Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

remcee

Lid
Het is eindelijk gelukt om de kaarten v7.1 te installeren (ander DVD'tje deed het beter). Ik draai nu dus de laatste firmware en de laatste kaarten.

Alleen ben ik benieuwd hoe het nu zit met de POI's. Ik heb zelf al een reeks POI's toegevoegd via de PersonalPOI website van VW. Maar standaard zitten er blijkbaar erg weinig POI's in het systeem. Tankstations enzo wel, maar als ik bv op Hotels & Motels zoek, vind ie er niet eentje, klopt dit? Zijn deze helemaal uit het systeem gehaald?

Danman

Lid
Beste mensen,

Ben gisteren gedesillusioneerd teruggekomen van mijn Skoda dealer, wilde graag een firmware upgrade, gezien mijn Octavia inmiddels een jaar oud is, achteraf ingebouwd bij aflevering (ik heb de Greenline business, toen nog niet leverbaar met Columbus).
Heb wel wat probleempjes die ik hopelijk zie opgelost met een FW upgrade, maar dit is totaal onbekend bij de dealer.
Nooit gehoord van een upgrade......
Nou is die van mij niet afgeleverd met een DVD, enkel ingeladen door de dealer.
Geen idee hoe nu een upgrade uit te voeren, hij is trouwens ook nog gelocked, dus geen idee hou oud mijn FW nu is....zeg maar oud....

Iemand een tip?
bedankt!

ppaddo

Lid
Die FW upgrades komen toch mee met de laatste kaarten of heb ik dat nu verkeerd begrepen? Nieuwe DVD kopen zou het dus moeten regelen lijkt me. Als ik er echter naast zit, corrigeer me dan aub!

Die FW upgrades komen toch mee met de laatste kaarten of heb ik dat nu verkeerd begrepen? Nieuwe DVD kopen zou het dus moeten regelen lijkt me. Als ik er echter naast zit, corrigeer me dan aub!

Fout ;)

[moderatorbreak] url weggehaald. dat doen we dus niet hier. lees de voorwaarden nog eens[/moderatorbreak]

Danman

Lid
@netdata
bedankt! ik zal thuis eens kijken of ik dit kan binnenhalen en aan de praat kan krijgen.
Ik heb geen installatie dvd ontvangen bij de aanschaf van mij O2 GL, dit helpt enorm!
Danman

@netdata
bedankt! ik zal thuis eens kijken of ik dit kan binnenhalen en aan de praat kan krijgen.
Ik heb geen installatie dvd ontvangen bij de aanschaf van mij O2 GL, dit helpt enorm!
Danman

Ik wil er wel duidelijk bij zeggen dat je dit best NIET doet als je niet goed waar je met bezig hebt:

Bijvb:
  • Update van oudere units naar deze firmware zal fout lopen
  • Als je nu de 7.0 maps hebt en je wil 7.1 moet een firmware upgrade doen die de nodige partities aanmaakt (en dat doen ze niet allemaal)
  • de colombus is ERG gevoelig aan foute DVDs.

een vooral dit laatste maakt dat sommige units naar de vaantjes zijn.

Opletten dus, en beter laten doen door een vakman die weet waar hij met bezig is (en dus niet jou grarage ;) )

ppaddo

Lid
Zou iemand met de 7.1 of 7.2 kaarten willen kijken of de Breitnerlaan in Rhoon daar ook in staat? Als die kaarten van Q4 2009 zijn, dan zou die straat er in principe in kunnen staan.
Echter als ik naar Navteq.nl ga, dan staat de hele wijk waar die straat in ligt nog niet op de kaart. Ik neem toch aan dat Navteq zelf zijn meest recente kaarten gebruikt op de website?

ppaddo

Lid
Hmmz, vreemd, ik kan mijn laatste reactie niet meer bewerken. Nou ja,

Ik liep zojuist tegen iets vreemds aan bij Navteq. Gewoon via de site www.navteq.nl krijg je enorm verouderde kaarten, echter via de Mapreporter kreeg ik wel een behoorlijk recente kaart te zien, waar in ieder geval een deel van mijn woonwijkje in staat. Dan nu natuurlijk de grote hamvraag, welke kaarten kan je krijgen voor in je Columbus?

Markboefje

Nieuw lid
Een vraag van mijn kant die niet geheel aansluit op de laatste berichten, maar denk wel het juiste topic om te stellen.

Heb sinds kort de DVD-vrijgave werkend. Getest tijdens het rijden met een originele DVD en Nederlands gesproken. Werkt allemaal prima.
Alleen nou wil het geval, dat wanneer ik de auto heb uitgeschakeld, ik na bv een half uur weer instap en de DVD weer wil kijken, dat de film verder gaat in het Engels, met Nederlandse ondertiteling!?

Geprobeerd om dan de audio weer aan te passen naar Nederlands, maar dan begint de film weer helemaal opnieuw!? :mad:

Iemand een tip??

Thnx.

Niemand hetzelfde probleem/een tip in deze??

ppaddo

Lid
@mijnsuperb. Heel erg bedankt. Best triest eigenlijk, die wijk ligt er al sinds juni 2009...
Dan toch maar wachten op de V8 kaarten. :(

Is de Navi-lock al beschikbaar voor de S2?
Vandaag is de dag dat we onze S2 "krijgen". Als ik alle berichten zo op de fora zie, ben je bijna bang dat de Columbus niet één dag zal verblijven bij de rechtmatige eigenaar.
Dus ik ben benieuwd naar jullie wetenschap.

Bovenaan Onderaan