Het grote VAG #Dieselgate topic

Spierings

Forumguru
Peter, met alle respect voor je mening en gedachte. Maar heb je sjoemeldiesel? Heb je zelf al in deze modus rondgereden? Gezien je handtekening niet. Ik wel, ik heb dus praktijkervaring. Mensen "bang" maken? Wat een kul. Je moet gewoon logisch blijven nadenken. Vermogen en uitstoot hebben een direct verband met elkaar. Werking EGR heb ik ook al vele malen uitgeschreven. Dus dat verband hoef ik ook niet meer uit te leggen. Hierna de DPF. Ook die werking is bekend. Dus als er gedacht wordt dat het vermogen en verbruik gelijk (of beter) wordt en de uitstoot slechts naar beneden gebracht wordt, dan is dat wel wat naief.
Je hebt praktijk ervaring met de modus welke de test fraudeert, een modus die waarschijnlijk alleen hiervoor ontworpen is..

Met de daadwerkelijke oplossing heb je dus 0% praktijkervaring. Het is dus alleen maar gissen wat dit gaat doen. Natuurlijk zal je van de update wel iets merken, maar hoeveel? Niemand die dat kan zeggen tot dat hij geupdate is.......
 

OctaviaWest

Actief lid
Met de daadwerkelijke oplossing heb je dus 0% praktijkervaring. Het is dus alleen maar gissen wat dit gaat doen. Natuurlijk zal je van de update wel iets merken, maar hoeveel? Niemand die dat kan zeggen tot dat hij geupdate is.......

Da's waar. Ik wacht dus geduldig af. Als ik nadien groot ongelijk blijk te hebben ga ik me niet te goed voelen om dit toe te geven.
 

BcB

Forumguru
Volgens de Skoda site heb ik geen stoute ende foute diesel. Een goed verhaal naar mensen die me hier op aanspreken en plagen. En mijn eigen gemoedsrust dat ik niet voor een groot deel debet ben aan het uitsterven van de grijs gerande wollige veldmuis en dodelijke smog wolken boven Lelystad. Ergens een opluchting natuurlijk maar dan tevens de twijfel of de bewering op de site waar is. :thumbsdown: Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Het woord van 2015: softwaresituatie?

image.jpg
 

kansberg

Forumguru
@duopenotti : Het is geen ‘aanval’ mijnerzijds richting jou. Tenslotte ken ik je niet en kan ik mijn reacties slechts baseren op de informatie uit berichten die je post. Ik heb uitsluitend aan je naam gerefereerd zodat het bericht jou op zou vallen.

Net als jij ben ik ook begaan met dierenwelzijn en daar draag ik graag mijn belastingcenten, en meer, voor af. Wat betreft de financiering van het milieu zullen we het wel niet eens worden, daar hebben wij duidelijk een verschillende mening over. Wat mij wel intrigeert is de vraag in hoeverre je kunt spreken van een milieuramp omtrent dieselgate.

Ik heb wèl voor het ‘grote geld’ gekozen met een baan in het bedrijfsleven. Dat geeft mij veel uitdaging en voldoening en ik ben er trots op.

De VAG groep heeft een grote fout begaan en dit zullen zij recht moeten breien, zowel met de overheden als met de consument. Het gaat nu om een milieudelict en dat is linksom of rechtsom niet goed te praten, de één kijkt daarbij voornamelijk naar het milieu, de ander voornamelijk naar de financiële en praktische gevolgen. Of allebei. Dat kan ook. Uiteraard leeft het op dit forum veel meer (met de bijbehorende discussies) dan op, bijvoorbeeld, een Mazda forum. Voor nu is het allemaal nog koffiedik kijken wat er gaat gebeuren met ‘onze’ dieseltjes. Voor mij is de praktische afwikkeling het belangrijkste. Ben je verplicht, of niet, de modificaties uit te laten voeren, en kan ik de caravan daarna nog net zo makkelijk trekken met de Sup? Rij ik dan nog gemiddeld 1 : 19?
 
Even doorgedreven verder speculeren: als ze de uitstoot van NO² drastisch willen terugdringen, wie weet bouwen ze wel een AdBluesysteem in? Die Euro 6 motoren hebben dat toch ook vaak om de NO²-uitstoot te verminderen?
 

MacManiac78

Forumguru
Ureum zal inderdaad werken ja, maar ook dan komen er meer kosten bij. Zeker als ze de zeer stroperige versie toepassen (Die kan je namelijk niet makkelijk even zelf vullen.) Ik geloof alleen niet dat ze dat gaan doen. Dat kost heel veer meer om te plaatsen. Tankje, pomp, injector, kabels & leidingen, software.

Hiernaast is het hele blok er niet op gebouwd om slechts plaatselijk koude nevel ingespoten te krijgen. Deze grote temperatuursdaling zal het blok plaatselijk TE veel doen krimpen zodat het niet lang goed zal blijven gaan met turbo, zuigers en kleppen.
 

Huibert

Forumguru
Weet niet wat ik van die site moet denken, ze lopen zover ik kan zien achter de feiten aan. Zelf rij ik een Fabia 1.6 diesel die bevestigd fout is en zij hebben het alleen over de twee liter versies.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Hiernaast is het hele blok er niet op gebouwd om slechts plaatselijk koude nevel ingespoten te krijgen. Deze grote temperatuursdaling zal het blok plaatselijk TE veel doen krimpen zodat het niet lang goed zal blijven gaan met turbo, zuigers en kleppen.

Heeft niets met de motor te maken!!
Adblue wordt ingespoten direct na het uitlaatspruitstuk en vermengd met de hete uitlaatgassen. Het doet zijn werk in de CRT katalysator..
Het systeem zou dus achteraf gemonteerd kunnen worden samengesteld uit een tank, pomp, leidingen, vernevelaar, katalysator en elektronica.
Het Adblue verbruik is bij trucks ongeveer 5% ten opzichte van het diesel verbruik.
 

fiestaman

Forumguru
Ik wacht gewoon af.
Ik hoop op hetzelfde vermogen en verbruik na de update natuurlijk, daarvoor heb ik ook getekend bij aankoop van de wagen.
Stom is wel dat ik de wagen nu wou laten chippen, maar dat ik zal moeten wachten tot na de update waarschijnlijk.
 

S.O.C.3

Actief lid
@Skoda-MAN Leuk/interessant filmpje. Maar wordt dit ook zo toegepast in de M.A.N. vrachtwagens en bussen?
M.A.N. is toch een onderdeel van het VAG concern? Dus kunnen wij hier wel van op aan?:jaja:
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan