MacManiac78
Forumguru
: mag DuoPenotti een handje geven m.b.t. zijn vakgebied.
Je hebt praktijk ervaring met de modus welke de test fraudeert, een modus die waarschijnlijk alleen hiervoor ontworpen is..Peter, met alle respect voor je mening en gedachte. Maar heb je sjoemeldiesel? Heb je zelf al in deze modus rondgereden? Gezien je handtekening niet. Ik wel, ik heb dus praktijkervaring. Mensen "bang" maken? Wat een kul. Je moet gewoon logisch blijven nadenken. Vermogen en uitstoot hebben een direct verband met elkaar. Werking EGR heb ik ook al vele malen uitgeschreven. Dus dat verband hoef ik ook niet meer uit te leggen. Hierna de DPF. Ook die werking is bekend. Dus als er gedacht wordt dat het vermogen en verbruik gelijk (of beter) wordt en de uitstoot slechts naar beneden gebracht wordt, dan is dat wel wat naief.
Met de daadwerkelijke oplossing heb je dus 0% praktijkervaring. Het is dus alleen maar gissen wat dit gaat doen. Natuurlijk zal je van de update wel iets merken, maar hoeveel? Niemand die dat kan zeggen tot dat hij geupdate is.......
Hiernaast is het hele blok er niet op gebouwd om slechts plaatselijk koude nevel ingespoten te krijgen. Deze grote temperatuursdaling zal het blok plaatselijk TE veel doen krimpen zodat het niet lang goed zal blijven gaan met turbo, zuigers en kleppen.