Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Tallguy

Forumguru
:ot: zo'n Navi-lock (zoals dat ding heet) heb ik ook besteld voor de Golf van mijn moeder (RNS510=Columbus). Daar hebben ze zondag geprobeerd in te breken door de ruit er gewoon uit te wrikken en netjes op de grond te leggen. Maakt geen lawaai en dat is wat dus tegenwoordig vaker zal voorkomen dan een ruitje intikken.

Navi-locks worden steeds meer en meer geplaatst. Is stalen constructie die achter het dashboard verankerd zit en inderdaad die 4 'schroefen/bouten' aan de buitenkant. Die kap is ook van plaatstaal en minder makkelijk tot erg slecht eraf te krijgen tenzij je het dashboard gaat slopen.

dodger236

Nieuw lid
Laatste versie DVD Columbus

Binnenkort mag ik m'n Octavia 1.2 TSI EL BL met Columbus navigatie ophalen. Ik heb hierbij de DVD meebesteld (natuurlijk niet inbegrepen).

Als ik straks het schijfje in mijn handen gedrukt krijg: Wat is nu de laatste versie van de DVD?

Als het goed is versie 7.1 (ik weet neit hoe je de versienummer kan controleren).

Mijn 02FL is vorige week geleverd en is de software op de hd gezet. Er zitten nu Nederlandse (Vlaams) gesproken teksten bij en ik geloof dat die hiervoor niet aanwezig waren.

Gr.

yal

Lid

&

RogerS

He snuggers, valt me op dat deze functie weg was na montage nieuwe columbus.
Bij de oude stond dit al zo ingesteld , sinds ik de auto nieuw kocht bij de dealer.

Bedankt voor de behulpzaamheid jongens..........

Hemi24 bedankt, daar heb ik wat aan!

Yal
user-offline.png

Fabia II Sport

Actief lid
Een oud collega van mij heeft een VW Tiguan en hier hebben ze ook zijn Navi uitgehaald.
Een maand er voor nadat bij mij ook geprobeerd was in te breken, zij hij nog dat hij gelukkig een affabriek alarm had.

Maar nu heeft men in de deur een groot gat geknipt, en hiermee de deur geopend.
Het lijkt mij toch sterk als je draden in de deur door knip dat het alarm niet af gaat....
Of is het dan echt zo dat ik iedere avond mijn Octavia van 220Volt moet gaan voorzien.

cruiser_pt

Nieuw lid
FW + kenmerken nieuwste Columbus

Vandaag een nieuwe Columbus ingebouwd gekregen ; echter versie zonder "microfoontje" en als nieuwste kaarten 7.0

Waar heb jij FQ 3810 en 7,1 vandaan? En de nieuwste columbus heeft toch "microfoontekentje rechtsboven? Hoe herken ik dat?
Hoor graag.

vincefra

Actief lid
firmware 3810 is nog beta ... net als de 7.1 kaarten. Je kan dat wel via de randkanalen van internet vinden ... echter op eigen risico ... (vandaar beta).
Deze werkt nog niet vlekkeloos ... maar er zijn inderdaad enkele verbeteringen ... waaronder nederlandse voice control.
Wacht gewoon nog enkele maanden en dan is de officiele versie beschikbaar, getest en gedebugged ... wat altijd interessanter is. Koop die dan officieel, dan blijf je genieten van garantie als er iets fout gaat (en een columbus is prijzig genoeg om dat te verantwoorden ...)

Als je geen microfoontje boven rechts hebt, dan heb je een oude ingebouwd gekregen ... en betwijfel of dan de nieuwe firmware en kaarten uberhaupt werken ...

Kobossen

Nieuw lid
Sinds een aantal weken heb ik een (eerlijke) Columbus in mijn O2 zitten, alleen heb ik nu een probleem met signaalontvangst van de radio. Mijn O2 (2007) heeft geen extra antenne zoals de nieuwe modellen wel hebben.

Daarnaast komt de Columbus uit een Superb van 2009, en mede hierdoor is er geen afbeelding te zien van de PDC sensoren als deze zoals bij mijn vorige radio (de Swing) geactiveerd word. De piep is wel hoorbaar.

Wie heeft voor mij een oplossing ??

Kobossen

Nieuw lid
De auto staat vandaag in de garage voor een APK en volgens de dealer is een ruitantenne wel een optie maar dat zou betekenen een nieuwe ruit erin !!! Volgens mij kan dit ook anders opgelost worden.

Heb net even de link bekeken, dank daarvoor, maar mijn duits is niet echt optimaal, en als ik kijk wat dat voor een werk is dan accepteer ik het wel dat ik alleen maar een piep hoor. Het enige voordeel van de weergave op de swing tov de columbus is dat je zag waar je ruimte had en nu is het gokken.

MarcoO2

Forumguru
Hahaha..... wat een tranentrekkende omschrijving staat erbij:

Zelfklevende ruitantennes zijn er vele maar er zijn er slechts enkele die de gebruiker een zekere individualiteit en zeggingskracht geven. Deze design ruitantenne voelt zich verplicht om aan deze wens tegemoet te komen. De antenne is voorzien van een ingebouwde versterker voor het optimaliseren van het ontvangen AM/FM signaal. Het absolute highlight is echter de indirecte blauwe verlichting die indien gewenst kan worden uitgeschakeld. Hierdoor is de werking van de antenne en de versterker altijd zichtbaar, een doorslaggevend voordeel van deze blikvanger. Zo is het plezier natuurlijk al voorgeprogrammeerd, precies zoals de naam van dit elegante en handige accessoire al belooft.
Maar goed, als je ermee geholpen bent is het een prima dingetje natuurlijk!

Rallye

Forumguru
Inderdaad, je moet wel verregaand zielig zijn als je een (ook nog blauw verlichte) ruitantenne nodig hebt om "individualiteit en zeggingskracht" krijgen. Maar goed, het was maar een voorbeeld, en de schrijver van de tekst geeft het zelf al aan, er zijn ook andere. Voor als je geen extra zeggingskracht en indivualiteit nodig hebt....... maar een ruitantenne.

Kobossen

Nieuw lid
Mij maakt het niets uit gezegend of niet als ik maar een goed ontvangst ga krijgen, anders gaat de Columbus eruit en de Stream er weer terug in !!

Bovenaan Onderaan