Het grote VAG #Dieselgate topic

CDK

Forumguru
pfff 't is wat allemaal, een aantal van ons zijn roomser als de paus geloof ik en die gebruiken dit topic als het grote "VAG afzeik topic" Waarschijnlijk geen CV of houtkachel thuis en nog nooit een tuinhaard of BBQ aangestoken omdat het een belasting voor het milieu is. Hybride auto's en Elektrische auto's zijn ook milieubelastend, stroom is ook nooit schoon, panelen, windmolens en accu's bouwen en recyclen is ook belastend. Als je zoveel met het milieu op hebt moet je op blote voeten naar je werk gaan lopen, want ook de schoenfabrikanten en leerlooierijen blazen en spoelen rommel het milieu in..... @kansberg, jij had een plausibel verhaal by the way ;) :thumbsup:
 

MacManiac78

Forumguru
Het is een feit dat vele producten een grotere belasting voor in het milieu zijn in de fabrikage- en afvalfase, dan in de gebruiksfase. Maar om nu een accu en BBQ erbij aan te halen vind ik wat ver gaan, want daarbij is niet aangegeven aan welke norm ze zouden voldoen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@macmanaiac78, ik was hierboven de spreekwoordelijke advocaat van de duivel zoals jij reeds lang in de gaten had :jaja:
 

Skoda-MAN

Forumguru
@S.O.C.3 Ja dat werkt in de vrachtwagens net als bij de autobussen en de metingen zijn strenger.
Ja MAN en Scania zijn onderdeel van het VAG concern.
Het systeem is voor veel vrachtwagens min of meer gelijk omdat er maar een paar fabrikanten zijn van de apparatuur, Bosch, Emitec, VDO, Jeager, Webasto
 

EdK

Forumguru
pfff 't is wat allemaal, een aantal van ons zijn roomser als de paus geloof ik en die gebruiken dit topic als het grote "VAG afzeik topic"
Relax man, niet zo stressen omdat er wat gezegd word over je merk waar je aandelen in hebt....
Een ieder heeft een eigen mening, en tsja dat kan niet altijd de jouwe of de mijne zijn....

Ook ik zit net als jij te wachten totdat de eerste japanner, amerikaanse of koreaanse wagen met foute software aan het daglicht komt hoor.

En er is een wijsheid: Leer uw medemens kennen in goede en slechte tijden :pieker:
 

andrehj

Forumguru
Even doorgedreven verder speculeren: als ze de uitstoot van NO² drastisch willen terugdringen, wie weet bouwen ze wel een AdBluesysteem in? Die Euro 6 motoren hebben dat toch ook vaak om de NO²-uitstoot te verminderen?
Ik denk dat je hier de spijker op zijn kop slaat, en dat dit inderdaad bij de Euro5 1.6 TDI motoren ingebouwd zal gaan worden. Maar de tijd zal het leren.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Mijn verwachting / gok is dat de Euro5 motoren middels software en mogelijk een kleine hardware update in de norm krijgen.
Voor de huidige rijdende Euro6 zal het waarschijnlijk ingrijpender worden aangezien de norm veel hoger gesteld is.
Zie de grafiek in het begin van het filmpje uit post 698 betreffende de gestelde normen
 

peterrapid

Forumguru
De inspiratie in Hollywood is echt volledig op als je nu al dit gaat verfilmen ... en op het leed van de arbeiders van VAG nog eens dit doen ... heel bedroevend.
 

Spierings

Forumguru
Ik kom elke dag een knappe octavia 3 combi tegen op weg van Bekkevoort naar Tienen. Kenteken 1-gri-xxx. Altijd leuk om zo te kruisen. Zwart/xenon/acc/zwarte velgen

??????

Of je bedoeld:
Zwart/xenon/acc/zwarte velgen/sjoemel software...:D

Anders zie ik geen reden waarom dit in dit topic moet staan;)
 
En ja hoor.... Een brief van D'Ieteren in de bus dat ik ook bij de gelukkigen hoor:wavecry:
Laten we hopen dat de software-update geen teleurstellende gevolgen gaat hebben, want zoals het karretje nu bolt doet ie zalig.
Een mailtje naar D'Ieteren of er daadwerkelijk iets gaat veranderen aan het verbruik of prestaties wordt beantwoord met stilzwijgen (of mijn mailtje zit in de SPAM box)
 

peterrapid

Forumguru
VAG weet het zelf misschien nog niet zo goed, denk dat ze zelf nog in test-fase zitten om alle veranderingen te valideren en om te zorgen dat het een betrouwbare oplossing is met zo weinig mogelijk verschil op de originele eigenschappen. (zal het er maar zelf bij zeggen want ik voel hier al een hoop commentaar op komen :deuk: dat iedere sjoemelwagen nooit meer goed gaat rijden en zo ... Maar ik ben positief over de einduitkomst van dit debacle voor VAG :thumbsup: Dus aan alle VAG-haters : je kan ze ... waar de zon niet schijnt :rockon::deuk:)
 

Blackokkie2

Forumguru
Ik hoop trouwens dat er nog iets dergelijks ontdekt wordt bij die apen van GM, maar ja, daar zal de amerikaanse overheid wel een beschermend handje boven het hoofd houden.
 
Nu ik alle post al gelezen heb (een hele boterham zeg) en regelmatig iets over de EGR lees, krijg ik al de kriebels.
Mijn vorige auto een Golf IV met een 1.9Tdi motor met 90pk had rond zijn 180000 een verstopte EGR en inlaatspruitstuk, het ding ging echt niet meer vooruit.
Heel de boel laten reinigen, oude EGR klep laten zitten en dichtgezet met een metalen plaatje op aanbevelen van de mensen uit Nuenen. Een wonderbaarlijk verschil!!! Trekken dat dat motortje deed, had nog nooit zo vlot gedraaid (allee toen hij nieuw was nog wel) en bij de keuring nog nooit zo een lage roetuitstoot laten opmeten...
Nu kan ik de 140 paardjes wel goed gebruiken in combinatie met de caravan, volgepakt en op cruise control tegen 100 door Frankrijk zonder enig probleem, lekker ontspannen rijden (wel tegen gemiddeld 10,5 L /100km met caravan en gemiddeld 6,2 L /100km zonder sleurhuisje).
Ik hoopte toch een +300000km te doen met de 2.0Tdi CR aangezien de 1.9Tdi vlotjes een 270000km haalde en nog niet op was (was ook een automaat).
Wellicht zal de particuliere eindgebruiker wel weer aan het kortste eind trekken...... zoals gewoonlijk, de leaserijders hebben na een paar jaar wel weer een nieuwe wagen.
 

Bakkertje

Forumguru
@kilometerke ja als leaserijder geniet ik de luxe om iedere 4 jaar in een nieuwe auto te mogen rijden. Andersom stelt mijn baas die niet voor niets ter beschikking. In die 4 jaar draai ik ook 180.000 km waarvan 85% zakelijk. Snelle rekensom: 0,85 x 180000=153.000 km met 200 werkbare dagen in een jaar is dat gemiddeld 191,25 km per dag die ik er voor mijn werk inzit.
Daar komt bij dat ik geen keuze heb waar ik mijn onderhoud laat doen (moet bij de dealer), dus mijn auto wordt zeker ontsjoemeld. Jij hebt als particulier (waarschijnlijk) de keuze om het wel of niet te doen.

Maar we dwalen nu behoorlijk af, de gevolgen (ook voor de EGR klep) zijn nog niet bekend. Gewoon rustig afwachten en vooral (in jouw geval) kijken of het wel verplicht wordt. Als het niet verplicht wordt veranderd er helemaal niets aan je auto. Misschien wordt ie er wel juist beter van?? (stel je voor..)
 
Bovenaan Onderaan