Het grote Dashcam topic

Kim_n

Actief lid
@Happyman het gaat mij vooral om de lage zon, en weerspiegeling van de voorruit enz tegen te gaan. Maar ik ga zodra ik de cam heb zelf eens testen en uitproberen of het wel nodig is en evt zien wat ik eraan kan doen :jaja:

Happyman

Forumguru
Ik las ergens op het dashcamtalk forum dat je het in principe maar een keer goed hoeft af te stellen.

Reflectie van het dashboard heb ik ook last van.

Is misschien toch wel het proberen waard. Kost hooguit $ 10,-

Van mijn Garmin dashcam heb ik het 'kogeltje' onder aan de spiegelsteun vastgeschroefd. Geen geplak op de ruit en zit nu erg stevig vast. Voordeel is, dat de voedingskabel in de spiegelvoet kon worden weggewerkt tot boven de hemelbekleding en via de linker A-stijl naar de zekeringkast. De cam geeft een fraai beeld en meldt bovendien de vaste flits/roodlicht-controles ;)

Bijlagen

• IMG_0139.JPG
    IMG_0139.JPG
    122,7 KB · Weergaven: 96

EdK

Forumguru
Snap niet hoe jullie die flits filmen als de camera op de voorraam zit...... maar goed ben ook maar een simpele ollander

AndreM

Forumguru
Snap niet hoe jullie die flits filmen als de camera op de voorraam zit...... maar goed ben ook maar een simpele ollander

Ben je nooit recht in je gezicht geflitst dan?
O.a. de camera's van de rijdende flits brigade die flitsen je van voren.
Je weet wel, die VW busjes die ergens in het hoge riet staan en de camera's op de vangrail geplaatst hebben.

• Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
Zover ik weet in olland met de mobile flits vrienden word je altijd van achter gefotografeerd en geflitst.
En mag zelfs in ons mooie nederland je niet van voren gefotografeerd worden
Wat men wel van voren al meet is je snelheid en dat is dan ook het onderdeel dat richting je gezicht staat.

En tsja waarom het mijn vrienden zijn ? Ik hou me altijd netjes aan de snelheid en in mijn ruime 30 jaar van autorijden heb ik mbt te hoge snelheid maar 3 ontvangen.......

Joske

Forumguru
:ot:

even toch verduidelijken... in België zeggen we wel degelijk "ik ben gepakt" (voor te snel te rijden)

en dan ben je dus geflitst :tongue:

Altos

Banned
In NL wordt van voren en achteren geflitst maar de flits zelf zie je niet meer, in duitsland moet de bestuurder zelfs zichtbaar zijn, hier in NL gaat het alleen om het kenteken.

• Leuk
Waarderingen: CDK

ErwinLippold

Nieuw lid
Ik heb een Blackvue dashcamera (voor en achter) en twijfel over de aanschaf van een Blackvue Power Magic Pro. Doe moet dan op de zekeringskast worden aangesloten. Heeft iemand enig idee hoe dat moet? Tips van harte welkom!!

Ik heb een Blackvue dashcamera (voor en achter) en twijfel over de aanschaf van een Blackvue Power Magic Pro. Doe moet dan op de zekeringskast worden aangesloten. Heeft iemand enig idee hoe dat moet? Tips van harte welkom!!

Ik heb (Fabia 3) het zo gedaan:
Een 5 ampere zekering iets gemodificeerd en een draad eraan gesoldeerd. Is een punt dat bij contact-uit aan massa hangt en bij contact-aan 12 volt geeft
image.jpg

Bovenaan Onderaan