Het grote Skoda Abonnement / Prive-Lease Topic

EdK

Forumguru
48 maanden a 850 p/m is dus totaal 40800,00 eurie totaal en dan is die nog geen eigendom !!??
Wel dat is lekker verdienen voor die gasten lijkt me....

nu krijg je nog bij prive kopen in ieder geval de inruilwaarde terug na 4 jaar
voor mij zou het een niet doen worden maar goed dat is voor een ieder weer anders uiteraard

Canon-Eye

Forumguru
48 maanden a 850 p/m is dus totaal 40800,00 eurie totaal en dan is die nog geen eigendom !!??
Da's toch inclusief alles behalve de brandstof?
Het is me te veel moeite om het in detail door te gaan rekenen, maar zo op het eerste gezicht lijkt het per saldo geen al te onredelijke winstmarge.

Los daarvan zou ik het zelf toch ook niet doen, al is het maar vanwege het behoud van de vrijheid om er korter of langer mee te doen naargelang de omstandigheden dat mogelijk of wenselijk maken.

Forrest

Actief lid

nu krijg je nog bij prive kopen in ieder geval de inruilwaarde terug na 4 jaar
voor mij zou het een niet doen worden maar goed dat is voor een ieder weer anders uiteraard

Dit is wel heel kort door de bocht. De prijs is inclusief alles ex brandstof. Met 42.500 km heb toch redelijk onderhoud. Denk daarbij aan slijtage delen zoals remmen en banden bijvoorbeeld

• Leuk
Waarderingen: CDK

Altos

Banned
Wat erzeker doortikt in deze berekening zijn de vele kilometers waardoor ze het vele onderhoud en slijtage flink bij rekenen, armer zullen ze er zeker nooit van worden lijkt me.
Ik betaal bijvoorbeeld €241,- pm voor 15.000 km per maand met een aanschafwaarde van €12.500,- voor 5 jaar met natuurlijk de mogelijkheid om, mits de situatie dat vraagt, het contract kan aanpassen qua kilometers of zelfs een andere auto...natuurlijk tegen een boete bedrag.
Dit bedrag is inclusief alles idd maar exl. brandstof...lekker zuinig karretje dus valt allemaal reuze mee...met mijn ex Benz was ik aan WB, verzekering, brandstof en onderhoud ook €270,- kwijt in de maand...dus voor pak em beet €50,- meer rijdt ik deze citigo met alle opties die ik wilde en geen extra onvoorziene kosten.
Voor mijn vrouw haar Octavia hebben we dit ook laten berekenen maar dit viel ons erg tegen omdat ze ook 40.000km. per jaar rijdt, dus deze is prive aangekocht.
Het blijft een lastige opgave om in de toekomst te kijken maar een gok neem je altijd denk ik...veel succes met kiezen.

Noord26

Forumguru
Dat is een heftig bedrag. Maar auto rijden kost nu eenmaal geld..

Als ik met een 'dikke stift schrijf:'

- MRB: 1200/jaar
- Verzekering: 600/jaar
- Onderhoud: 800/jaar (garantie is te verlengen naar 3 jaar ipv 2 voor €99,-, dus 4 jaar rond de €250,-)
- Afschrijving: 6000/jaar

Dan zit ik op €8600,- per jaar en dat kan echt nog wel een stuk goedkoper.

CDK

Forumguru
@internetboarder op zich is het helemaal geen verkeerde deal, alleen "moet" je er dan geen geld van je huidige auto in stoppen, de nieuwe wordt namelijk nooit eigendom.

CDK

Forumguru
Die 4k lekker oppotten voor onvoorziene uitgaven thuis of als dat niet nodig is er lekker van op vakantie gaan ;)

Dat is goed mogelijk . Vraag me af hoe lang deze aktie geld . Dan misschien over een half jaar beslissen en tot die tijd wel het volledige bedrag opzij zetten per maand wat ik dan extra kwijt zal zijn . . Over een half jaar is het werk van me vrouw ook weer wat helderder geloof ik (reorganisatie e.d.)

CDK

Forumguru
Aktie zal tot het einde van het jaar zijn vermoed ik, om de verkopen nog een impuls te geven ;)

Dat zal best ja . Vrouwlief heeft van de week pas een verhelderend e vergadering gehad . Over de boute clousule kon ames geen duidelijk antwoord geven , wat toch een aardig risico met zich meebrengt .

Sk_Hans

Forumguru
Tja ik sta op het standpunt dat je in principe geen geld leent als je een leasecontract aan gaat. Je betaald voor de auto (afschrijving), onderhoud, vaste lasten en een beetje voor de winst van de leasemaatschappij. Eigenlijk net als het huren van een huis.
Toch is dat in de praktijk anders. Als je privé zo'n contract afsluit en dan dan over twee jaar bijvoorbeeld een hypotheek wilt, zal de bank toch echt zeggen dat het ook een lening is. En zul je dus een héél stuk minder hypotheek kunnen krijgen. En wellicht kun je dan daardoor dat leuke huis niet meer kopen of kan die verbouwing niet door gaan.

Persoonlijk ben ik ook van de oude stempel en ga er van uit dat je eerst moet werken en sparen en dan iets kunt kopen. Kun je het nu niet betalen, dan kun je het in feite dus ook gewoon niet betalen. De enige uitzondering is een huis/hypotheek.

Altos

Banned
Is niet helemaal waar, het wordt berekend als uitgave maar staat niet bij BKR geregistreerd. Heb net een gesprek met de bank achter de rug. Het IS geen lening voor de bank. Blijft natuurlijk zo dat je niet over je top moet leven want dan kom je in de problemen, dat geld voor een huis, auto en inrichting denk ik.

MichielD

Nieuw lid
Wji hebben een Skoda Fabia Combi in bestelling staan met Private Lease.
Momenteel hebben we een Kia Sportage uit 2008.

Uiteindelijk is het een rekensom en blijkt een nieuwe Fabia gewoon goedkoper is. Ik heb de kosten uitgerekend van de Kia (aanschaf-restwaarde, belasting, verzekering, onderhoud, LPG, benzine) en kwam op zo'n €0,60/km. Met de Skoda kom ik onder de €0,40/km uit.

Snap ook wel dat een nieuwe auto minder onderhoud nodig heeft en dat een nieuwe auto zelf kopen goedkoper is. Echter, ik hoef nu niet zoveel geld neer te tellen en ik heb geen enkel risico (ik heb in jaunari nog voor €1200 aan de auto moeten repareren vanwege kortsluiting: nieuwe accu, startmotor en dynamo.. die kosten heb ik straks niet meer).

Ik vergelijk het altijd maar met een all-inclusive vakantie.

Overigens, heb ik van een medewerker (Seat/Skoda dealer) begrepen dat je de auto in ieder geval niet moet kopen na de lease aangezien VAG de private lease auto hoger dan normaal in de boeken zet om de afschrijving lager te houden.

Daarnaast heb ik nog 6% van de prijs afgehaald. Wij betalen zo'n €450/maand voor de meest uitgebreide Skoda Fabia Combi (Style, 110PK, 6 versnellingen en zo ongeveer elke optie: KESSY, panoramadak, afneembare trekhaak, etc.).

Altos

Banned
Alvast gefeliciteerd! Lijkt me een superconfiguratie! Is dit bij je eigen dealer of een andere lease constructie?

MichielD

Nieuw lid
Eigen dealer: het "autoabbonement" van Skoda (of VAG).

Ja, dat wachten is wel lastin, aangezien hij 4 weken vertraagd is.

Bovenaan Onderaan