Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

mdeboer

Nieuw lid
Nieuwe columbus

Volgende week mag ik mijn nieuwe octaviaelegance bussiness ophalen.

Hoe kan ik checken of ik de nieuwste versie van de Columbus heb?

Waar check ik de FW versie en de versie van de kaarten?

hemi24

Forumguru
@MdeBoer: even je dealer vragen of ze het 'hidden-menu' vrij willen schakelen, kun je zo alle gegevens aflezen, nadat je de setup-knop 20s ingedrukt houdt...

Heb je überhaupt de DVD er los bij besteld? Is formeel een extra...

ppaddo

Lid
Nou, vanmorgen even bij de dealer langsgeweest in verband met mijn MDI in doven-disco uitvoering (wel weergeven dat ie speelt, maar geen geluid). Bleek dat bij het installeren van de bluetooth premium kit er een of enkele draadjes niet helemaal aangesloten waren. Binnen een half uurtje was het geregeld en ik helemaal blij. Nu kan ik eindelijk mijn usb stick lekker gaan vullen met muziek!

Hoe zijn overigens de ervaringen met de vraag om het hidden-menu vrij te schakelen bij Vepreda? Iemand dat daar al gedaan/gevraagd?

Oke, nu even een vraagje;
Ik heb een Columbus, geen maxidot, kan ik met behulp van bijv.een MDI kabel wel bellen?
Of is het helemaal niet mogelijk om zonder maxodot te bellen?

Ik ben me er van bewust dat deze vraag al vast ergens op het forum is beantwoord maar
ik heb het na een avondje speuren opgegeven :mad:

hemi24

Forumguru
@Jornick:
  1. Waarom heb jij geen maxidot?!?
  2. MDI is een interface om muziekspelers of dragers zoals USB-sticks en draagbare hardeschijven te koppelen om zo muziek over te dragen en af te spelen. Heeft daarom niets met telefoneren te maken, daarvoor heb je een bluetooth carkit nodig.

Blijkt maar weer dat ik er nog minder van begrijp dan ik dacht...
Ik bedoelde mObridge :blush:

Tja, net nieuw...

genemar

Nieuw lid
@Ronnie, bedankt voor je suggestie! Het lag aan het feit dat de TV vrijschakel module op de verkeerde instellingen was gezet. Deze gaf de snelheidspulse niet meer door aan de navigatie waardoor er alleen maar Offroad in het scherm werd wergegeven. Na het omzetten van een jumper (schakelaar) werkte het direct weer.

Bij mij zou in eerste instantie ook de mObridge worden geinstalleerd, maar de dealer had grote problemen om de boel werkend te krijgen een heeft vervolgens gekozen om een nieuwe VW standaard carckit module te installeren.
Deze werkt perfect. Hij kan niet met meerdere telefoons gelijktijdig verbonden zijn maar wel eenvoudig schakelen. zowel de HTC Trophy 7 als de Blackberry Bold 9700 worden volledig ondersteund.

Blijft nog altijd mijn vraag waarom jij geen maxidot hebt (of krijgt)...

Ter info (voor zover je het nog niet had gemerkt :D, ik ben een echte nieuweling hier. Ik heb mijn O2 elegance busnissline net een weekje geleden besteld.
Ik moet nog een beetje wennen aan alle Skoda termen.
Enne: maxidot, ik mag hopen dat ie er standaard wel in zit, toch...:ahum:

WillemJan

Forumguru
(...)Ik heb mijn O2 elegance busnissline net een weekje geleden besteld.
Ik moet nog een beetje wennen aan alle Skoda termen.

Hoi Jornick,

Ja hoor, die zit er wel in hoor. Je kunt daar allerlei informatie op lezen, zoals de tijd, hoe zuinig rijd je, welke versnelling (in DSG uitvoering), hoe ver kan ik nog rijden met de auto, diverse instellingen enz. enz. enz.
Heel erg handig!

Heel veel plezier trouwens met je nieuwe auto! Het is een super-auto!

Met vriendelijke groeten... Willem-Jan

Net bevestiging van mObridge zelf dat Android toestellen gewoon werken. Wel even de laatste firmware installeren.
Ze mailde een sheet met alle toestellen en welke opties bij welk toestel wel of niet werken. Netjes hoor.
Vanmiddag firmware updaten.

@szeegers: Kan je de sheet hier plaatsen? Ik moet nog even wacht op mn carkit (en de rest van de auto), maar ben benieuwd.

@szeegers. Ik ben ook benieuwd naar de lijst met toestellen die compatible zijn met de columbus (bluetooth) module. Ik heb nu een nokia met RSap maar zit erg aan een HTC andoid telefoon te denken maar die moet wel werken anders heb ik er niks aan.

andrehj

Forumguru
Die Android telefoon gaat sowieso werken, want de Premium carkit ondersteunt (vanaf modeljaar 2011) ook het oude HFP protocol. Bovendien bestaat er sinds kort een (volgens de mensen die ik er over hoor) redelijk goed werkende versie van rsap for android: http://www.android-rsap.com/

Spector

Forumguru
Mijn Columbus met Bluetooth premium wil mijn adresboek van de telefoon niet binnenhalen. Alleen de simcontacten en recent toegevoegde en gewijzigde nummers worden overgezet. Iemand nog een tip?

Danman

Lid
Hoi, ik heb net zo'n 2 uur door alle 3 de Columbus topics aan het lezen geweest, maar kom geen antwoord tegen op deze vraag, sterker nog, niemand vraagt het, ben ik de enige met dit 'probleem'?
Ik heb een 1.6Tdi Greenline Business, met als optie de Columbus laten inbouwen (aug 2010).
Fijn apparaat en alles lijkt te werken, maar wat ik mis, ik ontvang enkel file info en/of spookrijders via de Traffic / TMC. Waarom geen flitsinformatie? Die komen toch ook via de TMC binnen? Bij Volvo is dit wel geïntegreerd, zou dat bij de Columbus toch ook verwachten?
Oh ja, versie etc. is me niet bekend, het hidden menu is niet geactiveerd en de dealer heeft 'm zonder DVD, maar met pre-installatie geleverd.

Alvast bedankt!
Danman

Klaasje

Forumguru
Flitsinformatie komt ook regelmatig binnen via TMC. Dit wordt gemeld als veiligheidsincident op je columbus.

Bovenaan Onderaan