Het grote VAG #Dieselgate topic

Stewie

Senior Member
Heb er een vraagteken bijgezet en snelheid er bij gezet maar ook in Nm .. ja als je daar op inlevert dan kun je het zien in de cijfers op een bank
Maar ga je het in het dagelijkse verkeer nu echt merken ???

Geloof het niet.....

Of het te merken is of niet, in mijn geval is er betaald voor 150pk en niet voor bv 135pk, 150pk houdt eigenlijk al niet veel over...
Als je een huis laat ontwerpen van 250m2 en na het bouwen is het 230m2 ga je ook niet zeggen, mwa, die 20m2 merk je niet in het dagelijks leven.

Je moet de consument niet opschepen met een minderwaardig product als je de boel hebt geprobeerd te bedotten en ik zal een aanpassing soieso weigeren zonder bewijs van gelijke prestaties.
 

louike

Actief lid
Wéér stukken tekst verwerkt en wéér niks nieuws
En dan is je default reactie om er nóg meer werk van te maken en er 3 reacties over te schrijven :maakmegek:

Ik schreef al - no offence, en als jij dit allemaal al láng weet, wil dat nog niet zeggen dat dat voor anderen geldt. Ik wist dit nog niet en er werd vermeld dat dit VANDAAG door Volkswagen AG bekend gemaakt is. Als dat niet klopt - weet ik dat niet. Ik vond het en interessant bericht en plaats dit in het discussietopic "het grote VAG dieselgade topic" .

Sorry dat mijn onwetendheid jou extra werk oplevert door er 3x op te reageren, en dat deze "informatiescheet" jou verhoogde "sjoemelmoeheid" oplevert. Verontschuldigingen ook dat je hierdoor extra stukken tekst moet "verwerken", die "wéér niets oplevert".

Ik moet er een beetje van glimlachen, het lijkt bijna wel of je dit als werk ziet. Ieder zijn mening. Ik zal verder niet meer bijdragen aan je " workload" en verder op bovenstaande reactie niet meer reageren. Werk ze !
:thumbsup:
:)
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
:ot: plus niet te vergeten dat elke vorm van informatie richting Friesland nog in de vorm van rooksignalen gebeurt.. moet je je niet afvragen hoe lang het duurt eer al die stukken tekst verwerkt zijn natuurlijk :maakmegek:
 
In de US dreigen de VW-gedupeerden met een boycot van de terugroepaktie (softwareupdate) omdat ze vrezen voor vermogensverlies en hoger verbruik. De EPA stelt VW verantwoordelijk voor het slagen van deze terugroepaktie en houd een miljardenboete voor VW achter de hand indien VW daar niet in slaagt. VW reageert daarop met het geven van een "beloning" aan iedere VW-gedupeerde die zijn wagen binnenbrengt. 500 $ vrij te besteden, 500 $ te besteden bij de dealer en een 3-jarige pechverhelping op de weg.
 

Canon-Eye

Forumguru
Kun je nagaan hoe ontzettend oud dat nieuws dus al was... :D

Overigens: strikt genomen was het maar één reactie op het feit dat ik dit alweer voor de zoveelste keer tegenkwam (maar @louike volgt het toch op de voetop de voet"?), de rest was toelichting.
Blijkbaar had ik me niet duidelijk genoeg uit elkaar gedrukt. ;)
 
Duitse verbruikersunie eist een schadevergoeding van 1150 €, naar analogie met hetgeen in de US gebeurt.
De Europese commissie stelt VW voor een ultimatum : binnen de 10 dagen moet VW alle details van het CO2-bedrog bekendmaken.
 

CharlesTucker

Forumguru
Schadevergoeding?

Als ik alles tot nu toe goed begrepen heb ben ik als lid van de maatschappij en belastingbetaler benadeeld door VAG, als Skoda eigenaar niet. Dus waarom zou ik recht hebben op een schadevergoeding en bij wijze van spreken de gemiddelde fietser niet. Die is toch net zo hard benadeeld als ik. Dat kan uiteraard veranderen op het moment dat ik verplicht wordt om m'n auto te laten aanpassen waardoor ie niet meer aan de verwachtingen voldoet die ik had toen ik 'm kocht, maar daarover zijn vooralsnog uitsluitend geruchten te vinden.

En de Europese Commissie, wat is hun jurisdictie in deze, en wat voor sanctiemogelijkheden hebben zij?
 

OctaviaWest

Actief lid
In de US dreigen de VW-gedupeerden met een boycot van de terugroepaktie (softwareupdate) omdat ze vrezen voor vermogensverlies en hoger verbruik. De EPA stelt VW verantwoordelijk voor het slagen van deze terugroepaktie en houd een miljardenboete voor VW achter de hand indien VW daar niet in slaagt. VW reageert daarop met het geven van een "beloning" aan iedere VW-gedupeerde die zijn wagen binnenbrengt. 500 $ vrij te besteden, 500 $ te besteden bij de dealer en een 3-jarige pechverhelping op de weg.


VW zou ook kunnen zeggen "Wij garanderen u voor 100% dat uw auto geen vermogensverlies lijdt en geen hoger verbruik zal hebben na de aanpassing". Maar dat zit er klaarblijkelijk niet in...
 
Als ik alles tot nu toe goed begrepen heb ben ik als lid van de maatschappij en belastingbetaler benadeeld door VAG, als Skoda eigenaar niet. Dus waarom zou ik recht hebben op een schadevergoeding en bij wijze van spreken de gemiddelde fietser niet.

Jij bent op dezelfde manier gedupeerd als de fietser, EN daarbovenop omdat je auto niet aan de verwachtingen voldoet.
 

Wallieweb

Actief lid
De vraag die ik dan heb... hoe halen zij wel die doelstellingen? :thinking:
Ik heb het niet enkel over NOx, maar CO2 bijvoorbeeld
 
Sjoemelsoftware is niet nieuw

Reeds in 1998 werden in de US de vrachtwagenfabrikanten Renault, Volvo, Cummins, Detroit Diesel, Caterpillar, Mack, Navistar veroordeeld wegens het toepassen van sjoemelsoftware. In de jaren nadien ook de autofabrikanten GM, Ford en Honda.
 
Bovenaan Onderaan