Het grote Dashcam topic

floyd2

Forumguru
ik heb 'm zelf gemaakt van volgens mij de zuignap die erbij zat.
Het bolletje eraf gezaagd(waar ie op kan scharnieren),vast gelijmd/geschroefd op een metalen strip die in een bepaalde vorm gebogen is,in het vloeibare rubber gezet(mooi zwart en stroef) en tussen mijn dakbekleding gestopt.
Hij zit er nu een aantal maanden tussen en eigenlijk zit ie perfect.
Verschuift niet en van buiten en van binnen niet te opvallend en de auto is zonder sporen weer in orginele staat te maken.
Ik laat 'm ook altijd zitten.(behalve in oostenrijk :) )

Happyman

Forumguru
ik ga deze maand of volgende maand een mini 805 dashcam aanschaffen. Ik ben nu al even aan het kijken waar ik het beste de power van kan aftappen. ik zit zelf te denken aan 1 van de draadjes van de kabelboom die naar de automatisch dimmende binnenspiegel/lampsensor/regensensor gaat. Hebben meer mensen dit gedaan? Wat zou anders een goed aftappunt zijn?

Happyman

Forumguru
dus via hemelbekleding naar de linker A stijl en dan naar beneden? Kan je de a stijl bekleding gewoon los halen ook al zit daar een airbag?

dirkkroneman

Forumguru
Nou ik heb het nog heel anders gedaan, ik heb vanuit de zekeringkast een 12v stekkerdoos naar rechts getrokken tegen de "middentunnel" aan. En dan via de rechter A stijl de kabel weggewerkt. Dit omdat als er dan iets is met de dashcam oid dat je dan vrij simpel de boel kunt demonteren. De hele A stijl hoeft trouwens niet helemaal los om de kabel er netjes achter weg te werken ;)

Happyman

Forumguru
Thanks for the pics. Ik denk dat ik het ook maar via die weg doe. Sloop ik ook niets van de raamsensoren of spiegel en je kan er wel makkelijk bij zo.

DVDguy

Forumguru
Mooie oplossing, maar waarom het stekkerblokje niet zo gemonteerd dat de stekkers er, gezien vanaf de motorruimte, in kunnen?

EdK

Forumguru
Tsja heb het niet zo op die 12V verlengblokken, ooit eens een keer de fik in gehad tijdens het rijden.....
En dat kreng was nog wel intern gezekerd.............10 A op 0,5mm² draadjes kwam ik later achter....
Dus dat spul komt pertinent niet meer in de wagen....

Canon-Eye

Forumguru
Hmmm, bij een 12V koffiezetter, compressor of stofzuiger kan ik me zoiets nog voorstellen, maar kleine electronica zoals zo'n dashcam zal toch niet zoveel stroom trekken?

EdK

Forumguru
Ik had er twee koelboxen opstaan en dan nog, als iets in een product 10A word afgezekert dan behoord de bedrading hiervoor geschikt te wezen
Dus als ik de boel zou overbelasten dan moet de zekering defect gaan en niet de interne bedrading.

dirkkroneman

Forumguru
Ik heb zelf de bedrading helemaal aangelegd (zat geen stekker aan). En die draden zijn dik genoeg ;). @DVDguy ik gebruik zoals je kunt zien wel meerdere apparaten dus dan is het wel handig als je er makkelijk bij kan. En ik zie het toch nooit zitten :tongue:

Canon-Eye

Forumguru
@EdK Eens v.w.b. zekering.

Ik heb zo'n 33 liter Electrolux kampeerkoelkist die ook 12V aan kan - en mijn ervaring is dat deze dan blijkbaar redelijk wat stroom trekt. Het extra stopcontact achterin was althans redelijk handwarm geworden tijdens de rit van 1,5 uur nadat hij thuis ruim 30 uur voorgekoeld was op 220V...

AndreM

Forumguru
Vergis je niet, een koelbox trekt net zoveel als 2 verstralers bij elkaar.

Nog een tip!!!
Heb je geen aansluiting in de kofferbak en je wil een 12 V aansluiting naar de kofferbak trekken voor de koelbox. Maak dan gebruik van een goede dikke kabel 1,5 kwadraat, want lengte is weerstand en weerstand wordt omgezet in warmte. Is de kabel te dun, dan wordt de warmte omgezet in vuur en dat wil je niet hebben in je auto.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan