@Cordoba: Daarnaast is het ook zo dat het autoverkeer maar een heel klein percentage van de vuiligheid in de lucht veroorzaakt"??
De stad Utrecht neem niet voor niks maatregelen tegen oude vervuilende diesels die voor 30% van de schadelijk uitstoot in de stad verantwoordelijk zijn.
....... ga wel uit van de feiten.
Droom verder, wat de politiek doet heeft niets met feiten te maken, dat heeft alleen te maken met zieltjes winnen, en imago. Als politici iets met feiten deden, waren ministeries als Economische zaken en allang opgeheven. De crisis in 2008 heeft toch wel aangetoond dat dit een absolute non-wetenschap is: wat iedereen met een beetje verstand allang had zien aankomen (de vraag was alleen wanneer), was volgens alle economen onmogelijk, en toch is het gebeurd. Kortom je hebt meer aan een glazen bol, dan aan een studie economie. Daar ging het hier niet om, maar wel om het feit dat kennis en feiten niets te maken hebben met politieke besluiten.
@Arthur79 Je hebt gelijk, maar motoren en stadsbussen vallen in dezelfde categorie als auto's. Wat schepen betreft: ik heb wel eens begrepen dat niet zozeer het schip de hoeveelheid vervuiling bepaald, maar dat dit sterk afhankelijk is van de gekozen brandstof. (met name bij grote zeeschepen)