Het grote VAG #Dieselgate topic

Spierings

Forumguru
Dat zou zinvol zijn, om verkoop te boosten en misschien die motoren uit 2nd hand circuit te houden?
Als er zoizo een inruilactie komt zullen ze na de update als nog gewoon tweedehands verkocht worden. Zelfs VAG kan het niet opbrengen om zoveel auto's terug te kopen en vervolgens te laten slopen of zo......
Na de update is er zoizo niks mis met die auto's, waarom zou je ze dan niet op de tweedehands markt willen?

Of bedoel je iets anders?
 
"zonder sjoemelsoftware" is reeds een verkoopsargument op de tweedehandsmarkt. Geef "sjoemelsoftware" in op Marktplaats.
 

CharlesTucker

Forumguru
Interessant, en ik ben benieuwd, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen. Want wat zouden ze dan gaan doen met die ingeruilde auto's, slopen, transporteren naar een land waar ze het niet zo nauw nemen met die milieu-eisen of zo, ik zou heel benieuwd zijn hoe "de maatschappij" daarop zou gaan reageren. Ik denk toch dat het probleem oplossen goedkoper zou zijn, zelfs al zouden er bij wijze van spreken hele nieuwe motoren in geklust moeten worden.

Maar goed, misschien heb ik het ook wel mis. Als ze voor de mijne 15.000 bieden, plus een lening van nog eens 15.000 voor een beetje vergelijkbare nieuwe O3 met een looptijd van 3 jaar tegen 0% rente ben ik misschien eventueel wel geinteresseerd te krijgen :) (en misschien ook wel niet, maar ik zou in ieder geval gaan nadenken).

Overigens zojuist toch maar even gechecked, hoewel ik het eigenlijk op grond van de informatie hier op het forum al wel zeker wist, maar het is officieel bevestigd, de mijne heeft inderdaad sjoemelsoftware.
 
Ingeruilde auto's zouden in principe zonder problemen kunnen verkocht worden buiten Europa : Turkije, Midden-Oosten en Afrika. De totale kost van "Dieselgate" wordt door VW-internen geraamd op meer dan 30 miljard Euro. VW zou voor de ingeruilde wagens een prijs betalen die aanzienlijk hoger ligt dan de huidige tweedehands-waarde. Dit om de verdelers te "ontlasten" en de klantenbinding aan het merk te verzekeren.
 
Laatst bewerkt:

BertjeB

Senior Member
Uit welke betrouwbare bron heb je dat er al een oplossing is en dat ze exact weten wat ze gaan doen...?

Je leest alleen over dat voor 2.0 motoren er waarschijnlijk alleen een software update nodig is om aan de milieueisen te kunnen voldoen. Naar verwachting kan die begin volgend jaar kan worden geïnstalleerd. Voor auto’s met 1.6 motoren is een hardware aanpassing nodig, die pas in september 2016 klaar zal zijn. Voor 1.2 motoren is de aanpassing nog niet bekend.

Inside informatie zal van de importeur of Duitsland af moeten komen, dealers weten het meestal pas wanneer er een schrijven van de terugroepactie is.

Dat er in Duitsland een inruilactie komt wil niet zeggen dat dat hier gebeurd... Daar zit altijd nog de importeur tussen.

http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/news/2015/10/Matthias_Mueller.html

Oplossing volgens VW zelf dus: software update en in sommige gevallen een hardware up/downgrade.
Verder heb ik niet gezegd dat ik het uit een betrouwbare bron heb.....Maar geloof dat de CEO van VW op dit moment toch een redelijk betrouwbare bron zal zijn.

De inside information kan best hier op het forum belanden, aangezien er niet onmogelijk is dat medewerkers van de importeur op het forum rondhangen........Zoals ik al zei en jijzelf beaamde.....

En over de inruilactie; ja daar wil ik graag meer over weten! Ik ben in de markt voor een andere auto en wil graag weten of het de moeite waard is te wachten. Ik snap retegoed dat dat niet betekend dat dezelfde regeling naar Nederland gaat komen, en dat daar mogelijk de importeur nog een plasje over gaat doen.

Als je nou alleen maar open deuren gaat intrappen, laat de reacties dan maar.......
Ik stel deze vragen omdat op fora vaak erg gemotiveerde mensen te vinden zijn die vaak erg vindingrijk zijn als het gaat om het bovenwater krijgen van allerhande informatie.
 

Spierings

Forumguru
@BertjeB de ceo zal wel een betrouwbare bron zijn maar er stast nog nergens dat ze het exact weten..

Duidelijk is te lezen dat ze een plan van aanpak hebben gemaakt en binnenkort de oplossing presenteren aan de betreffende instanties.. Er zit niet eens een goedkeuring op ..

Dus ze zijn er zelf ook nog druk mee bezig..
Zolang het niet goedgekeurd is kan er nog van alles veranderen....



Nevertheless, he announced that a project team had drawn up an action plan. Over the coming days, the customers affected would be informed that the emissions characteristics of their vehicles would be upgraded. Furthermore, the company has set up websites where customers can check whether their vehicles are affected by entering the chassis number. The company will shortly be presenting the technical solutions to the responsible authorities – in particular the German Federal Motor Transport Authority (KBA) – for approval. Müller said: "In many instances a software update will be sufficient. Some vehicles, however, will also require hardware modifications. We will keep our customers constantly informed about the measures and arrange workshop appointments."
 
1.9 tdi productie wordt binnenkort hervat ...

Alle gekheid op een stokje, VW gaat echt niet opeens 5k meer betalen dan normaal voor een inruil om te vermijden dat een dealer een paar uurtjes werk en enkele honderden eur onderdelen moet plaatsen (op kosten van vw natuurlijk).
 

BertjeB

Senior Member
@BertjeB de ceo zal wel een betrouwbare bron zijn maar er stast nog nergens dat ze het exact weten..

Duidelijk is te lezen dat ze een plan van aanpak hebben gemaakt en binnenkort de oplossing presenteren aan de betreffende instanties.. Er zit niet eens een goedkeuring op ..

Dus ze zijn er zelf ook nog druk mee bezig..
Zolang het niet goedgekeurd is kan er nog van alles veranderen....

Ze weten exact wat ze hebben gedaan om te belazeren, ze weten exact wat ze moeten doen om het op te lossen.....
Maar goed ik laat het hierbij.....
 

EdK

Forumguru
en ze weten excact wat het ze totaal gaat kosten en weten excact dat dit veel te duur word buiten de boete's om
 
Laatste nieuws : Bij de 1.6 motoren moet de katalysator vervangen omdat deze gewoonweg veel te klein berekend is. Bijkomend probleem : er is geen plaats genoeg om een grotere katalysator te monteren.
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Want ge hebt ouderwetse rommel onder de motorkap zitten maar ge hebt wél betaald voor de meest recente, zuinige en milieuvriendelijke technologie.

Mwa, qua verbruik doet mijn VW best aardig wat er beloofd is. Dat wat ie afwijkt ligt vooral aan mijn eigen rechter voet. Het hele probleem gaat over de NOx uitstoot daar heb ik me echt nog nooit in verdiept, dan wel druk over gemaakt.
 

OctaviaWest

Actief lid
Deze hier dan:
NOx Speicherkatalysator
xxxxxx_tl_nox-abgasnachbehandlung.jpg


Beim NOx-Speicherkatalysator werden die Stickoxide kontinuierlich auf einer Speicheroberfläche angelagert, die überwiegend aus einer Bariumverbindung besteht.

Hat der Katalysator den Endbeladungszustand erreicht, wird er regeneriert. Dabei werden die eingelagerten Stickoxide aus der Speicherstruktur entfernt und in die Komponenten Stickstoff (N2) und Kohlendioxid (CO2) konvertiert. Die Ausspeicherung des NOx und die Konvertierung laufen getrennt ab. Um die Regeneration zu starten, wird Luftmangel eingestellt (λ < 1). Als Reduktionsstoffe dienen die im Abgas vorhandenen Komponenten Kohlenmonoxid (CO) und Kohlenwassersstoffe (HC).

Bron: http://www.volkswagen.de/de/technologie/technik-lexikon/nox_speicherkatalysator.html
 
Er moeten mogelijk tot 10 duizend verschillende oplossingen uitgewerkt worden, al naargelang het merk, model, motor, versnellingsbak, bouwjaar, plaatselijke verordeningen etc
 

peterrapid

Forumguru
@fyedi ik kan me niet van het idee ontdoen dat je hier nogal wat aan doemdenkerij doet, ja misschien moet VW duizenden verschillende oplossingen zoeken ... het is aan VW om dat te doen en hun verantwoordelijkheid, maar je hebt geen andere keuze dan het over je te laten gaan en zorgen dat het uitgevoerd wordt bij je voertuig. En als je voertuig is aangepast en blijkt dat je voertuig niet meer hetzelfde rijgedrag vertoont als voordien DAN zou ik actie ondernemen of mijn gal over VAG spuwen ... Tot zo lang keep cool, niet teveel nadenken en wij hopen allemaal met je mee dat er goede technische oplossingen uitkomen die zorgen dat je dieselwagen aan alle normen en verwachtingen voldoet. Gewoon wat geduld hebben tot we allemaal weten wat er effectief gaat gebeuren en de eerste gemodificeerde exemplaren in ons midden hebben om een oordeel te vellen.
Maar nogmaals ik begrijp je reactie hoor, het zijn je zuurverdiende centen die daar inzitten en je voelt je bedrogen met recht en reden. Maar nu is VAG aan de beurt om dit correct op te lossen, en ik denk wel dat ze het begrepen hebben bij VAG dat ze nu de bal niet moeten mis slaan of ik denk dat er heel donkere tijden voor VAG in het vooruitzicht zijn.
Positief blijven is mijn boodschap (en mijn zus heeft ook een Caddy 2.0tdi rondrijden die wat sjoemelsaus bevat :deuk: dus het gaat me ook aan het hart dat dit goed wordt opgelost)
 
Bovenaan Onderaan