Het grote VAG #Dieselgate topic

Canon-Eye

Forumguru
zijn er geen andere terreinen waar je met minder geld méér leed kunt voorkomen
Vast wel. En die moeten ook aan de beurt komen.
Maar dat is natuurlijk geen reden om op dit terrein dan maar niks te doen of de hand te lichten met de hier al wel getroffen maatregelen.
Naar anderen wijzen vind ik nooit zo'n sterke verdediging.
Hou voor ogen: met één vinger naar een ander wijzen betekent dat er nog drie vingers op jezelf gericht zijn...
 

duopenotti

Senior Member
@Cordoba: Daarnaast is het ook zo dat het autoverkeer maar een heel klein percentage van de vuiligheid in de lucht veroorzaakt"??

De stad Utrecht neem niet voor niks maatregelen tegen oude vervuilende diesels die voor 30% van de schadelijk uitstoot in de stad verantwoordelijk zijn.

@kansberg: En begrijp ik het nu goed krijgen de linkse elitairen nu de schuld? Hoezo onderbuikgevoelens. We zijn toch duidelijk belazerd. Dat geeft VW zelf toe.

Sorry maar dit soort tegengeluid vind ik pas onderbuikgevoelens en voor beide geldt ga wel uit van de feiten.
 

Wouter1

Forumguru
Kan men vag niet gewoon verplichten hun sjoemel producten terug te nemen en de klanten schadeloos te stellen? Ipv verplicht een modificatie door de strot te duwen??? Of ten minste zelf te laten kiezen?
 

Spierings

Forumguru
Je kunt ze niet verplichten hun product terug te laten nemen omdat ze dan simpelweg failliet gaan. Ze zullen wel wat geld hebben, maar geen honderden miljarden om alle sjoemel auto's terug te kopen. Dan zijn er velen gedupeerden meer...
 

Canon-Eye

Forumguru
Het zal na een jaar of wat toch sowieso niet meer om de aankoopwaarde kunnen gaan. De koper heeft er al die tijd van kunnen genieten en ik zie niet in waarom dát gratis zou moeten zijn.

Maar dan nog blijft het een te groot bedrag om op te kunnen brengen, schat ik - en bij een faillissement heb je niks meer want dan staat de klant plotseling achteraan de rij van schuldeisers. Schiet ook niet op.
 

OctaviaWest

Actief lid
Je kunt ze niet verplichten hun product terug te laten nemen omdat ze dan simpelweg failliet gaan.

Dat ze in dat geval failliet gaan, zal wel kloppen. Maar of dat een reden is om de klant met de gebroken potten te laten zitten, dat denk ik niet. Als je zo'n precedent schept, dan wordt elk bedrijf quasi ongenaakbaar. Net zoals de banken. Als die om dreigen te vallen, betaalt de belastingbetaler. Als VW dreigt om te vallen, dan dragen de klanten van VW collectief de lasten. Een staatsgarantie voor de banken komt met strenge voorwaarden. Welke voorwaarden kunnen de VW-klanten dan aan VW opleggen? Waarschijnlijk geen...
 
Laatst bewerkt:

Wouter1

Forumguru
Of de onderneming het wel of niet kan dragen vind ik niet zo relevant. Het is des te belangrijker dat het voor de eigenaren van een sjoemelproduct naar tevredenheid opgelost wordt. Dat is naar mijn mening de enige manier om het vertrouwen van klanten terug te winnen. En dit vertrouwen lijkt mij erg belangrijk misschien wel noodzakelijk om het voortbestaan van Vag niet in gevaar te brengen.
 

Spierings

Forumguru
Ik denk dat men gewoon de update krijgt al is het verplicht en dat het daarbij blijft..

Denk niet dat ze meer tegemoetkoming gaan doen... Een merk als VAG verliest niet zomaar zijn trouwe klanten... Heb zelf ook een aantal olieslurpers van VW gehad, maar dat is voor mij geen reden om een japanner of zo te kopen..
 

EHS

Actief lid
Waar ik echt nieuwsgierig naar ben is hoe ze nu een update van software kunnen doen (eventueel icm hardware aanpassing).

Waarom zouden ze nu die waardes ineens wel halen met een update? Dan was die "aangepaste" software van vw toch helemaal niet nodig geweest destijds??

Kan me niet voorstellen dat onderstaande 100% gelijk blijft:
- verbruik
- vermogen
- koppel
- 0-100 sprint
- topsnelheid
- rijgevoel tov auto waarin je destijds hebt proefgereden (daarop heb je immers deels de keuze voor de auto gemaakt)
Denk dat de berijder op geen van bovenstaande punten in wil leveren want dan klopt het product niet meer tov waar je destijds voor gekozen hebt.
 

Cordoba

Forumguru
@Cordoba: Daarnaast is het ook zo dat het autoverkeer maar een heel klein percentage van de vuiligheid in de lucht veroorzaakt"??

De stad Utrecht neem niet voor niks maatregelen tegen oude vervuilende diesels die voor 30% van de schadelijk uitstoot in de stad verantwoordelijk zijn.

....... ga wel uit van de feiten.

Droom verder, wat de politiek doet heeft niets met feiten te maken, dat heeft alleen te maken met zieltjes winnen, en imago. Als politici iets met feiten deden, waren ministeries als Economische zaken en allang opgeheven. De crisis in 2008 heeft toch wel aangetoond dat dit een absolute non-wetenschap is: wat iedereen met een beetje verstand allang had zien aankomen (de vraag was alleen wanneer), was volgens alle economen onmogelijk, en toch is het gebeurd. Kortom je hebt meer aan een glazen bol, dan aan een studie economie. Daar ging het hier niet om, maar wel om het feit dat kennis en feiten niets te maken hebben met politieke besluiten.

@Arthur79 Je hebt gelijk, maar motoren en stadsbussen vallen in dezelfde categorie als auto's. Wat schepen betreft: ik heb wel eens begrepen dat niet zozeer het schip de hoeveelheid vervuiling bepaald, maar dat dit sterk afhankelijk is van de gekozen brandstof. (met name bij grote zeeschepen)
 

Cordoba

Forumguru
Vast wel. En die moeten ook aan de beurt komen.
Maar dat is natuurlijk geen reden om op dit terrein dan maar niks te doen of de hand te lichten met de hier al wel getroffen maatregelen.
Naar anderen wijzen vind ik nooit zo'n sterke verdediging.
Hou voor ogen: met één vinger naar een ander wijzen betekent dat er nog drie vingers op jezelf gericht zijn...

Ik bedoelde dit anders: meer als zo efficient mogelijk met de beschikbare middelen omgaan, om een zo groot mogelijk effect te bereiken met de beschikbare middelen.
 

Octavia Simply Clever

Senior Member
Wij worden nu verplicht om onze sjoemelwagen te laten vern....ken, wat een ellende, wie staat garant voor de nadelige gevolgen van dit alweer gesjoemel......en wie nu niet wil laten sjoemelen aan zijn wagen ???
 
Bovenaan Onderaan