Het grote Dashcam topic

Joske

Forumguru
Is het aansluiten meegevallen of heb je de standaard aanstekerplug gebruikt voor even?
wou ik je net nog iets over vertellen ;)
Heb de kabel wel al volledig weggewerkt via dakhemel, A-stijl, dan de zekeringbox in via deksel links, dan via vakje voor blik zo onder het stuur vastgeklikt naar de 12V-aansluiting. Je ziet eigenlijk amper kabel, maar aangezien ik ook vaak de 12V plug gebruik voor de DVDspelers van de kids ga ik toch voor de vaste oplossing gaan. Maar nu kan ik alvast uit de voeten :)

Joske

Forumguru
Filmpje bij "nacht", mijn eigen lichten verblinden wel de nummerplaat van mijn voorligger.. en ik had het misschien toch nog iets scherper verwacht. Maar de weersomstandigheden waren natuurlijk ook niet ideaal qua zicht in het algemeen.

Octavia Simply Clever

Senior Member
Voila, mijn eerste video, niets bijzonders maar wel leuk en tevreden van de kwaliteit! Vergeet niet op 1080p te zetten bij instellingen Youtube, anders ziet het er maar korrelig uit ;)

Mooi Joske,herkenbare wegen daar,je reed er wel te snel he,foei....
Voila, mijn eerste video, niets bijzonders maar wel leuk en tevreden van de kwaliteit! Vergeet niet op 1080p te zetten bij instellingen Youtube, anders ziet het er maar korrelig uit ;)

Hallo,

Ik wil graag een dashcam in mijn auto laten installeren.
Welke dashcam adviseren jullie? En wellicht een goede inbouwen omgeving Alphen ad Rijn.

Thnx

Michelv.

Forumguru
Hoe lang kan je daar mee opnemen Joris, bv op een 32gig? Ben chauffeur dus zit elke dag best lang achter het stuur maar voor het mooie zou ik per week op willen nemen( 45 uur dus ongeveer)

Joske

Forumguru
Hoe lang kan je daar mee opnemen Joris, bv op een 32gig?
Ik heb een 32gig zitten en 3 min opname aan 1080p (hoogste kwaliteit - kan je zelf instellen, maar ik zou het niet lager zetten) is ongeveer gelijk aan 340MB. 32000 / 340 = 94 opnames maal 3 minuten en gedeeld door 60 is een dikke 4 uur opnemen.. En dan wist ie de eerste opnames terug.
Een week aan een stuk opnemen is dus eigenlijk onbegonnen werk, althans toch in degelijke, te gebruiken kwaliteit ;)

Michelv.

Forumguru
Had het idee om er altijd eentje mee te laten draaien maar dat is dus onbegonnen werk zo te zien, zelfs met een 64gig kan ik dan niet eens een (voor mij) volle dag opnemen, gaat het idee voorlopig de koelkast weer in.

En met dat Tomtom geval het zelfde probleem dus.

Joske

Forumguru
Maar waarom zou je een volledige dag willen opnemen? :)
Je kan bepaalde video's ook 'locken' zodat deze niet overschreven worden.

Michel-nl

Senior Member
Dan 1 op WiFi kopen en de gemaakte video's eraf halen en opslaan op tablet of telefoon onderweg. Dan kan je zolang draaien als je wilt.

Michelv.

Forumguru
Maar waarom zou je een volledige dag willen opnemen? :)

Omdat er 5 of 6 van die dagen in een week zitten(voor mij dan), en als je veel op de weg zit kom je ook veel idioten tegen die de meest bizarre bijzondere verrichtingen uithalen op de weg en die meestal voorbij zijn voordat je het echt in de gaten hebt. Dus iets om terug te kijken maar moet niet teveel rompslomp geven(moet gewoon op de achtergrond meedraaien zonder er naar om te hoeven kijken).

Vandaar dus ;)

Bovenaan Onderaan