Het grote VAG #Dieselgate topic

Goh... ik mag naar..... texel :thumbsdown:
Omdat "u de auto slechts drie weken in bezit heeft"

Iemand ruilen?! :maakmegek:

Sorry... behoorlijk :ot: aan het raken dit.

EdK

Forumguru
Als jullie maar niet naar de zuidpool komen..... woon er nu net zo rustig en ben één van de weinige vervuilers met me BENZINE Yeti

Ligflits

Senior Member
Autos worden nu eenmaal gemaakt/bijgeschaaft n.a.v. de regeltjes. Kijk bijv naar de botsproeven. Er staat precies beschreven met welke snelheid er gebotst wordt, welke vorm het object heeft en waar die precies de auto raakt. Als fabrikanten een extra ster kunnen krijgen door op een specifiek plekje een extra versteviging toe te voegen, zullen ze dat niet laten. Dat in de praktijk die andere auto je net op een andere plek raakt met een compleet andere snelheid en een andere vorm heeft, tja dan heb je niet zo veel aan die extra ster...
Het zelfde geldt voor alle andere producten die volgens vastgestelde normen getest worden.

En regels zijn vaak een beetje krom.

:ot:Zo mag je in NL geen stopcontact bij je badkraan hebben (logisch) maar pal naast je wastafel kraan, (die net zoveel kan spetteren) is het geen enkel probleem (onlogisch). Zo staat het nu eenmaal in de regeltjes...:koffie:

EdK

Forumguru
Zo mag je in NL geen stopcontact bij je badkraan hebben (logisch) maar pal naast je wastafel kraan, (die net zoveel kan spetteren) is het geen enkel probleem (onlogisch). Zo staat het nu eenmaal in de regeltjes...
Vloegel mocht je al een WCD naast je wasbak hebben hoor !! Mits deze voorzien was van een scheidingstransformator !!
Vandaag de dag is dit niet meer nodig omdat we de aardlekautomaat hebben.......

Dus het onlogisch is misschien toch wel logisch !!??

Ligflits

Senior Member
:ot:Klopt en dan maar hopen dat je aardlek schakelaar het doet als het misgaat. Je aardlekschakelaar behoor je elke maand een keer testen... Ik moet de eerste nog tegenkomen die dat doet.
Het gaat om het verschil in de regels: bij de ene kraan niet, bij de andere wel, terwijl het even (on)gevaarlijk is.

Canon-Eye

Forumguru
Met dit verschil dat een badkraan in de regel toch boven het bad zit (!) waar de kans op véél spetteren, bv tijdens het afspoelen met de handdouche, een stuk groter is dan naast de wastafel.
Tenzij je een bad neemt in de wastafel natuurlijk... :pardon:

EdK

Forumguru
Klopt en dan maar hopen dat je aardlek schakelaar het doet als het misgaat.
NEN 3140 ????

En tsja de testknop word niet voor niets geplaatst en het is je eigen verantwoording verder om die maandelijks wel of niet te testen....
En degene die dat niet doet.........tsja speelt met zijn eigen leven en tevens met die van zijn mede huisgenoten van 0 tot 80.....

En deze persoon test hem wel regelmatig, en heeft de luxe dat hij de profitest van de zaak kan meenemen.
Dus eens in de 2 jaar dan test ik ook nog eens mijn aardlekschakelaars op reactietijd.
Want de testknop kan dan wel werken, maar zegt nog niet alles.

EdK

Forumguru
Ford, Chrysler, GM en Japanse merken in de plus
3 november 2015 | 17:34 | Tekst: ANP
Print Mail
Oktober is een goede maand gebleken voor automakers in de Verenigde Staten. Onder meer Ford, General Motors en Fiat Chrysler wisten forse verkoopplussen te realiseren ten opzichte van een jaar eerder.

Ford wist 13 procent meer personenauto's aan de man te brengen. Bij Fiat Chrysler werden 15 procent meer auto's verkocht. Bij GM vielen de verkopen 16 procent hoger uit dan een jaar eerder.

Het Italiaans-Amerikaanse Fiat Chrysler wist met de verkoop de verwachtingen te overtreffen. Analisten rekenden gemiddeld op een verkoopplus van 13 procent. Ook GM deed het beter dan verwacht. Analisten hielden rekening met een plus van 12 procent. Van Ford werd evenwel nog iets meer verwacht, gelet op de 14 procent in de plus waarmee rekening werd gehouden.

Naast Ford, GM en Fiat Chrysler deden ook de Japanse fabrikanten Nissan, Toyota en Honda het goed. Toyota slechtte afgelopen maand de barrière van 200.000 auto's, tegen 180.580 een jaar eerder. Nissan verkocht 13 procent meer auto's, waar rekening werd gehouden met een plus van krap 10 procent. En Honda boekte een plus van krap 9 procent, waarmee het iets beneden de verwachtingen presteerde.

Ook het geplaagde Volkswagen, dat kampt met de gevolgen van het dieselschandaal, wist in de VS iets meer auto's aan de man te brengen. De verkoopplus van 0,24 procent ten opzichte van een jaar eerder, viel echter in het niet bij die van de andere autoproducenten.

EdK

Forumguru
@MarcoO2 wel beetje respect voor de zeurzeeuw hebben hoor !!

Trouwens Zeurzeeuw proberen op te zoeken in de D v Dale maar komt er niet in voor.
Dus ff vaker gebruiken zodat we ook hier op forum voor nieuw nederlands woord hebben gezorgd !!:deuk:

MarcoO2

Forumguru
Ben benieuwd of ik daar in NL ook iets van ga merken. De mijne moet medio februari op kenteken komen.

EdK

Forumguru
Ach je mag mijn 1,4 TSI blok wel hebben hoor !
Of valt mijn oude TSI blok buiten de foute software ?

Bovenaan Onderaan