Het grote S3 levertijden topic

benderke

Actief lid
Mijn superB is eindelijk (na 6 maand) "in productie" volgens myskoda.be ... iemand een idee hoe lang het nu nog zou duren? De levering is ten vroegste voor januari aangezien de LM nu geen inschrijvingen in 2016 meer wil doen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mijn ervaring is, dat er soms geen peil op te trekken is wat een auto moet kosten in de lease. Je verwacht dat de prijs bepaald wordt door aanschafprijs, restwaarde en verwachte onderhoudskosten. Mijn vorige auto, een Peugeot 508 SW, was destijds een "koopje", net nieuw op de markt en voor een zeer aantrekkelijke prijs te leasen. Toen deze vervangen moest worden, bleek deze onbetaalbaar geworden te zijn. Per maand ongeveer €100,- duurder terwijl de prijs van de auto ongeveer €2000,- gestegen is. Een paar maanden later was dat ineens nog maar zo'n €60,- duurder.

De huidige auto is ongeveer 10K duurder dan de Peugeot, maar kost per maand maar ongeveer €70,- meer dan de Peugeot. En of de restwaarde nog zo'n grote rol speelt weet ik niet. Vrijwel alle ex-lease auto's worden geëxporteerd naar het buitenland.

Toen ik mijn auto mocht kiezen heb ik prijs laten berekenen voor Opel Insignia, Peugeot 508 en de Superb. Qua aankoopprijs bleek de 508 de goedkoopste (wel versie zonder veel toeters en bellen, vooral op vlak van ACC, Blindt edm bestaan deze opties niet bij de Peugeot, vreemd). Evenwel na het berekenen van huurtermijn per maand, bleek de 508 nauwelijks binnen mijn budget te passen. Had alles te maken met wederverkoopwaarde volgens ALD.

Mijn collega heeft er nu wel een besteld, maar ik heb de Superb die ik wil (met mijn toeters en bellen) zonder dat ik er extra voor moet bijbetalen (itt tot mijn collega voor zijn veel minder uitgeruste Fransman). Maar smaken verschillen nu eenmaal...;)

Mijn superB is eindelijk (na 6 maand) "in productie" volgens myskoda.be ... iemand een idee hoe lang het nu nog zou duren? De levering is ten vroegste voor januari aangezien de LM nu geen inschrijvingen in 2016 meer wil doen.

De mijne stond op 12/11 op de productieband, en rond de 25e bij de dealer, dus lang zal je niet meer moeten wachten :jaja:

Jan A

Actief lid

Bij mij was het dan nog twee weken.

marang73

Forumguru
Ik kom juist af van een Mazda 6. Nadeel vond ik (ik had een sedan uit 2013 en was op zoek naar een station) dat de station 6 cm korter is dan de Mazda 6 sedan. Minder ruimte, hogere aanschaf en een kofferruimte die met iets meer dan 500 liter echt wel kleiner is dan de 660 in de S3. Maar wel een mooie auto die goed rijdt de Mazda 6.

Inderdaad minder ruimte. Aanschaf is de Mazda 6 nu goedkoper en je hebt ook meer opties. Mazda heeft in NL een aantal speciale uitvoeringen voor de lease op de markt gebracht.

Bericht is binnen!!
Week 43 besteld en inmiddels bij de dealer. eind volgende week aflevering. Strak geregeld!!

Ongelooflijk. Ik heb in week 44 besteld en heb te horen gekregen begin april . Ik neem aan dat jij in Nederland besteld hebt? Ik in België namelijk

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jan A

Actief lid
Ongelooflijk. Ik heb in week 44 besteld en heb te horen gekregen begin april . Ik neem aan dat jij in Nederland besteld hebt? Ik in België namelijk

Ach Michel, die ca. 22 weken voor jou vallen dan nog best wel mee tov mijn 41 weken. Neem het met een gezonde dosis humor en breng dat ook zo over naar de dealer. Ik heb zo goed als iedere maand en later alle drie weken gemaild met de dealer, telkens met een of andere kwinkslag. Hij kon er uiteindelijk ook niks aan doen dat het zo lang geduurd heeft en apprecieerde de manier waarop ik ermee omging.

We zitten in Vlaanderen in hetzelfde schuitje, gemiddeld half jaartje wachten en we kunnen vitten op de dealers, maar die kunnen er dus ook niks aan doen. Misschien dat D'ieteren zijn politiek tav de aan te kopen "slots" op de productie kan "bijstellen"? Maar het ziet er naar uit dat dit voor 2017 dus niet aangepast wordt als je de verwachte levertijden leest... frustrerend voor de dealers ook denk ik. Zou wel willen weten hoe ze dit verkocht krijgen tijdens het autosalon straks... Dat moet toch zijn weerslag hebben op de verkoop?

Ikzelf klaag niet meer, nog 2 nachtjes slapen en dan..... :yeehaa:

benderke

Actief lid
Toen ik ging kijken bij de dealer voor de bestelling werd een levertijd van +- 3 maand vermeld. Ondertussen zijn we 6 maand verder ; en het lijkt erop dat ie uiteindelijk 7maand op zich zal laten wachten. Ter info: die levertijd werd door 2 verschillende dealers vermeld.... ik vermoed dat dit ook hun enige manier is om auto verkocht te krijgen (=de feiten verbloemen).

Ach Michel, die ca. 22 weken voor jou vallen dan nog best wel mee tov mijn 41 weken. Neem het met een gezonde dosis humor en breng dat ook zo over naar de dealer. Ik heb zo goed als iedere maand en later alle drie weken gemaild met de dealer, telkens met een of andere kwinkslag. Hij kon er uiteindelijk ook niks aan doen dat het zo lang geduurd heeft en apprecieerde de manier waarop ik ermee omging.

Oh maar ik loop er ook niet depressief van rond hoor , zo erg is het nu ook weer niet. Het zijn allemaal luxe problemen . Ik ga er zeker ook niet kwaad over zijn, de dealer kan er ook niets aan doen. Ik heb natuurlijk wel aangegeven dat ik teleurgesteld ben over de levertijd. zeker omdat een 'paar' kilometer verder in NL de auto's binnen no time geleverd worden.

Ik werk overigens in NL en woon in België. Dat maakt het ook best wel vreemd. Collega's die later bestellen krijgen hem eerder. In dit topic werd al eens aangeven dat LM's eigenlijk gewoon in NL zouden moeten bestellen . Maar ja, krijg ze maar eens zover. Bovendien was de auto al besteld voor dat ik te horen kreeg dat de levertijden zo lang zijn. Eigenlijk ook niet zo netjes, maar goed, zij willen gewoon verkopen natuurlijk.

BBO

Senior Member
Ik heb ook 8 maand moeten wachten. Of 4 maand langer als beloofd bij bestelling.

Sneu voor wie nog op een Superb wacht.

Anderzijds hoop ik stiekem dat de lange levertermijn zo blijft. En dat zo mensen voor een andere wagen kiezen. Zo blijft de Superb nog altijd een zeldzame verschijning op de wegen. Ga je naar een openbare parking moet je een nieuwe Superb zoeken om er 1 te vinden. Zelfs de vorige Superb is vrij zeldzaam, zeker als berline. Een Passat, Golf, Octavia, Megane staat er altijd wel 1 of meedere tussen. Zelfs een BMW 3 of A4 is als premium merkt toch niet zo exclusief als een Superb.

Sedert zaterdag ben ik officieel Superb III rijder geworden. Nog volop alles aan het uitpluizen, maar wat een limo zeg !Dit is toch nog andere koek vergeleken met mijn Skoda Otavia II waar ik een klein jaartje (in afwachting van...) mee gereden heb. En zelfs een groot verschil met mijn vorige, de Volvo V70.
En wat heeft die sedan toch eigenlijk een mooie lijn... :dankje:
Benieuwd wat mijn collega's zullen zeggen als ik ze zie deze week (voornamelijk Insigna, BMW 3 en Peugeot 5008 rijders...)

Me happy :) , het was het wachten meer dan waard !!! En nu hopen dat ik straks niks moet posten op het topic "ergernissen" :(

Jan A

Actief lid
Sedert zaterdag ben ik officieel Superb III rijder geworden. Nog volop alles aan het uitpluizen, maar wat een limo zeg !Dit is toch nog andere koek vergeleken met mijn Skoda Otavia II waar ik een klein jaartje (in afwachting van...) mee gereden heb. En zelfs een groot verschil met mijn vorige, de Volvo V70.
En wat heeft die sedan toch eigenlijk een mooie lijn... :dankje:
Benieuwd wat mijn collega's zullen zeggen als ik ze zie deze week (voornamelijk Insigna, BMW 3 en Peugeot 5008 rijders...)

Me happy :) , het was het wachten meer dan waard !!! En nu hopen dat ik straks niks moet posten op het topic "ergernissen" :(

Ik kan het alleen maar beamen!
Mijn vorige, een Caddy Maxi met ook al een 2.0TDI en DSG, was natuurlijk een heel andere categorie maar wat een comfort! Hij is heel zacht, maar niet te zacht naar mijn zin (standaardophanging) en ook stil genoeg. Ben wel blij dat ik de optie Driving Mode Select er nog bij genomen heb. Ik stel die in op Individual met alles op Eco behalve het de koplampen die op Dynamic staan. Als ik dan de eerste kilometers wat oplet, dan kom ik toch al mooi op 5,1 l/100km uit. Daar zit die Eco-stand, die ontkoppelt bij gas lossen, voor een groot stuk tussen, neem ik aan.
Er staan nu 900km op, dus gaan we volgende week al eens wat meer gas geven.
ACC vind ik een geweldige luxe. Voordien zat ik steeds te prutsen aan de hendel om een kilometertje bij of af te doen in functie van de snelheid van de voorligger en nu laat je hem maar doen. Ik betrap me er zelfs op dat ik niet meteen in de gaten heb dat de baan vrij is maar de ACC vindt dat er door die vrachtwagen schuin voor me nog niet meteen terug de gas op mag. Je rijdt er gewoon veel relaxter door alhoewel het de eerste keren wel spannend is als de auto's voor je vertragen, al dan niet tot stilstand.
Gisteren heeft de Front Assist me een eerste keer gered. Even niet opletten, de auto voor me die remt en de S3 vol in de ankers! Nog geen onnodige remmaneuvers gehad.
Koppelen van de sleutels aan de rijdersprofielen is ook gelukt en best fijn als je 15cm groter bent dan je echtgenote. Die vindt het ook fijn dat de radio op een andere zender staat als zij rijdt en de radio dan ook minder hard staat.
Vorige week parkeerde een collega zijn nieuwe Passat ernaast en ik vind de Superb toch meer uitstraling hebben.

benderke

Actief lid
Update:
sinds 10/12 (= in productie op myskoda) geen wijziging op myskoda

Dealers gemaild: zegt dat de wagen deze week in Brussel zou moeten toekomen. En dat deze pas in januari kan ingeschreven worden (LM schrijft niet in in december). Normaal zou ik hem hebben begin januari.

LM: gisteren mail met uitstel aflevering: 27/1

Ik hoop dat de romslomp van inschrijving geen weken hoeft te duren. Na 7 maand wachten mag het eens beginnen vooruitgaan...

Jan A

Actief lid
Update:

Dealers gemaild: zegt dat de wagen deze week in Brussel zou moeten toekomen. En dat deze pas in januari kan ingeschreven worden (LM schrijft niet in in december). Normaal zou ik hem hebben begin januari.

Ik hoop dat de romslomp van inschrijving geen weken hoeft te duren. Na 7 maand wachten mag het eens beginnen vooruitgaan...
De LM krijgt die datum van de dealer en die zet zich altijd een beetje aan de veilige kant. Bij mij was dat ook zo.
Eerste week van januari wordt waarschijnlijk wat krap door het vakantieregime, maar de week daarna moet wel kunnen, hoor.

mvc

Nieuw lid
Update:

Wanneer heb jij je wagen besteld? Mijn bestelling werd bevestigd 25 juli dus voor mij zal het ten vroegste eind januari zijn...

Bovenaan Onderaan