Het grote VAG #Dieselgate topic

Spierings

Forumguru
Maar het is dan wel positief dat ze een Real Driving Emissions-test ingevoeren....

Dat is een een stuk beter als die laboratoriumuitslagen.

Canon-Eye

Forumguru
kan ook slechter zijn dan nu al is..
Dat gaan ze niet doen denk ik - dan valt zo'n beetje de hele Europese autoindustrie stil.
Juist dáárom dus (weer) deze vertragingstactiek: ze hebben gewoon meer tijd nodig voor de omschakeling. Zeggen ze. En de Europese politiek gaat daarin mee. Logisch: vooral de autoproducerende landen maken de dienst uit, als het er echt op aankomt.

tr7

Actief lid
Die 'Real' test is (per definitie) eigenlijk niet te vergelijken met de oude test. Dus kan er een totaal verse discussie over de cut-off waarden worden gehouden, en wat de betekenis daarvan is. Milieu-lobby duwt de ene kant op, auto-lobby de andere kant, en de overheden proberen een algemeen (economie, werkgelegenheid?) en eigenbelang (maximale belastinginkomsten) in de gaten te houden.

tr7

Actief lid
Begrijp ik het goed dat we naast sjoemelsoftware ook sjoemelnormen hebben?
Hahaha, ik geloof dat best. De normen zijn toch het resultaat van een 'afweging', of zelfs 'onderhandeling', waarbij allerlei belangen worden meegewogen. Ik vind dat overigens geen gesjoemel.

EdK

Forumguru
Dat gaan ze niet doen denk ik - dan valt zo'n beetje de hele Europese autoindustrie stil.
Juist dáárom dus (weer) deze vertragingstactiek: ze hebben gewoon meer tijd nodig voor de omschakeling. Zeggen ze. En de Europese politiek gaat daarin mee. Logisch: vooral de autoproducerende landen maken de dienst uit, als het er echt op aankomt.
Als je het me één keer verteld komt het ook wel door hoor !!

EdK

Forumguru
Voor jou maar tweede keer, hoop dat het doorkomt...:deuk::deuk:

Canon-Eye

Forumguru
@EdK ik heb maar éééén keer op de reageerknop gedrukt. Maar het duurde wel een dikke minuut voordat hij eindelijk klaar was en ik weer verder kon; ik heb niet gezien dat die post er 2x stond.
D'r zal wel ergens een kromme volt hebben gezeten of zo... :pieker:

Canon-Eye

Forumguru
Groningen of omgeving ??
Z-O Friesland staat er onder m'n avatar.
Da's nog een best end loop'n naar Grunn'n, hoor...

We zijn hier aardbevingsvrij - tot dusverre dan toch.
En ik heb ook geen last van overmatig snel internet. Komt hier nog met rooksignalen...

EdK

Forumguru
nee @Taffy jij kijkt nu op zijn profiel pagina, dat is niet tekst onder zijn Avatar.
Was vloegel hier wel zo dat je tekst onder je avatar had staan...

Canon-Eye

Forumguru
We dwalen af, @EdK maar waar bij jou staat 'een stad in NL' staat bij mij 'Z-O Friesland', gewoon bij elke post.
Zowel op de pc als op de tablet zichtbaar - hier dan weer wel... :jaja:

EdK

Forumguru
Gewoon je telefoon of tablet 90graden draaien @EdK ;)
Jongens ik heb al die dure apparatuur niet....
Zit met een laptoppie en is verdomd moeilijk draaien elke keer....
En zoals hier gezegd @Canon-Eye ik zie jou herkomst niet staan bij je postings....
Misschien wel door die roetwolken van al die foute VAG diesels om weer wat on topic te gaan

Canon-Eye

Forumguru
Tsja... 't zal misschien niet in de apparatuur zitten, maar in de instellingen.
Is onderstaande dan volgens de norm en heeft @EdK last van een afwijking (op zijn scherm dan, hè ;) ), of andersom?
Voer voor ICT-ers...

Locatie.jpg

Bovenaan Onderaan