Het grote VAG #Dieselgate topic

Canon-Eye

Forumguru
dus weigeren is er niet bij...
De voertuigeigenaar wordt uitgenodigd een afspraak te maken met een merkdealer.
Ik zie vooralsnog nergens staan dat de voertuigeigenaar verplicht is om ook feitelijk in te gaan op die "uitnodiging".

Volkswagen AG lijkt me voorlopig de enige die ergens toe verplicht is: die moet de actie uitvoeren. Maar als ze de kans niet krijgen omdat de auto niet door de eigenaar voor behandeling wordt aangeboden, wie moet of kan daar dan iets aan gaan doen zo lang er geen verplichtende maatregelen richting eigenaars zijn uitgevaardigd?

marsvers

Nieuw lid
Er wordt gesteld dat je als eigenaar in een niet type goedgekeurde auto rijd en daar over wordt geïnformeerd en een gratis herstel wordt uitgevoerd.
Wees niet bang uit eigen ervaring weet ik dat uiteindelijk per aangetekende brief wordt geïnformeerd als je niet reageert. Vanaf dat moment ben je als eigenaar verantwoordelijk en kan in principe je kenteken ongeldig worden verklaard wat betekend dat je onverzekerd bent.

Huibert

Forumguru
Een goede reden is het hogere brandstofverbruik wat al bij de eerste aangepaste 2 liter motoren optreedt, 0,5 ltr. per 100 km vind ik best veel. Neemt niet weg dat mijn 1.6 TDI de update wel zal krijgen tegen die tijd.

Rallye

Forumguru
Er wordt gesteld dat je als eigenaar in een niet type goedgekeurde auto rijd en daar over wordt geïnformeerd en een gratis herstel wordt uitgevoerd.
Wees niet bang uit eigen ervaring weet ik dat uiteindelijk per aangetekende brief wordt geïnformeerd als je niet reageert. Vanaf dat moment ben je als eigenaar verantwoordelijk en kan in principe je kenteken ongeldig worden verklaard wat betekend dat je onverzekerd bent.

Misschien een linkje naar de regels waaruit je dit afleidt?

Wouter1

Forumguru
De terugroepactie is gedateerd op 18-2, mijn auto is op 25-2 APK goedgekeurd, met RDW steekproef, blijkbaar is een openstaande terugroepactie geen reden om een auto APK af te keuren.
Wat mij betreft blijft de terugroepactie zo lang mogelijk open staan.
Of wordt afgemeld zonder aanpassing.
Is het trouwens niet mogelijk om de huidige sjoemelensoftware uit te laten lezen en na het uitvoeren en registreren van de terugroepactie terug te zetten?

EdK

Forumguru
Is het trouwens niet mogelijk om de huidige sjoemelensoftware uit te laten lezen en na het uitvoeren en registreren van de terugroepactie terug te zetten?
Natuurlijk is dat mogelijk, je zal alleen in de criminele sector moeten zoeken naar monteurs die dat wiilen doen.....
Een dealer of een JD tuning zullen mijn inziens hier nooit aan meewerken...

Vandaag APK+Kleine beurt voor mijn Fabia gehad. De update is hierbij niet meegenomen. Is me zelfs niets over genoemd. (Ik zie het nu toevallig net zelf bij checken van de APK afmelding op de RDW site)

Huibert

Forumguru
De meeste auto's moeten nog even wachten op de update. De twee liter motoren zouden nu voorzichtig aan de beurt zijn en de 1.6 beginnen vanaf ongeveer augustus, wanneer ze met de 1.2 beginnen weet ik niet.

scorda

Lid
Inderdaad als ik op site kijk v/d rdw terugroepacties staat dat mijn auto een terugroepacties krijgt en dmv een brief word aangekondigd ,nou dan daarna maar naar vagtechniek voor een chipactie denk ik .

Mistraller

Senior Member
Recall 23M6. Dan ben ik toch heel erg benieuwd welke update er bij mij in is geflashed vorig jaar. Dat was recall 23Q5, en daar heb ik niks van gemerkt tot nu toe qua rij eigenschappen. Maar ik twijfelde er steeds meer aan of dat DE update was, want dat rooster is bij mijn weten toen niet geplaatst.

tist

Actief lid
Bij mij is er ook geen rooster oid geplaatst, althans ik heb er geen weet van.
D'Ieteren houd me wel op de hoogte dat er een aanpassing dient te gebeuren later dit jaar.
Men verzekerd me in die brief dat het nergens gevolgen heeft aangaande de veiligheid van de wagen ...... voor de rest helemaal niets aangaande niet meer stroken met wat er indertijd aan jou is verkocht, kwa prestaties enz.
Dus blijf je gewoon in de kou staan. Zij wijzigen hun product, en jij dient het maar te aanvaarden, en te ondergaan.:(

Kan je vergelijken met Eterniet, jij heb ons product gekocht, we wisten dat het schadelijk was, maar trek er uw plan mee, jij dient het op te lossen aangaande verwijderen.
De slogan hier in de politiek ooit verkondigd door ...... ('k zal ze niet noemen)
"De vervuiler betaald" is beter te lezen als de vervuiler verkoopt en jij zit met het probleem.

Bovenaan Onderaan