Canon-Eye
Forumguru
In z'n algemeenheid betwijfel ik sterk of de leasemaatschappij het verdienmodel alleen maar baseert op het schaalvoordeel bij de inkoop van de auto's en van de reparaties. Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat dit voldoende marge biedt om de beheerskosten te dekken en er ook nog wat aan te verdienen - er zal dus ook ergens een winstopslag in moeten zitten. Per saldo zul je dus niet voordeliger uit zijn, zekerrr niet als je lang met je auto wilt en kunt doen.
Als particulier heb je m.i. maar één voordeel bij die private lease constructies: je bent tijdens de looptijd feitelijk verzekerd tegen de kosten van onvoorziene reparaties. En dit is dan wellicht een verklaring voor het kennelijke succes van deze constructie: Nederlanders zijn heel sterk in het zich verzekeren tegen van alles en nog wat, soms tot dubbele en driedubbele dekking aan toe "want je weet maar nooit".
Uitgaande van mijn privéstelregel dat ik me alleen wil verzekeren tegen risico's die ik niet kan dragen, bedank ik voor de eer.
Zo is die auto tenminste gewoon van mij en kan ik ermee doen wat en wanneer ik wil (velgen/banden, antenne, extra achteruitrijlichten, e.d.) zonder eerst een externe instantie toestemming te hoeven vragen.
Als particulier heb je m.i. maar één voordeel bij die private lease constructies: je bent tijdens de looptijd feitelijk verzekerd tegen de kosten van onvoorziene reparaties. En dit is dan wellicht een verklaring voor het kennelijke succes van deze constructie: Nederlanders zijn heel sterk in het zich verzekeren tegen van alles en nog wat, soms tot dubbele en driedubbele dekking aan toe "want je weet maar nooit".
Uitgaande van mijn privéstelregel dat ik me alleen wil verzekeren tegen risico's die ik niet kan dragen, bedank ik voor de eer.
Zo is die auto tenminste gewoon van mij en kan ik ermee doen wat en wanneer ik wil (velgen/banden, antenne, extra achteruitrijlichten, e.d.) zonder eerst een externe instantie toestemming te hoeven vragen.