Mijn ervaring is, dat er soms geen peil op te trekken is wat een auto moet kosten in de lease. Je verwacht dat de prijs bepaald wordt door aanschafprijs, restwaarde en verwachte onderhoudskosten. Mijn vorige auto, een Peugeot 508 SW, was destijds een "koopje", net nieuw op de markt en voor een zeer aantrekkelijke prijs te leasen. Toen deze vervangen moest worden, bleek deze onbetaalbaar geworden te zijn. Per maand ongeveer €100,- duurder terwijl de prijs van de auto ongeveer €2000,- gestegen is. Een paar maanden later was dat ineens nog maar zo'n €60,- duurder.
De huidige auto is ongeveer 10K duurder dan de Peugeot, maar kost per maand maar ongeveer €70,- meer dan de Peugeot. En of de restwaarde nog zo'n grote rol speelt weet ik niet. Vrijwel alle ex-lease auto's worden geëxporteerd naar het buitenland.
Mijn superB is eindelijk (na 6 maand) "in productie" volgens myskoda.be ... iemand een idee hoe lang het nu nog zou duren? De levering is ten vroegste voor januari aangezien de LM nu geen inschrijvingen in 2016 meer wil doen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bij mij was het dan nog twee weken.Mijn superB is eindelijk (na 6 maand) "in productie" volgens myskoda.be ... iemand een idee hoe lang het nu nog zou duren? De levering is ten vroegste voor januari aangezien de LM nu geen inschrijvingen in 2016 meer wil doen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik kom juist af van een Mazda 6. Nadeel vond ik (ik had een sedan uit 2013 en was op zoek naar een station) dat de station 6 cm korter is dan de Mazda 6 sedan. Minder ruimte, hogere aanschaf en een kofferruimte die met iets meer dan 500 liter echt wel kleiner is dan de 660 in de S3. Maar wel een mooie auto die goed rijdt de Mazda 6.
Bericht is binnen!!
Week 43 besteld en inmiddels bij de dealer. eind volgende week aflevering. Strak geregeld!!
Ach Michel, die ca. 22 weken voor jou vallen dan nog best wel mee tov mijn 41 weken. Neem het met een gezonde dosis humor en breng dat ook zo over naar de dealer. Ik heb zo goed als iedere maand en later alle drie weken gemaild met de dealer, telkens met een of andere kwinkslag. Hij kon er uiteindelijk ook niks aan doen dat het zo lang geduurd heeft en apprecieerde de manier waarop ik ermee omging.Ongelooflijk. Ik heb in week 44 besteld en heb te horen gekregen begin april . Ik neem aan dat jij in Nederland besteld hebt? Ik in België namelijk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ach Michel, die ca. 22 weken voor jou vallen dan nog best wel mee tov mijn 41 weken. Neem het met een gezonde dosis humor en breng dat ook zo over naar de dealer. Ik heb zo goed als iedere maand en later alle drie weken gemaild met de dealer, telkens met een of andere kwinkslag. Hij kon er uiteindelijk ook niks aan doen dat het zo lang geduurd heeft en apprecieerde de manier waarop ik ermee omging.
Sedert zaterdag ben ik officieel Superb III rijder geworden. Nog volop alles aan het uitpluizen, maar wat een limo zeg !Dit is toch nog andere koek vergeleken met mijn Skoda Otavia II waar ik een klein jaartje (in afwachting van...) mee gereden heb. En zelfs een groot verschil met mijn vorige, de Volvo V70.
En wat heeft die sedan toch eigenlijk een mooie lijn...
Benieuwd wat mijn collega's zullen zeggen als ik ze zie deze week (voornamelijk Insigna, BMW 3 en Peugeot 5008 rijders...)
Me happy , het was het wachten meer dan waard !!! En nu hopen dat ik straks niks moet posten op het topic "ergernissen"
De LM krijgt die datum van de dealer en die zet zich altijd een beetje aan de veilige kant. Bij mij was dat ook zo.Update:
sinds 10/12 (= in productie op myskoda) geen wijziging op myskoda
Dealers gemaild: zegt dat de wagen deze week in Brussel zou moeten toekomen. En dat deze pas in januari kan ingeschreven worden (LM schrijft niet in in december). Normaal zou ik hem hebben begin januari.
LM: gisteren mail met uitstel aflevering: 27/1
Ik hoop dat de romslomp van inschrijving geen weken hoeft te duren. Na 7 maand wachten mag het eens beginnen vooruitgaan...
Wanneer heb jij je wagen besteld? Mijn bestelling werd bevestigd 25 juli dus voor mij zal het ten vroegste eind januari zijn...Update:
sinds 10/12 (= in productie op myskoda) geen wijziging op myskoda
Dealers gemaild: zegt dat de wagen deze week in Brussel zou moeten toekomen. En dat deze pas in januari kan ingeschreven worden (LM schrijft niet in in december). Normaal zou ik hem hebben begin januari.
LM: gisteren mail met uitstel aflevering: 27/1
Ik hoop dat de romslomp van inschrijving geen weken hoeft te duren. Na 7 maand wachten mag het eens beginnen vooruitgaan...
Wanneer heb jij je wagen besteld? Mijn bestelling werd bevestigd 25 juli dus voor mij zal het ten vroegste eind januari zijn...