Ik vind het erg dom van VAG dat er sjoemelsoftware is toegepast. Ik neem aan dat dit gedaan is om tegen lagere kosten aan de gestelde emissie eisen te kunnen voldoen bij een bepaald prestatie niveau en een bepaalde motor efficiency en betrouwbaarheid.
Als nu ineens blijkt dat er aan de emissie eisen voldaan kan worden zonder de sjoemelsoftware en zonder hardware aanpassingen en prestaties en motor efficiency en betrouwbaarheid blijven gelijk dan is het nog dommer dat deze software überhaupt is toegepast. En eerlijk gezegd geloof ik dit dus niet. Het is nooit de bedoeling geweest van VAG om ons, klanten, eerlijk te informeren over de echte NOx emissie van haar producten. Hiermee heeft VAG haar diesel klanten bedrogen, en het milieu onnodig zwaar belast.
Voor mij is de enige manier waarop ik het vertrouwen in het concern terug kan krijgen volledige openheid over de gevolgen van de (software) aanpassingen, en dit onafhankelijk aangetoond! Icm een vernieuwde garantie periode op de motor, roetfilter en egr klep.
Ik begrijp dat het voor VAG tijd kost om alles zorgvuldig uit te zoeken, maar als er nu al bekend is dat het bij bepaalde typen kan volstaan met een software update en bij andere typen er ook hardware aanpassingen nodig zijn dan vind ik dat ze dat ook open kunnen toelichten wat de aanpassingen exact zullen zijn en wat het precies voor invloed heeft.
Skoda-MAN, dit mag je zeldzaam gezever noemen. Daar zijn fora voor
.