Het grote Dashcam topic

Gerke

Forumguru
Die Mio 388 doet het prima, goed beeld. Alleen hier in Italie maakt hij erg vaak noodopnames, komt van die hobbelwegen icm de gevoeligheid van de g-sensor. Standasrd 8 GByte kaartje kun je in 1080p iets meer dan een uur kwijt. Hier maar eens op zoek naar een 32 GByte kaartje, want elk uur stoppen om de boel veilig te stellen op de laptop is natuurlijk not done. Ff opletten in Oostenrijk, dashcam daar verwijderen, boete tot 10.000 euro. Ik kreeg gelukkig waarschuwing, maar moest geheugenkaartje wel ter plekke formateren.

dirkkroneman

Forumguru
Dashcam verwijderen in Oostenrijk? Wat gek, sinds wanneer is dat? Bem vorig jaar in Oostenrijk op vakantie geweest, er was ingebroken in de auto (ruitje ingetikt). Politie erbij en hebben alles bekeken, meegereden naar het bureau maar heb niks gehoord.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Gerke

Forumguru
Weet niet sinds wanneer. Op de Anwb site staat een en ander zag ik. Ook in Portugal boete van 2500€. Heeft te maken met privacyschending.

Joske

Forumguru
Aangezien ik zo goed als zeker ben een Mio Mivue dashcam aan te schaffen kwam ik de mivue 538 tegen toen ik prijzen zocht van de mivue 388.

Prijsverschil is 10 euro en het enige verschil dat ik zo direct zie is dat de 538 een breedhoeklens van 130° heeft en de 388 een bereik van 120°.

Jullie nog ideeën betreft de Mivue 538? Zou het hetzelfde zijn als de 388 maar enkel wat duurder omwille van de 10 graden meer bereik?

http://www.vandenborre.be/dashcam/mio-mivue-538-deluxe

en de 388:

http://www.vandenborre.be/dashcam/mio-mivue-388

Kippie-style

Forumguru
Een tip bij conrad was die 134 dacht ik de 388 dat ik betaald had. Incl verzenden weet niet of naar België verzenden meerprijs is scheelt weer wat.

Joske

Forumguru
Klopt, voor €139 heb ik hem thuis geleverd via conrad.be

Voor hetgeen die bij mij moet "dienen" zal het het niet waard zijn om een 538 deluxe te nemen denk ik. Alhoewel ik overtuigd ben dat een camera naar voor EN naar achter nog beter is.. ;)

CDK

Forumguru
Zijn er eigenlijk goede 2 in 1 systemen die ook naar achter kijken zonder dat je een 2e cam op de hoedenplank moet monteren?

Die 538 is er ook met volledig touchscreen dacht ik @Joske, weet alleen niet of dit prettig werkt...??

Joske

Forumguru
Je kan kiezen tss touch en gewoon toetsen, denk dat touch in dit geval geen meerwaarde heeft. :)

CDK

Forumguru
@kippy-style, die cam die ken ik inderdaad, het jammere daarvan is dat er geen beeldscherm op zit, voordeel is wel weer dat ze daardoor super klein zijn.

Kippie-style

Forumguru
Jah dat is zo een beeldscherm is wel idealer. Maar ik vind niet so erg dat de cams wat groter zijn schrikt toch ook wel af als ze opvallen

• Leuk
Waarderingen: CDK

dirkkroneman

Forumguru
Ja ;) Althans op de kop vd camera zit als het ware een gat wat in de kogel vd houder valt. Of de houder op zichzelf te verstellen is geloof ik niet....

Bovenaan Onderaan