Het grote S3 levertijden topic

Enige verklaring van de dealer gekregen waarom jouw wagen zo lang op zich liet wachten?

Inmiddels lijkt het plots toch nog mogelijk om mijn wagen dit jaar nog ingeschreven te krijgen. Vreemd verhaal over verkeerde commmunicatie tss dealer en leasemy. Morgen mogelijks meer nieuws. Alsnog onverhoopt laat sinterklaascadeau? We blijven voorzichtig positief....
 

Jan A

Actief lid
Enige verklaring van de dealer gekregen waarom jouw wagen zo lang op zich liet wachten?

Inmiddels lijkt het plots toch nog mogelijk om mijn wagen dit jaar nog ingeschreven te krijgen. Vreemd verhaal over verkeerde commmunicatie tss dealer en leasemy. Morgen mogelijks meer nieuws. Alsnog onverhoopt laat sinterklaascadeau? We blijven voorzichtig positief....
Dat is nu net de grote frustratie van de dealers. Mochten zij van D'Ieteren en/of de fabriek deftige communicatie krijgen, dan konden zij dat ook doorgeven aan de klant, maar daar wringt dus het schoentje.
 
:)- 4maanden, lees min 4 maanden.
De auto is nog niet besteld en ik rijd er al in.

De offerte was opgesteld voor een 1.6 tdi combi dsg Style Busines.
Zou moeten worden afgeleverd eind maart 2017.
Echter werdt ik gebeld door de wagenparkbeheerder, wat bleek er stond een zo goed als nieuwe die maar 4 maanden oud/jong was.
Een collega heeft ons. Bedrijf verlaten en zijn nieuwe superB bleef werkeloos staan.
Had liever een andere kleur gehad (quarz grey) nu Zwart Mica, maar mij hoor je niet klagen.:tegek:

1.6 tdi dsg combi style busines zwart mica.
19"sirius velgen (antraciet).
Panoramadak.
Alle rijhulp systemen zijn aanwezig.
Voorruit verwarming.
En van 25% naar 21% bijtelling.

Dus levertijden van de S3 zijn echt heel goed en snel.:jaja:
 

mvdb

Nieuw lid
De mijne daar ook besteld. Na 9 maand geleverd. Geen kwaad woord over de garage, maar wel over de importeur en producent. Ik rijd er nu 2 maan mee en
- geleverd met een kapotte achterruit
- geleverd met schrammen op de koffer (ondertussen herspoten)
- defecte 220v aansluiting
- defecte virtual pedal (is nu blijkbaar een terugroepactie voor...
- doorgesleten leiding waardoor motor in noodtoestand ging (voorlopig hersteld)

Zal mijn eerste en laatste zijn...

Debersaques in Destelbergen.

Bekijk bijlage 54984 Bekijk bijlage 54985 Bekijk bijlage 54986

Via myskoda ontdekt dat mijn Super geproduceerd werd op 12/11 (besteld 11/06). Werkt dus ook voor leasewagens.
Ik moet sowieso wachten om mijn bolide in ontvangst te nemen tot januari 2017 (danku ALD lease !:tongue:), maar kon het vorige week vrijdag toch niet laten om es langs te gaan bij de dealer. En ja hoor, hij stond er al, op een beveiligde parking.
Met iemand van de garage afgesproken op de parking, waar ik hem toch al es mocht bewonderen (ik had de kleur nog niet in het echt gezien). Hij staat nog in de witte stickers en er had al een vogel op gesch...:mad:.

Bon, ik weet nu waarop ik al die maanden al zit te wachten. Mijn zoon (3j) heeft al aan het stuur gezeten en op de achterbank. Ikzelf heb me ingehouden en wacht op de officiële overhandiging van de sleutel (nieuwjaarscadeau !!!!!!).:jaja:

Jongeman van de garage is de persoon die de auto ook zal afleveren. Hij beloofde dat mijn Super er Spin en Span zal uitzien bij ontvangst.:dankje: Zonde dat hij nu nog dof staat te verkleumen de komende maand... :banghead:.


Sent from my SM-A310F using Tapatalk
 

reinierh

Senior Member
De mijne daar ook besteld. Na 9 maand geleverd. Geen kwaad woord over de garage, maar wel over de importeur en producent. Ik rijd er nu 2 maan mee en
- geleverd met een kapotte achterruit
- geleverd met schrammen op de koffer (ondertussen herspoten)
- defecte 220v aansluiting
- defecte virtual pedal (is nu blijkbaar een terugroepactie voor...
- doorgesleten leiding waardoor motor in noodtoestand ging (voorlopig hersteld)

Zal mijn eerste en laatste zijn...
Sent from my SM-A310F using Tapatalk

Grappig ook mijn virtual pedal werkt niet. (op de werk order stond dat er een recall voor was) maar er wordt nu een module vervangen.
Mijn 230 aansluiting werkt wel alleen het klepje ervoor daar sprong na 1 keer opendoen al het veertje uit... (wordt ook vervangen en dat voor een auto van 47.000 euro!!

Vreemde blijft dat de Dealer een aflever lijst afwerkt waar alle functies getest zijn en goed bevonden.
Maar gelukkig wel heel tevreden met de auto zelf.!
 
Excuus voor de late reactie, zie het nu pas.

Ja ik ben inderdaad Belg. Ik dacht dat 6 maanden al belachelijk was maar 9!? Pfff. Ergens zou ik ook wel graag de kodiaq willen maar daar heb ik toen maar niet op gewacht omdat er nog geen prijzen bekend waren. Als ik toch lang moet wachten dan had ik dat wel kunnen doen, achteraf gezien :S
Mijn andere keuze was toen gevallen op de Seat Ateca maar die was niet beschikbaar met een 2.0 motor, DSG en 150pk (enkel de handgeschakelde of dan meteen de 190pk 4WD. Van die laatste heb ik een offerte van laten maken maar veel te duur vanwege afwijkende configuratie voor LM).

Ik ben nu bij de fleetmanager aan het laten checken wat de Kodiaq zou kosten om te overwegen of ik de S3 bestelling nog laat annuleren, als dat überhaupt kan voor LM en dealer. Daarnaast dan ook maar meteen een offerte voor een handgeschakelde Ateca, ik wil wel graag DSG maar het is nu ook weer niet zo'n harde must. Ik ben benieuwd wat de Kodiaq 2.0 150pk DSG en Ateca 2.0 150pk hand in de lease gaan kosten.

Ik had duidelijk iets beter moeten nadenken over mijn keuze alvorens te bestellen :/ #twijfelaar #typischmij #niethandig

Inmiddels heb ik de leaseprijs van de Kodiaq gekregen: +170 euro/maand tov de S3 :wavecry:. Het was uiteraard dezelfde configuratie, 2.0 150pk DSG met dezelfde opties als bij de S3 (anders is het een appels/peren verhaal). Met de S3 zit ik al 85 euro/maand boven mijn budget, de Kodiaq mag ik zelfs niet van de werkgever (er is een bovengrens voor boven budget). Ik zou uiteraard dingen kunnen gaan strippen (bijv. niet de Style versie, pack minder, enz.) maar dan heb ik toch liever een goed aangeklede S3 (wat uiteraard een super mooie auto is) dan een 'kale' (lees minder opties) Kodiaq.

Daarnaast ook een leasebedrag voor de Ateca ontvangen, dat lag ongeveer gelijk als de S3. Maar, het grote verschil is dat het de 2.0 150pk handgeschakelde bak is. Als ik die wil dan moet ik ook 300 euro ex.BTW betalen om de S3 bestelling te annuleren. De fleetmanager gaf wel aan dat hij daar wel nog over kunnen onderhandelen als we toch een andere bestellen.

Ik ga het dus zo laten en, net zoals alle anderen in deze thread, mijn beurt moeten afwachten. Volgens de dealer zou het begin april zijn. Althans, als het niet nog later gaat worden want dat heb ik hier ook al gelezen (leverdatum tussentijds veranderd).
 
Laatst bewerkt:

Middag

Forumguru
Een Kodiaq is een leuke auto. Echter ik denk wel dat het een heel andere klasse is dan de Superb. Ik hoor mensen over windgeruis in een Superb. Hoe moet dat dan in zo'n rijdende baksteen zijn? Ik denk dat je heel blij gaat worden als je wacht op de Superb.
 

gdisselkoen

Forumguru
Een Kodiaq is een leuke auto. Echter ik denk wel dat het een heel andere klasse is dan de Superb. Ik hoor mensen over windgeruis in een Superb. Hoe moet dat dan in zo'n rijdende baksteen zijn? Ik denk dat je heel blij gaat worden als je wacht op de Superb.

Om een Kodiaq op voorhand een rijdende baksteen te noemen, gaat me wat ver. Dat het een ander type auto is dan de SuperB wil ik best geloven.
 
Even update : het wonder is geschied!!!! Ald lease geeft alsnog toestemming om bolide nog dit jaar in te schrijven.
Volgende week zaterdag mag ik ze in ontvangst nemen. kerstmis valt een weekske vroeger dit jaar ! 6 maand gewacht dus. Als vlaming prijs ik me gelukkig met deze termijn....
 
Dat is fors. Was de nieuwprijs van de Kodiaq hoger? Of heeft dit een andere reden?

De prijs in aankoop ligt vrijwel gelijk. Het heeft waarschijnlijk met een aantal zaken te maken zoals het gewicht (hogere wegenbelasting die door LM in lease prijs wordt verwerkt) en misschien nog belangrijker de restwaarde. Wellicht is de restwaarde lager dan de S3 omdat ze verwachten dat hij tweedehands minder goed verkoopbaar is: populariteit model op de tweedehands markt of omdat ze het gewoon nu nog niet goed kunnen bepalen, lees risico opslag omdat deze auto nieuw is en nog geen tweedehands markt heeft.

De echte redenen zijn uiteraard beter bekend bij LM. Zij pakken gewoon alle kosten, zowel initiële aanschaf als (verwachte) kosten tijdens de lease periode een zetten dat uit tegen de restwaarde. Daar berekenen ze dan hun lease prijs op. Daarom is de prijs ook afhankelijk van het aantal kilometers per jaar, dat beïnvloed bijv. naast evt. reparatiekosten ook de restwaarde.

Zo heb ik het althans altijd begrepen


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Een Kodiaq is een leuke auto. Echter ik denk wel dat het een heel andere klasse is dan de Superb. Ik hoor mensen over windgeruis in een Superb. Hoe moet dat dan in zo'n rijdende baksteen zijn? Ik denk dat je heel blij gaat worden als je wacht op de Superb.

Goh, zoals ook door iemand anders vermeld hier gaat het een baksteen noemen inderdaad wat te ver. De reviews zijn net heel positief over de Kodiaq. Het is natuurlijk een heel ander model auto en daardoor moeilijk te vergelijken met een S3. Ik heb naast de S3 een testrit gemaakt in de Ateca met DSG bij Dieteren en was aangenaam verrast. Niet alleen door de hogere zit maar ook weggedrag en geluidsniveau in de auto. Dat is ook de reden dat ik zo ben gaan twijfelen en alsnog ben gaan informeren naar de mogelijkheden van annulering ed.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

marang73

Forumguru
De prijs in aankoop ligt vrijwel gelijk. Het heeft waarschijnlijk met een aantal zaken te maken zoals het gewicht (hogere wegenbelasting die door LM in lease prijs wordt verwerkt) en misschien nog belangrijker de restwaarde. Wellicht is de restwaarde lager dan de S3 omdat ze verwachten dat hij tweedehands minder goed verkoopbaar is: populariteit model op de tweedehands markt of omdat ze het gewoon nu nog niet goed kunnen bepalen, lees risico opslag omdat deze auto nieuw is en nog geen tweedehands markt heeft.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vaak zie je inderdaad als het model een tijdje op de markt is dat de leaseprijs daalt omdat men dan meer inzicht heeft in restwaarde, onderhoudskosten, etc. Aan de andere kant is Skoda natuurlijk geen onbekend merk en is de SUV markt een groeiende markt. Daarnaast heb je natuurlijk concurrenten zoals de Nissan X Trail die zouden qua leaseprijs redelijk in de buurt moeten zitten.
 

gdisselkoen

Forumguru
Vaak zie je inderdaad als het model een tijdje op de markt is dat de leaseprijs daalt omdat men dan meer inzicht heeft in restwaarde, onderhoudskosten, etc. Aan de andere kant is Skoda natuurlijk geen onbekend merk en is de SUV markt een groeiende markt. Daarnaast heb je natuurlijk concurrenten zoals de Nissan X Trail die zouden qua leaseprijs redelijk in de buurt moeten zitten.
Mijn ervaring is, dat er soms geen peil op te trekken is wat een auto moet kosten in de lease. Je verwacht dat de prijs bepaald wordt door aanschafprijs, restwaarde en verwachte onderhoudskosten. Mijn vorige auto, een Peugeot 508 SW, was destijds een "koopje", net nieuw op de markt en voor een zeer aantrekkelijke prijs te leasen. Toen deze vervangen moest worden, bleek deze onbetaalbaar geworden te zijn. Per maand ongeveer €100,- duurder terwijl de prijs van de auto ongeveer €2000,- gestegen is. Een paar maanden later was dat ineens nog maar zo'n €60,- duurder.

De huidige auto is ongeveer 10K duurder dan de Peugeot, maar kost per maand maar ongeveer €70,- meer dan de Peugeot. En of de restwaarde nog zo'n grote rol speelt weet ik niet. Vrijwel alle ex-lease auto's worden geëxporteerd naar het buitenland.
 

marang73

Forumguru
De nieuwe Peugeot 3008 is ook super goedkoop in de lease. Ik denk dat Peugeot flinke kortingen geeft om ervoor te zorgen dat hij veel op de weg te zien is.

Iemand hier trouwens ook naar een Mazda 6 gekeken tijdens de zoektocht naar een andere auto? En waarom niet de Mazda gekozen?
 

Van Hoften

Forumguru
Ik kom juist af van een Mazda 6. Nadeel vond ik (ik had een sedan uit 2013 en was op zoek naar een station) dat de station 6 cm korter is dan de Mazda 6 sedan. Minder ruimte, hogere aanschaf en een kofferruimte die met iets meer dan 500 liter echt wel kleiner is dan de 660 in de S3. Maar wel een mooie auto die goed rijdt de Mazda 6.
 
Bovenaan Onderaan