Het grote VAG #Dieselgate topic

CharlesTucker

Forumguru
Ik ga hierin met @EdK mee, het blijft bij mij ook beperkt tot de naam en rang (Canon-Eye, Forumguru), lid geworden, aantal berichten en locatie zie ik ook niet (desktop PC, chrome als browser)

(echt veel nieuw betrouwbaar nieuws over #DieselGate is er kennelijk niet meer, dat we het nu hier over hebben in dit topic :D
 

EdK

Forumguru
tsja staat bij mij op fixed en inderdaad bij fluid dan ziet ik het ook.
Maar default is ook mooi voor degene met een race blauwe Skoda........:pieker::jaja:
 
Auto's ouder dan 2 jaar komen wettelijk gezien niet in aanmerking voor een schadevergoeding, indien na de software-update zou blijken dat er sprake is van vermogensverlies, meerverbruik en waardeverlies op de tweedehandsmarkt. Dit bevestigen gerechtsdeskundigen aan een Duitse gedupeerden-vereniging.
 

Berry1912

Forumguru
Auto's ouder dan 2 jaar komen wettelijk gezien niet in aanmerking voor een schadevergoeding, indien na de software-update zou blijken dat er sprake is van vermogensverlies, meerverbruik en waardeverlies op de tweedehandsmarkt. Dit bevestigen gerechtsdeskundigen aan een Duitse gedupeerden-vereniging.

De wetten gaan in Duitsland sneller door de Bondsdag en de Bondsraad dan hier in de 1e en 2e kamer:maakmegek:
 

EdK

Forumguru
Als je hier te horen krijgt van VAG wat de regeling zal zijn is je wagen op de foute software na al compleet weggerot.......:deuk:

En ik snap het niet verder, allen hebben hierdoor jaren 14% bijtelling gehad ipv de 20 en dus voordeel gehad, tsja en die betaal je dan nu misschien terug als ze hier in holland met een vlug besluit komen...
Boeiend hoor.... ben dan ook erggg gelukkig met me benzine wagentje waar de foute software nog niet van gevonden is......:deuk::deuk::deuk:
 

oco1979

Forumguru
Als ze enkel de motoren gaan doen die nog onder garantie vallen en zeker als ze pas in 2016 gaan beginnen.
Zullen er al veel afvallen.
Belangrijke vraag bij alles is,wat zijn de gevolgen als je de update niet laat uitvoeren?
Wat zitten hier of NOX te mekkeren,maar in belgie belasten ze de wagen op CO2 en niet op NOX.
Dus als de sjoemelsoftware voor de NOX te manipuleren is en niet voor CO2 is er normaal geen vuiltje aan de lucht als de software word verwijderd.
hopelijk vlug antwoord wat ze nu gaan doen bij de 1.6tdi.
Want sta geduldig te wachten om andere sjoemel....euh chipsoftware te laten installeren :D

Kunnen er anders een Euro 6 van maken,120pk om mee te beginnen. :deuk:.

Inruilen tegen een S3 zal voor ne scherpe prijs moeten zijn.

S2 is nog maar paar maanden oud,wel tegen een zeeeeeeer scherpe prijs gekocht.
 

wanderer

Senior Member
misschien al eerder voorbij gekomen, dan mijn excuses, maar er zijn binnensteden die alleen met een bepaald milieuvignet toegang hebben....als de sjoemelauto's in een andere milieu categorie gaan vallen hebben de inwoners van die steden dus pech als ze een sjoemelauto bezitten...
 

Pollewop

Forumguru
Als ze enkel de motoren gaan doen die nog onder garantie vallen en zeker als ze pas in 2016 gaan beginnen.
Zullen er al veel afvallen.
Belangrijke vraag bij alles is,wat zijn de gevolgen als je de update niet laat uitvoeren?
Wat zitten hier of NOX te mekkeren,maar in belgie belasten ze de wagen op CO2 en niet op NOX.
Dus als de sjoemelsoftware voor de NOX te manipuleren is en niet voor CO2 is er normaal geen vuiltje aan de lucht als de software word verwijderd.
hopelijk vlug antwoord wat ze nu gaan doen bij de 1.6tdi.
Want sta geduldig te wachten om andere sjoemel....euh chipsoftware te laten installeren :D

Kunnen er anders een Euro 6 van maken,120pk om mee te beginnen. :deuk:.

Inruilen tegen een S3 zal voor ne scherpe prijs moeten zijn.

S2 is nog maar paar maanden oud,wel tegen een zeeeeeeer scherpe prijs gekocht.

Ik verwacht dat het inruilen van een VAG-auto die momenteel voorzien is van sjoemelsoftware voorlopig een onaantrekkelijke optie is voor alle partijen (verkopers en inkopers). Eerst zal er denk ik duidelijkheid moeten komen over de oplossing die VAG gaat bieden mbt de Software- en/of Hardware aanpassingen die nodig zijn.

Ik zou voorlopig maar even wachten met inruilen, want ik denk dat je van een "koude kermis thuis komt"...
Succes... :)
 

Pollewop

Forumguru
...en toch denk ik dat, want "De gedachten zijn vrij"...:cheer:

(P.S. Ik heb deze gedachten niet helemaal van mijzelf, ik geef het toe... Volgens diverse Duitse media zijn de prijzen van VW TDI's ruim 10% gezakt sinds augustus...)
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Tuurlijk zijn ze vrij. Maar da's geen garantie op een correct resultaat - en dát is waar de tweede regel op doelt... ;)
 
De saga gaat verder :
Bij 800.000 Volkswagens zijn er onregelmatigheden vastgesteld wat betreft de CO2 uitstoot.
 
Bovenaan Onderaan