Het grote Dashcam topic

TL@

Forumguru
In Zwitserland mag er zelfs geen toestel in de auto aanwezig zijn dat flitspalen "kan" aangeven. Volgens de letter van de wet mag je dus zelfs Waze niet op je smartphone hebben staan.

Een TT met flistpaalmeldingen in NL, is zelfs verboden in Zwitserland. Of ze je hierop gaan controleren, dat is een andere vraag natuurlijk.

Zelf laat ik de Coyote ook in Zwitserland gewoon op staan. Hij ligt wel altijd uit het zicht in de asbak en wanneer ik de grens passeer, doe ik de asbak dicht, niemand kan hem zien zitten.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Gerke

Forumguru
In de wetgevingen wordt expliciet vermeld dat het om navigatie apparatuur gaat waarop het verboden is om flitsers etc te kunnen detecteren, er wordt nergens gesproken over ander soortige apparatuur ;)

Sparkie

Forumguru
Hier een filmpje van tijdens onze vakantie in zuid Spanje.

Hoewel opgenomen in HD heb ik het vanwege het formaat moeten converteren naar 720x480.

dirkkroneman

Forumguru
Hmm ik vraag me af in hoeverre mensen hiervoor werkelijk een bekeuring gehad hebben. Bij mij is vorig jaar in Oostenrijk een raam ingeslagen en een portemonnee buit gemaakt. Politie erbij en die hebben alles uitvoerig bekeken, er werd helemaal geen aandacht aan geschonken, zelfs geen vraag over gesteld.

floyd2

Forumguru
Ik denk dat men in weinig landen hier snel over zal vallen behalve als de cam in het directe gezichtsveld zit.
Als men toch ergens sputtert in één of ander land,dan zit ie er voor recreatief gebruik:angel:
En het openbaar maken van dashcam-filmpjes is in nederland toch ook wel aan wat regels verbonden dus uiteindelijk zal het onderling niet zoveel uitmaken.(ik denk dat je met flitspalensoftware meer risico loopt)

Laatst bewerkt:

floyd2

Forumguru
G1W 1.JPG G1W 2.JPG G1W 3.JPG Hier een paar foto's van mijn dashcaminbouw.
Enigszins uit het zicht want zo aanwezig hoeft ie voor mij niet te zijn.
Het is overigens een G1W-c.

Rob

Forumguru
Ja mooi he :tegek:
Hoe we dat gaan wegwerken weet ik nog niet en misschien gebruik ik de achterste camera wel voor iets anders, bijvoorbeeld op de zijkant gericht.

EdK

Forumguru
@Octavia 1.2TSI DSG

ze zijn wel zeer inventief met hun installatieaanwijzingen é

de rode lijn moet voorstellen waar je de draad moet leggen voor de achterste camera :laugh:

Ach gewoon ff een P25 gootje van Attema plaatsen en kun je daar de kabel weer in verwerken.
Zie je die lelijke kabel tenmiste niet meer......:deuk:

Bovenaan Onderaan