Het grote Dashcam topic

Skoda-MAN

Forumguru
@ErwinLippold Ik heb ook die Blacvue voor en achter camera die nog gemonteerd moet worden.
Ik zou graag willen weten hoe jij de draad van de voorste naar de achter camera hebt getrokken.
Heb je bij de achterklep de draad via die rubber doorvoer hoesjes lopen en zo ja welke, links of rechts?
Die Power magic pro heb ik ook, er zijn zekeringen met zij aansluiting te koop die je makkelijk op de plaats van de originele zekering kan plaatsen.

Skoda-MAN

Forumguru
@EdK Ja, die bedoel ik, dank je . Die houders zullen ook wel in een goede automaterialen winkel te koop zijn.
De zekeringkast heeft een aantal ongebruikte plaatsen waar je de aftakking kan maken,.

ErwinLippold

Nieuw lid
@Skoda-MAN Ik heb de draad via de passagierskant naar achteren lopen. Hij loopt door de rubbers van voor en achterportier. Bij het achterste raampje heb ik hem zo goed mogelijk naar onderen gedrukt. Ik heb hem niet door de doorvoerrubbers. Ik dacht dat de kabel daar iets te kort voor was en ik had te weinig tijd om het direct optimaal te doen, maar heb nadien ook niet de behoefte gehad het te veranderen.

Kan jij eventueel foto van zekeringkast sturen? Ik heb 2 linker handen en snap er nog niet al te veel van .... Is het kwestie van 1 zekering plaatsen? Waar heb je Power Magic Pro gelaten?

Skoda-MAN

Forumguru
@ErwinLippold Dank voor de info.
Ik moet alles nog inbouwen vandaar mijn vraag.
De zekeringkast zit links achter het kleine opberg bakje.
Achter in het instructieboekje is een lijst met zekeringen en hun functie inclusief de afbeeldingen van de zekeringkast, hoofdstuk "zekeringen en gloeilampjes"
In de lijst zie je dat er nog vrije plaatsen zijn, even meten of er spanning op staat met contact of zonder contact aan.
voor de Power magic pro zoek ik ook nog plaats, ik denk dat die in het kleine opberg bakje gaat. Wel de draad lang genoeg houden ivm vervangen van zekeringen en reparaties.

frits183

Forumguru
Pff
Heet van de pers
Auto visie nr. 14
Was een klus maar staat erop
Met camscanner
Een fijn programma voor op je tel.

:koffie:

Tallguy

Forumguru
Zo, na 2 uur kl@ten doet mijn Mini 0801 het eindelijk weer. Ding had het probleem dat hij medio 2013 (niet lachen :) ) ermee stopte en geen beeld meer gaf (alleen rode lampje). Na wat 'gebekvecht' met eprance, waarbij ik niet inging op zijn verzoek om het ding op te sturen naar China (kostte €25 en geen garantie dat er een oplossing voor zou komen cq een vervanger), heb ik het ding maar laten liggen tot vanochtend.
Garantie is toch al verlopen dus het ding opengemaakt. Nu blijkt er stiekum een klein resetknopje te zitten waar je van buitenaf niet bij kan komen.
Die gebruikt waardoor het apparaat weer teken van leven begon te geven.
Daarna de 1e firmware er weer op gezet. Toch bleef het ding soms niet lekker aangaan. Daarna maar alles even iets vaster aangedrukt met mijn handen (ik had toch weinig te verliezen) en nu doet hij het opeens weer goed. Raar...maar ja...ik kan 'm zo te zien weer gebruiken.

CDK

Forumguru
Ik heb zojuist de SJCAM SJ5000+ met wat extra zaken aangeschaft, ik zal m'n bevindingen tzt hier posten, het is de goedkopere tegenhanger van de GoPro Hero Black edition, maar dan mét LCD scherm :) sjcam-sj5000-plus.jpg

sj5000 .jpg

sjcam-sj5000-plus.jpg

Laatst bewerkt:

Tallguy

Forumguru
Helaas te vroeg gejuicht....soms doet de 0801 het weer even, maar in inmiddels is het weer pet met dat ding. Einde oefening wat mij betreft. Aangezien een voedingskabel al in de auto is weggewerkt, ga ik toch weer voor hetzelfde merk, misschien een 0805 oid.

Laatst bewerkt:

H-J

Lid
Heeft iemand al eens geschakelde 12 volt uit de plafondconsole gehaald tbv dashcam. Ik heb O3 met schuifdak, daar moet echt wel 12volt zitten.
Mijn idee is om daar z'n 12volt/USB omvormer in te bouwen.
Heb nu de USB van de radio gebruikt, die is wel geschakeld alleen als de auto start, denk de cam dat ie aan een PC hangt en wil bestandsoverdracht doen en neemt daarom niet automatisch op.

Happyman

Forumguru
Ik heb de geschakelde 12v uit de zekeringenkast gehaald die aan de zijkant van het dashboard zit. Dit is goed te bereiken. De a-stijl bekleding is makkelijk te verwijderen in een O2.

Joske

Forumguru
Heeft iemand al eens geschakelde 12 volt uit de plafondconsole gehaald tbv dashcam.
dat kan zeker, volgens mij heb ik hier iemand gezien die het uit de spiegelvoet haalde. Andere optie is via A-stijl naar zekeringen en daar via een piggyback op de zekering van de ruitenwisser achteraan stroom nemen. (is geschakeld)

Bovenaan Onderaan