Het grote Dashcam topic

darkprojectx

Forumguru
Je gaat niets zomaar naar links op de snelweg. Er was geen reden toe. Die doorgetrokken streep is er puur om ervoor te zorgen dat links rijders niet naar rechts komen als de tankstation bezoekers willen gaan invoegen. Maar als je rechts rijdt kun je rechts blijven rijden, zeker wanneer er geen invoegers zijn. Helemaal als er iemand je in gaat halen die harder rijdt dan jou. Dus of die observatie scherp is, dat is zeer twijfelachtig.

YUe59GMU-OA6

Actief lid
De wagen voor je gaat om onduidelijke reden naar links, en jij gaat óók om een onduidelijke reden naar links (+ haalt rechts in).

Voor jullie beide nog even de regel: plaats op de weg is altijd rechts.

De uitzonderingen zijn: als je niet al rechts zit ter hoogte van een in/uitvoegstrook, bij inhalen, bij voorsorteren, en bij invoegen van langzaam verkeer (d.w.z. vrachtwagens / auto's met aanhanger, dus niet langzamer verkeer).

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: G.P.

Happyman

Forumguru
Ik wil de bedrading van camera wegwerken via de linker A-stijl. Is de bekleding van de A-stijl er zo af te klikken (er zit een airbag onder)? Ik hoor graag jullie ervaring hiermee.

darkprojectx

Forumguru
Ik wil de bedrading van camera wegwerken via de linker A-stijl. Is de bekleding van de A-stijl er zo af te klikken (er zit een airbag onder)? Ik hoor graag jullie ervaring hiermee.

De bekleding kun je laten zitten, je kunt het rubber net iets terug buigen waardoor je in een kier van het rubber de kabel kunt laten lopen. Hoef je geen bekleding enz los te halen, je hebt net genoeg marge om de kabel weg te werken.
Nadeeltje is dat de kabel niet heel lang is die eraan zit. Zelf heb ik in de Fabia 1 de kabel (ene kant mini usb voor de camera en andere kant sigaretten aansteker) niet in de sigaretten houder geplaatst maar een losse sigaretten houder gekocht met plus en min kabel eraan en deze dan weer op de geschakelde plus aangesloten van de radio.
Zo is je kabel ook gelijk wat langer en kun je hem makkelijker wegwerken.

Happyman

Forumguru
A-stijl bekleding was zo los gelukkig. Eerste ervaring met de mini 0805 was niet zo goed. Erg wazig beeld. Schijnt vaak voor te komen dat de focus af fabriek al niet goed staat. Ik had er totaal drie besteld. Die andere 2 gaven een beter beeld maar ik vond het niet zo goed als die 0803 camera van mijn collega. Heb maar een mail gestuurd naar het bedrijf waar ik ze vandaan heb..... wordt vervolgd

Happyman

Forumguru
Gelukkig gewoon in Nederland. Dus dat komt wel goed. Is alleen balen dat ik de boel nu niet goed kan inbouwen.

Nu zit ik aldoor tegen airbag aan te kijken :D

Morgen de bekleding er maar weer tegenaan gooien.

Happyman

Forumguru
Ik had een filmpje gezien van de 0805 en die beelden zagen er goed. Het hangt er maar net vanaf welke Chinees m in elkaar heeft geschroefd. Mijn collega had mij vandaag nog een fragment van zijn 0803 gestuurd. Dus ik had goed vergelijkingsmateriaal. Dat zag er beter uit. Het is verder qua behuizing en formaat een mooie camera die goed achter de binnenspiegel past.

Kim_n

Actief lid
Ik heb mij ook een mini 0805 met GPS besteld, wel via eBay, hopen dat dit goed komt :dankje:. Ik had wel bij wat opzoekwerk het focus probleem al gezien. https://dashcamtalk.com/mini-0805/ in deze link word er stap voor stap uitgelegd hoe je het zelf kan oplossen, voor zoals mijn geval de mini rechtstreeks uit het verre oosten komt :jaja:

Happyman

Forumguru
Dat stukje heb ik ook gelezen. Maar daar waag ik mij niet aan. Omruilen is voor mij de betere optie. Maar als je m van ver hebt gehaald is dat een optie als je ook last hebt van dat probleem.

Kim_n

Actief lid
Idd, als je hem hier koopt is het de betere oplossing om hem gewoon te ruilen. Ik hoop dat ik er geen last van ga hebben, moest het toch zo zijn zal ik er mij wel aan wagen om het zelf op te lossen;)

Kim_n

Actief lid
Heeft er hier iemand eigenlijk ervaring met polarisatiefilters? Bij de mini 0806 zit er een passende CPL filter, maar ik neem dat deze niet passend is voor de 0805. Ik wil zodra ik de mijne heb hier zeker een oplossing voor vinden, maar wil toch eens informeren naar de ervaringen hier omtrent van de andere leden..

Happyman

Forumguru
Ik heb gisteren alle drie de 0805 camera's omgeruild voor de 0806. 1 was gelijk een doa maar de andere 2 doen het prima.

Deze heeft t.o.v. de 0805 sowieso de mogelijkheid m 180 graden te kunnen draaien.

Tevens zitten er wat extra opties in het menu.

Ook het voetje dat je op het raam plakt is anders (dunner) en er zitten een aantal pas stukjes bij om het voetje onder een andere hoek op het raam te plakken.

@Kim_n Wat doet dat CPL filter precies? Er zat overigens geen filter bij, zal wel extra zijn.

Laatst bewerkt:

Happyman

Forumguru
Heb net even op YouTube gekeken wat dat filter doet. Denk niet dat het heel praktisch is. Je kan deze verstellen, maar als je dat moet doen op basis van de beelden die je ziet op dat kleine schermpje denk ik niet dat het heel handig is.

Bovenaan Onderaan