Het grote VAG #Dieselgate topic

Skoda-MAN

Forumguru
@Canon-Eye in het geval van Nederland is de belastingbetaler bedrogen. Doordat deze auto's onterecht korting hebben ontvangen moet er op de gezondheidszorg en andere diensten bezuinigingen toegepast worden.

Huibert

Forumguru
Las net in het AD dat een Opel Zafira diesel ook een "vreemd" gedrag vertoont. Duitse milieu activisten hebben deze auto laten testen in Zwitserland, bij een beetjes gasgeven was het gemeten verschil met en zonder meedraaiende achterwielen een factor 17, geen slechte score toch :)

Gerke

Forumguru
In Duitsland komt er nu waarschijnlijk een inruilvoorstel, zou goedkoper zijn dan reparatie?

BertjeB

Senior Member

Geachte klant,

Het spijt ons u te moeten informeren dat het type EA 189 motor in uw auto is voorzien van software die zorgt voor afwijkingen tijdens tests op een rollentestbank. Uw auto is technisch veilig en geschikt om mee te rijden.

Op dit moment wordt hard gewerkt aan de uitrol van de herstelactie. Volkswagen AG vergoedt de volledige kosten van alle noodzakelijke technische maatregelen en doet er alles aan om uw vertrouwen weer terug te winnen.

Indien Volkswagen AG meer informatie beschikbaar stelt over de maatregelen die genomen moeten worden, nemen wij contact met u op.

Met vriendelijke groet,
ŠKODA

Ik heb dus "sjoemelsoftware" en nu ben ik wel benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Ik heb ook begrepen dat er in mijn type motor niet slechts software maar ook hardware gewisseld dient te worden.
Zijn er wellicht mensen die al iets van "inside information" hebben over hoe Skoda Nederland dit aan gaat pakken?

Tevens hoor ik net dat VW Duitsland eigenaren hoogstwaarschijnlijk een inruilpremie gaat bieden, omdat het de dealers extreem gaat belasten als zijn al deze auto's moeten gaan aanpassen.....

Huibert

Forumguru
Ja, voor hun :cool: Een inruilvoorstel zal, voor mij in ieder geval, heel erg goed moeten zijn wil het interessant zijn.

Spierings

Forumguru
Er is niemand die jouw inside informatie kan geven, ze zijn nog druk bezig de oplossing aan het ontwikkelen..

Tot dat het algemeen bekend is, is het speculeren over de oplossing..

Frank

Forumguru
Ruilen? Voor een nieuwe motor dan? Gaat die overal passen? Ik bedoel: volgens mij is er bv voor de O2 of Golf 6 geen enkele niet-sjoemel diesel

BertjeB

Senior Member
Er is al een oplossing, sterker, men weet exact wat te doen. Mijn vraag is hoe? En in het kader inruilpremie wanneer?(ivm aanschaf nieuwe auto op korte termijn)
En er is altijd iemand met inside information, het kan zomaar zijn dat die op dit forum komen en ook nog eens iets willen verklappen.:D

BertjeB

Senior Member
Nee, ik denk meer aan een extra bedrag in mindering op aankoop van een nieuwe auto bij inruilen van je oude sjoemelbak......

Spierings

Forumguru
Uit welke betrouwbare bron heb je dat er al een oplossing is en dat ze exact weten wat ze gaan doen...?

Je leest alleen over dat voor 2.0 motoren er waarschijnlijk alleen een software update nodig is om aan de milieueisen te kunnen voldoen. Naar verwachting kan die begin volgend jaar kan worden geïnstalleerd. Voor auto’s met 1.6 motoren is een hardware aanpassing nodig, die pas in september 2016 klaar zal zijn. Voor 1.2 motoren is de aanpassing nog niet bekend.

Inside informatie zal van de importeur of Duitsland af moeten komen, dealers weten het meestal pas wanneer er een schrijven van de terugroepactie is.

Dat er in Duitsland een inruilactie komt wil niet zeggen dat dat hier gebeurd... Daar zit altijd nog de importeur tussen.

Laatst bewerkt:

Frank

Forumguru
Dat zou zinvol zijn, om verkoop te boosten en misschien die motoren uit 2nd hand circuit te houden?

Bovenaan Onderaan