oawinkel
Lid
Ook ik heb een O2 uit 2007 met achteraf een columbus, type Superb, ingebouwd. PDC kan je echt vergeten, of je moet zelf heel handig zijn en allerlei units vervangen en kabels trekken. Dit vind ik zelf niet de moeite, piepjes werken prima. Wat betreft de radio ontvangst, dit is gemakkelijker op te lossen. Hiervoor moet je een antenne adapter aanschaffen, 2 tientjes: http://www.kufatec.de/shop/popup_image.php/pID/1043/imgID/0, zodat je de ene antenne aansluiting in de andere aansluiting op de columbus kunt aansluiten. Hiermee is het ontvangst dan prima, alleen als je een tunnel inrijdt, dan schakelt de columbus naar de andere antenne ingang, waar dus niets meer inzet en val het signaal weg. Even handmatig van zender wisselen en het signaal is weer terug. Voor mij werkbaar, maar als je continue door tunnels rijd is dat niet zo handig.
Verder zou je met de standaard firmware een probleem moeten hebben als je met je maxidot wil terugschakelen naar je MDF als je aan het navigeren bent. Dat lukt dan niet zonder de columbus eerst uit te zetten. Door het aanpassen van de firmware is dat probleem opgelost.
Verder zou je met de standaard firmware een probleem moeten hebben als je met je maxidot wil terugschakelen naar je MDF als je aan het navigeren bent. Dat lukt dan niet zonder de columbus eerst uit te zetten. Door het aanpassen van de firmware is dat probleem opgelost.