat er dusdanig in, dat de hele Columbus eruit moest. De monteur is toch nog een kwartier aan het pielen geweest om het SD kaartje terug te halen. En daarna lukte het weer om het SD kaartje erin en eruit te laten floepen. Operatie geslaagd, patiënt heelhuids terug in de auto. En ik blij natuurlijk.

Met vriendelijke groeten... Willem-Jan

Ik heb het zonder succes geprobeerd met de pincet van mijn vrouw. Nadat ik er zelf ook nog eentje had gekocht en het daarmee zonder succes heb geprobeerd, ben ik naar de dealer gegaan. Het SD kaartje zat er dusdanig in, dat de hele Columbus eruit moest. De monteur is toch nog een kwartier aan het pielen geweest om het SD kaartje terug te halen. En daarna lukte het weer om het SD kaartje erin en eruit te laten floepen. Operatie geslaagd, patiënt heelhuids terug in de auto. En ik blij natuurlijk.

Met vriendelijke groeten... Willem-Jan

kosten gemaakt..?

Kijk en da's iets wat inderdaad gezegd mag worden.
120px-SMirC-thumbsup.svg.png

WillemJan

Forumguru
Dat gaan we eens proberen! Thanx
En als je dat doet, kan je voice commando's voor de telefoon geven. Daar kwam ik vandaag per toeval achter. In ieder geval met 2664.
Hoe je de radio moet bedienen, weet ik (nu nog) niet.
Groetjes... Willem-Jan

Bartez

Lid
En als je dat doet, kan je voice commando's voor de telefoon geven. Daar kwam ik vandaag per toeval achter. In ieder geval met 2664.
Hoe je de radio moet bedienen, weet ik (nu nog) niet.
Groetjes... Willem-Jan

is dat knopje dus wel een mute? en daarnaast ook een voicecommand? Hoe kwam je hier achter? Met andere woorden, wat roep je dan? En heb je dan engels als taal ingesteld? en voicecommand apart geactiveerd?

WillemJan

Forumguru
is dat knopje dus wel een mute? en daarnaast ook een voicecommand? Hoe kwam je hier achter? Met andere woorden, wat roep je dan? En heb je dan engels als taal ingesteld? en voicecommand apart geactiveerd?
Jazeker, het is de mute knop. In het MFD komt een bericht te staan over voice control. En een vrouw zegt dat ook nog op zijn Engels.
Met allerlei Engelse commando's kan ik dail-commando's geven. Probeer maar eens door 'help' te zeggen.
De standaard taal is Engels. En zover ik weet heb ik niets geactiveerd.

Groetjes... Willem-Jan

Bartez

Lid
Jazeker, het is de mute knop. In het MFD komt een bericht te staan over voice control. En een vrouw zegt dat ook nog op zijn Engels.
Met allerlei Engelse commando's kan ik dail-commando's geven. Probeer maar eens door 'help' te zeggen.
De standaard taal is Engels. En zover ik weet heb ik niets geactiveerd.

Groetjes... Willem-Jan

Ga ik eens proberen. Thanx.

Over voicecommand gesproken; Ik was vandaag bij de dealer en die kon me vertellen dat de Columbus vanaf week 47 uitgerust is met voicecommand. Leuke optie....

Dus vanaf week 47 zit firmware 2660 in de Columbus ipv de 1100 ofzo die er in die van mij zat toen ik hem in Juni 2009 ophaalde.

renYek

Lid
Dit weekend 2664 erop gebatst en dit viel mij inderdaad ook op ja. Ik weet helaas geen oplossing. Verder heb ik wel problemen met het telefoonboek op mijn HTC tytn2 (de bt_sap.cab fix toegepast, maar het werkt nog steeds niet)

Toch wel raar dat zoveel mensen problemen hebben met hun GSM's sinds 2664 je zou zeggen dat rsap rsap is en dus gewoon moet werken en in ieder geval goed getest zou zijn.

Mijn Nokia 6300 werkte ook niet (geen telefoonboek) direct na de firmware update maar na een sync via de maxidot werkt hij weer even goed als met de oudere firmware.

renYek

Lid
Gisteren viel me nog wat anders op: muziek op volume 10 (niet dat je dat kunt zien, maar ter indicatie). Ik druk op de mute knop op het stuur (geen geluid, zoals de bedoeling) en vervolgens un-mute ik weer via dezelfde knop en het volume heeft dan het niveau van het inschakelvolume (wat dus lager is dan 10). Dit was niet het geval bij de pre-2664 firmware versie.

Verder zie ik wel een bluetooth icoontje in het menu onder "Media" verschijnen, maar deze is "greyed-out" (niet aanklikbaar). In de setup heb ik wel "Bluetooth apparaat automatisch afspelen" aanstaan. Als ik bluetootj invisible of visible heb staan, het zelfde gedrag. Iemand tips?

WillemJan

Forumguru
(...)Verder zie ik wel een bluetooth icoontje in het menu onder "Media" verschijnen, maar deze is "greyed-out" (niet aanklikbaar). In de setup heb ik wel "Bluetooth apparaat automatisch afspelen" aanstaan. Als ik bluetootj invisible of visible heb staan, het zelfde gedrag. Iemand tips?
Dit was me ook al opgevallen. nig geen oplossing hiervoor.

Groetjes... Willem

renYek

Lid
Vanmiddag voor het eerst weer gebeld via de carkit, maar naar ieder gesprek verbreekt de verbinding met de carkit en moet ik bluetooth op mijn telefoon eerst weer opnieuw aanzetten. Helemaal ruk dus.

As we speak ben ik firmware 1100 (ik was het CDtje waarmee ik die versie erop gezet had kwijt) en die ga ik er straks weer opzetten. Jammer dan van de extra features in 2664, maar het gebrekkige functioneren van de carkit is voor mij nu de belangrijkste reden om weer te downgraden.

Ik volg het forum wel om te zien of men nog deugdelijke oplossingen vindt voor de diverse mankementjes. Het heeft me nu al echt teveel tijd gekost en (eigen schuld) al een paar erg onveilige momenten door het geklooi met de carkit onderweg.

Edit: grrrr, de gebakken 1100 firmware versie geeft een foutmelding nog voordat het updateproces daadwerkelijk begint :(

Bartez

Lid
Bij mij werkt eigenlijk alles prima op één ding na: Sinds de update heb ik wel keurig het snelheidsicoon op het scherm, maar de rijbaanadviezen heb ik nooit meer gezien, ondanks dat deze aan staan. Ook snelheidsindicatie uitzetten enzo wil niet werken.

Iemand toevallig ook last hiervan?

Edit: grrrr, de gebakken 1100 firmware versie geeft een foutmelding nog voordat het updateproces daadwerkelijk begint :(

Wat voor melding krijg je precies..?

Je weet wel dat je alleen de firmware kunt updaten als er geen sleutel in het contact zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan