Het grote Columbus topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klaasje

Forumguru
ik begrijp dat van V6 je een west en oost europa versie hebt.
Ik heb tot nu toe met V5 beide versies op 1 dvd.
Is dit dan niet meer??
BLijkbaar moet je dan voor oost europa de DVD voor te navigeren gebruiken

hemi24

Forumguru
Is dit dan niet meer??

De versie met de kaart van Oost-Europa heeft ook daadwerkelijk Oost-Europa, en niet een deel ervan, zoals op de versie van West-Europa staat.

Ik vraag me af welke DVD V5 jij hebt, als je zegt dat je Oost en West op één DVD hebt...

Neptukker

Forumguru
Is dit dan niet meer??
Jij hebt een knutselversie, het zijn altijd al twee losse dvd's. De kaartendatabase komt van BMW geript, die heeft alles samen. Je zult niet beschikken over rijbaanadviezen en een grote POI database, geen mogelijkheid om een topografische kaart te tonen en nog wat meer, dit alles om schijfruimte te besparen.

Bartez

Lid

:shocked: oeps...

Ja zeker, ik heb hem draaien, ben al weer bezig om V6.1 te krijgen(kopen) met flitspalen.

Eric

Ik ga er eens achteraan....

De versie met de kaart van Oost-Europa heeft ook daadwerkelijk Oost-Europa, en niet een deel ervan, zoals op de versie van West-Europa staat.

Ik vraag me af welke DVD V5 jij hebt, als je zegt dat je Oost en West op één DVD hebt...

Kun je beide DVD's trouwens kopieren naar de harde schijf van de COlumbus? Of is het alleen mogelijk er één van de twee te draaien, danwel op de HD te hebben staan?

higgy

Forumguru
Met legale DVD's kun je niet beide kopieren naar de harde schijf. Wel kun je West kopieren naar de HD en Oost in de DVD-gleuf laten zitten en vanaf de DVD navigeren.

Klaasje

Forumguru
Ik heb toch echt een originele DVD V5 van de dealer met oost en west europa erop.
Wel niet geheel Oost europa maar wel Polen, tjechie en Slovenie geloof ik

Dus niet geheel Oost europa. Dat is dan inderdaad een extra disk.

Neptukker

Forumguru
Ik heb toch echt een originele DVD V5 van de dealer met oost en west europa erop.

Deze landen staan er op (ook op V6)

DVD-ROM Version: V5
Marktverwendbarkeit: Dänemark TMC
Marktverwendbarkeit: Spanien TMC
Marktverwendbarkeit: Frankreich TMC
Marktverwendbarkeit: Griechenland
Marktverwendbarkeit: Groß-Britannien TMC
Marktverwendbarkeit: Irland
Marktverwendbarkeit: Portugal
Marktverwendbarkeit: Schweiz TMC
Marktverwendbarkeit: Deutschland TMC
Marktverwendbarkeit: Österreich TMC
Marktverwendbarkeit: Belgien TMC
Marktverwendbarkeit: Finnland TMC
Marktverwendbarkeit: Slowakei
Marktverwendbarkeit: Tschechische Republik TMC
Marktverwendbarkeit: Ungarn
Marktverwendbarkeit: Italien TMC
Marktverwendbarkeit: Niederlande TMC
Marktverwendbarkeit: Polen
Marktverwendbarkeit: Andorra TMC
Marktverwendbarkeit: Gibraltar
Marktverwendbarkeit: Liechtenstein
Marktverwendbarkeit: Luxemburg
Marktverwendbarkeit: Monaco
Marktverwendbarkeit: Norwegen TMC
Marktverwendbarkeit: San Marino
Marktverwendbarkeit: Schweden TMC
Marktverwendbarkeit: Vatikan

Oosteuropa:

Marktverwendbarkeit: Dänemark TMC
Marktverwendbarkeit: Deutschland TMC
Marktverwendbarkeit: Estland
Marktverwendbarkeit: Finnland TMC
Marktverwendbarkeit: Italien TMC
Marktverwendbarkeit: Kroatien
Marktverwendbarkeit: Schweiz TMC
Marktverwendbarkeit: Slowakei
Marktverwendbarkeit: Tschechische Republik TMC
Marktverwendbarkeit: Slowenien
Marktverwendbarkeit: Ungarn
Marktverwendbarkeit: Lettland
Marktverwendbarkeit: Polen
Marktverwendbarkeit: Litauen
Marktverwendbarkeit: Österreich TMC
Marktverwendbarkeit: Liechtenstein
Marktverwendbarkeit: Rumänien
Marktverwendbarkeit: Russland
Marktverwendbarkeit: Schweden TMC
Marktverwendbarkeit: Norwegen TMC
Marktverwendbarkeit: Griechenland
Marktverwendbarkeit: Türkei

hemi24

Forumguru

Voor de mensen die meer visueel ingesteld zijn, de twee verschillende versies:

Bijlagen

• 1T0051859H.jpg
    1T0051859H.jpg
    28,3 KB · Weergaven: 62
  • 1T0051859J.jpg
    1T0051859J.jpg
    27,7 KB · Weergaven: 53

janjan

Nieuw lid
Telefoon

Welke telefoons zijn competable met columbus i.v.m. met aanschaf nieuwe telefoon (liefts Nokia)

Gershwin

Senior Member
Navigeren vanaf SD-kaart

Iets anders betreffende de Columbus. Ik lees in dit draadje http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=8409 dat de SD kaart ook voor de navigatie kan worden gebruikt. Is dit ook mogelijk in de Columbus? Zo ja, kan er dan naar hartelust worden 'gespeeld' met de software (met name POI's editten) tot het werkt waarna de software op de HDD kan worden gekopieerd? Dit lijkt mij veel sneller werken dan navigeren vanaf CD-ROM of voor iedere wijziging in de software een kopie naar de interne HDD te maken.
Zijn er al ervaringen met de grootte van de SD-kaart? Ik heb al gelezen dat deze in FAT32 moet worden geformatteerd. Zijn zogenaamde High Capacity (HC) SD-kaarten ook geschikt? Deze laatste vraag is ingegeven door het feit dat mijn TomTom One geen HC SD-kaarten accepteert.

van inkel

Forumguru
Welke telefoons zijn competable met columbus i.v.m. met aanschaf nieuwe telefoon (liefts Nokia)

Hoi janjan, heb je de optie met de BT carkit van skoda zelf?

Ik heb nu het verzoek bij de dealer neergelegt of er een Kufatec kan worden ingebouwd. Om da de business elegance vanaf mj 2010 de zonder carkit wordt uitgeleverd.

Bartez

Lid
Het gaat er om welke telefoon competeble is via BT op de columbus
Het is een auto met bj 2009.

Hoi mensen,

Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe telefoon en nu heb ik om te testen de Blackberry 8900 meegekregen, maar ik krijg deze vooralsnog niet geconnect met de Columbus. Ik heb de BTIII uitbreiding en mijn HTC TytnII heeft het hiermee altijd perfect gedaan. Ik kan de codes van de COlumbus (16 getallen) ingeven en ook de pin van de SIMkaart is geen probleem, daarna gaat hij connecten en dat blijft hij doen met een loop van uitvallen....dus connecten....disconnecten....connecten en ga zo maar door...

IEmand enig idee of Blackberrys zoiezo geen Rsap ondersteunen? ik daarover bijzonder weinig vinden op internet??

hemi24

Forumguru
Iets anders betreffende de Columbus. Ik lees in dit draadje http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=8409 dat de SD kaart ook voor de navigatie kan worden gebruikt. Is dit ook mogelijk in de Columbus?

Amundsen (link) is een heel ander systeem dan de Columbus. De laatste werkt met mapdata van DVD en niet van CD. Verder is er verschil in de leverancier van zowel het apparaat (Blaupunkt vs Siemens VDO) als de kaarten (Teleatlas vs Navteq).

Met de juiste firmware (bijvoorbeeld 2664) kun je eigen poi's importeren vanaf de SD, of beeldnavigatie doen. Kijk hiervoor op http://www.volkswagen-nav-companion.de/search.jsf

Veel "spelen" kun je niet met de poi's, of je moet al een aangepaste kaart-dvd branden met toegevoegde poi's. (even de zoekfunctie gebruiken).

Zo ja, kan er dan naar hartelust worden 'gespeeld' met de software (met name POI's editten) tot het werkt waarna de software op de HDD kan worden gekopieerd? Dit lijkt mij veel sneller werken dan navigeren vanaf CD-ROM of voor iedere wijziging in de software een kopie naar de interne HDD te maken.
Zijn er al ervaringen met de grootte van de SD-kaart? Ik heb al gelezen dat deze in FAT32 moet worden geformatteerd. Zijn zogenaamde High Capacity (HC) SD-kaarten ook geschikt? Deze laatste vraag is ingegeven door het feit dat mijn TomTom One geen HC SD-kaarten accepteert.

De SDHC kaarten tot 32GB zouden moeten werken met de firmware 2664 (of 1204). Voorheen was dit alleen SD tot max 2GB.

breef

Lid
Hoi mensen,

Wij zijn ook op zoek naar een nieuwe telefoon en nu heb ik om te testen de Blackberry 8900 meegekregen, maar ik krijg deze vooralsnog niet geconnect met de Columbus. Ik heb de BTIII uitbreiding en mijn HTC TytnII heeft het hiermee altijd perfect gedaan. Ik kan de codes van de COlumbus (16 getallen) ingeven en ook de pin van de SIMkaart is geen probleem, daarna gaat hij connecten en dat blijft hij doen met een loop van uitvallen....dus connecten....disconnecten....connecten en ga zo maar door...

IEmand enig idee of Blackberrys zoiezo geen Rsap ondersteunen? ik daarover bijzonder weinig vinden op internet??

Allereerst heeft het allemaal niks met de Columbus te maken, maar allemaal met de Bluetooth carkit van Nokia ( VW Premium kit ). Dit even om verwarring te voorkomen :473:. Zelf heb ik een Bolero en twee collega's hebben een Admundsen, dit is alleen maar de bediening van één en dezelfde carkit.

Ik heb ook verschillende blackberry's geprobeerd, deze werken niet. De Iphone werkt ook niet. Alle Windows Mobile toestellen werken wel en natuurlijk de nokia's want de carkit is ook van nokia :1439:

Skoda had er beter aan gedaan om net als bij VW/Audi de optie te geven of je een rsap carkit wil of de standaard ( Bij volkswagen betaal je iets van 700 extra voor de premium rsap kit ) dus dachten ze natuurlijk laten we skoda luxe aankleden en standaard voorzien van rsap!

Pre-facelift O2 had nog de gewone carkit, hierop werkte mijn iphone perfect!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan