Peterrapid, dat kan misschien allemaal overkomen als doemdenkerij, maar is er volgens jou een vorm van realistisch denken, die niet onder de doemdenkerij te klasseren valt?
De vraag die ik me stel: als al deze auto's met een upgrade die door de garagist kan worden uitgevoerd (software bijwerken, andere injectoren, andere catalysator, en vast nog wel iets...) probleemloos binnen de Euro5-NOX-normen kunnen worden gebracht zonder dat er een nieuw motorblok in moet en zonder dat de rij-eigenschappen (brandstofverbruik, koppel, enz...) eronder lijden (lees: zonder nadelen voor de eigenaar), waarom heeft VW deze wijzigingen dan niet meteen toegepast bij de fabricage?
Mogelijke antwoorden kunnen zijn:
- Omdat de technologie er op dat moment nog niet was. Als dat zo is, dan mogen we nog een stortvloed van andere motortypes bij andere fabrikanten verwachten waar allemaal mee gesjoemeld is.
- Omdat het niet mogelijk is met dit motorblok. Dan is het nu nog steeds niet mogelijk en gaat de ingreep om de uitstootwaarden goed te krijgen gepaard met nadelen voor de eigenaar.
- ...