Het grote VAG #Dieselgate topic

OctaviaWest

Actief lid
Kan het dat ze alleen een brief schrijven aan wie WEL een sjoemeldiesel heeft? De mijne is oké, maar ik heb nog geen brief gekregen om me dat te melden.
 

Spierings

Forumguru
Sommige dealers sturen brieven en andere wachten tot dat er daadwerkelijk iets meer bekend is. Wil dus niks zeggen als je niks ontvangen hebt..
 

Wouter1

Forumguru
@wanderer: Ja dat klopt. Verstuivers slijten. Maar de conclusie die je trekt geldt alleen bij verstuivers van het zelfde type.
Ik neem aan dat ze een ander type gaan monteren, dus of hij hiermee beter of slechter gaat presteren en meer of minder gaat verbruiken is nog niet bekend...
 
Laatst bewerkt:

OctaviaWest

Actief lid
Een vriend van mij die zowel een VW als een Audi heeft, waarvan de motoren allebei in de prijzen vallen :-), ontving deze brieven. Allebei getekend door directeurs van de importeur.

vw audi brief.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Op mijn 22" scherm krijg ik de foto niet groter, bij inzoomen springt het beeld terug naar de tekst die dan wel groter wordt maar de foto komt op hetzelfde formaat terug.
 
Laat ze GM maar aanpakken, kan mij niet vroeg genoeg.

Wat voor een onzin "Den Amerikaan is den deugniet". Het is Volkswagen dat 11 miljoen klanten bedrogen heeft en dat is niet GM bij mijn weten. En voor hoeveel €uro is elke klant bedrogen? 1000€ ? 2000€ ? 3000€ ? Want ge hebt ouderwetse rommel onder de motorkap zitten maar ge hebt wél betaald voor de meest recente, zuinige en milieuvriendelijke technologie. Tel maar uit wat ze in hun zakken gestoken hebben : 11 miljoen maal 1000, maal 2000 of maal 3000 = 11 miljard, 22 miljard of 33 miljard ge moogt kiezen. Mijn volgende wagen (binnen een jaar of 10) zal waarschijnlijk geen VAG meer zijn en gekocht worden via Google, Ebay of Amazon.
 

Canon-Eye

Forumguru
Want ge hebt ouderwetse rommel onder de motorkap zitten maar ge hebt wél betaald voor de meest recente, zuinige en milieuvriendelijke technologie.
Dat is in zijn algemeenheid natuurlijk óók onzin: zo beredeneren Amerikaanse advocaten de aldaar gebruikelijke absurde "schade"claims.

Je hebt een auto gekocht die op tal van punten - ruimte, prestaties, gadgets, etc. - helemaal naar je zin was en waar je tevreden mee was, qua waar voor je geld. Bij slechts héééél weinig mensen zal de beweerde milieuvriendelijkheid op zichzelf het meest overheersende argument zijn geweest om juist zo'n auto te kopen - hoogstens in afgeleide zin omdat er fiscale voordelen uit voortvloeiden.
Die reeds genoten fiscale voordelen worden vooralsnog niet aangetast, dus het in Euro's uitdrukken van je eventuele nadeel is op zijn zachtst gezegd prematuur. Pas als de uitwerking van de nu in ontwikkeling zijnde oplossingen bekend is, valt daar iets zinnigs over te zeggen.
 
Bovenaan Onderaan