Het grote VAG #Dieselgate topic

MarcoO2

Forumguru
Sjoemelsoftware is niet nieuw

Reeds in 1998 werden in de US de vrachtwagenfabrikanten Renault, Volvo, Cummins, Detroit Diesel, Caterpillar, Mack, Navistar veroordeeld wegens het toepassen van sjoemelsoftware. In de jaren nadien ook de autofabrikanten GM, Ford en Honda.
Niet voor de eerste keer: als je stukken tekst knipt en plakt, is het niet alleen verplicht, maar ook wel zo netjes om aan bronvermelding te doen.

@MarcoO2

Mijn info komt van een Amerikaanse site waarvoor ik betaal, dus doe het vermanend politiek korrekt vingertje maar snel terug naar beneden.

VW-aandeelhouder Union Investment eist het ontslag van de nieuwe VW-CEO Müller. Müller heeft als voormalige Porsche-CEO een geloofwaardigheidsprobleem.

Nieuwe strategie bij VAG (Let op dit zijn denkoefeningen)

De modellenpalet wordt drastisch gereduceerd.
De kleine diesels gaan er op termijn volledig uit, alleen grote diesels met Ad-Blue blijven behouden.
Men blijft verder inzetten op benzine-TSI, maar ook aardgasmotoren en elektrische wagens (geen hybrides zoals Toyota Prius) zullen véél meer aandacht krijgen.

Edition2015

Forumguru

Volkswagen publiceert lijst sjoemelsoftwareauto's uit 2016

Het gaat om andere software dan die in oudere dieselmotoren is ontdekt. Het nieuw ontdekte programma zorgt ervoor dat het uitstootsysteem gemanipuleerd wordt tijdens tests.

Uit een lijst die de autofabrikant publiceerde, blijkt dat het gaat om 33 (sub)modellen, waaronder de allernieuwste modellen Golf en Passaat. In totaal zijn er 430.000 voertuigen uit modeljaar 2016 'getroffen'. Eerder ging de fabrikant nog uit van 800.000 wagens.

Rtl nieuws

Edition2015

Forumguru
Ik heb mijn auto gechecked op de Importeurssite, en die geeft aan dat mijn auto niet betrokken zou zijn, maar als ik deze lijst bekijk denk ik van wel.

Skoda Octavia Combi R4 1,6l 81kW(110PS) 250Nm 4V TDI CR DQ200‐7F
Skoda Octavia Combi R4 1,6l 81kW(110PS) 250Nm 4V TDI CR MQ250‐5F
Skoda Octavia Combi R4 1,6l 81kW(110PS) 250Nm 4V TDI CR MQ250‐6F

Volgens mij zijn dit gewoon alle huidige motoren, of heb ik het mis?

jonbongoofy

Forumguru
Begreep van een Nederlandse fabrikant van lpg installaties (voor o.a. vrachtwagens) dat ze VW wel benaderd hebben met een oplossing. Voordeel voor alle mensen die bang zijn voor vermogensverlies is dat die oplossing in ieder geval garandeert dat het vermogen behouden blijft :jaja:

Skoda-MAN

Forumguru
LPG bijmenging moet je toch niet willen in je TDI, meer kans op verbrande kleppen en klepzittingen, alle extra storingsgevoelige onderdelen en eens in de XXX tijd lpg tanken of het is een klein tankje dat je vaak moet tanken.

MarcoO2

Forumguru
@MarcoO2

Mijn info komt van een Amerikaanse site waarvoor ik betaal, dus doe het vermanend politiek korrekt vingertje maar snel terug naar beneden.
Het is stomweg verplicht in Nederland en daarnaast goed gebruik. Zonder bronvermelding is niets te checken en dus een losse Flodder.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Edition2015

Forumguru
Misschien al iemand opgevallen dat d lijstjes in het duits en in het engels niet gelijk zijn?
In het engelse lijstje staat de ( naar mij idee ) 1.6 tdi handbak 5 versnellingen er niet bij, en op het duitse lijstje wel!
Dus er zijn ook al sjoemellijstjes! :-)

Bakkertje

Forumguru
Nee de Amerikaanse diesels zijn anders dan de Europese. Vermogens en koppel wijken ook af.
En niet alle uitvoeringen zijn in Amerika geleverd..

Edition2015

Forumguru
@Bakkertje

De lijst komt via de duitse site, alleen de taal veranderen geeft blijkbaar een andere lijst, er staan volgens mij gewoon de zelfde auto's op, niet specifiek voor de Amerikaanse markt, maar ik kan me vergissen natuurlijk.

MarcoO2

Forumguru
Het geven van meningen staat iedereen uiteraard volkomen vrij. Het citeren van stukken tekst is echter allesbehalve vormvrij: daarop is auteursrecht van toepassing. Citeren mag, mits met bronvermelding. Niet alleen uit hetnoogpunt van "ere wie ere toekomt", maar ook vanwege het feit dat enkel daarmee verificatie van de boodschap mogelijk wordt.

In een topic waar aannames en emotie de boventoon voeren, lijkt me bronvermelding geen overbodige luxe.

De info komt blijkbaar van een betaalsite. De kans dat je die info juist daarom niet mag citeren, is erg groot. En het leuke is dat bij overtreding niet alleen de plaatser, maar ook de forumeigenaar die dit faciliteert aansprakelijk gesteld kan worden.

Zulke mierenneukerij of regelnevigheid is het dus niet. En jouw "humble opinion" is evident onjuist.

Bovenaan Onderaan