Hij is er !!

___JC___

Forumguru
Hoi JC,
hoe zit het met de ruimte voorin bij de S2?
zijn de stoelen beter als 4 jaar geleden?
etc.
enfin hoe zijn jouw ervaringen?

Goeie vraag. In mn Octy zat ik met mn sportstoelen erg laag. Hoofdruimte e.d. was helemaal goed, maar ik zat te dicht op het stuur eigenlijk. Daardoor zit je wat onhandig met je knieen in een bocht. Maar daar was ik eingelijk aan gewend en dus vond ik zelf dat ik erg goed zat.

In deze Superb heb ik geen sportstoelen en ze zijn elektrisch. Nadeel is dat je wat hoger zit want de motortjes van de stoel zitten onder de stoel. Voordeel is dat je hoger zit en dus je benen niet zo in een bocht zitten als in mn Octavia. Meer ruimte voorin heb je in de Superb eigenlijk niet, maar je zit wel anders. Overigens denk ik dat je in een Superb zonder elektrische stoelen weer anders zit.
Misschien is het wel mogelijk om in een Superb de stoel iets verder naar achter te laten zetten zodat je echt goed zit. Achter in is echt ruimte zat natuurlijk.

___JC___

Forumguru
het is in ieder geval supermooi. Welke kleur is dit op je auto?

Dit is Platinum Grey, zit tussen zilverkleurig en Antraciet in. Eigenlijk een soort muisgrijs met een tikje blauw. Erg mooi inderdaad!

En ik kan het mis hebben, maar als jij jouw zitpositie instelt inclusief je buitenspiegels en op programma 1 zet en vervolgens jouw vrouw/vriendin/(vriend??) haha, weet ik niet sorry, zitpositie en spiegels instelt op programma 2 zet, gaan volgens mij jouw buitenspiegels ook met haar stand mee.

Ondanks mijn fantastische smaak die blijkt uit de kleur van de auto en het mooie leer val ik nogsteeds op vrouwen hoor.
:grin:

Vervolgens kan je een programma koppelen aan jouw sleutel! Dus als jij auto ontlockt met sleutel en bestuurdersdeur opent, gaat de zitpositie naar jouw stand met spiegels. Wil je dus in de auto stappen en zij is als laatste er in wezen rijden en ze is kleiner, zoals bij mij, hoef je niet meer als een gebakje in de auto te stappen en spiegels weer goed te zetten!
Net als dat je achteruit wil rijden en pook in R zet de rechterbuitenspiegel omlaag kan gaan zodat je perfect de stoepranden ed. kunt zien. Dan moet je spiegelverstelknopje wel op R staan!
Probeer maar es!
Succes

Ga ik proberen, thanks voor de tips!

___JC___

Forumguru
Ow voor de volledigheid nog een fotootje van de ruimte achterin. Let wel de bestuurdersstoel staat op mijn (2.10m) stand.

Bijlagen

• IMG00144-20100228-1221.jpg
    IMG00144-20100228-1221.jpg
    86,5 KB · Weergaven: 148

cvegreen

Forumguru
JC , ook niet van de kleinsten onder ons . Ben ik blij dat ik net geen 1.80 m groot ben , ik pas overal met gemak in . Ik moet nooit passen , ik kan gewoonweg in iedere auto , zelfs in een chevrolet matiz . Wat voor jullie met dergelijke afmetingen dikwijls wel anders is vrees ik . Een grote vent vind ik mooi(lees mannelijk) , maar ben blij dat ik eigenlijk maar een vrij kleine vent ben.

___JC___

Forumguru
:ot:
Alles heeft voordelen en nadelen. Grootste nadeel van groot zijn is dat je moeilijk in dingen past (auto's, vliegtuigen, treinen, bussen).
Voordeel is dat ik bij een concert altijd alles goed kan zien en dan ik nooit ruzie heb.
:)

Delight

Actief lid
Ow voor de volledigheid nog een fotootje van de ruimte achterin. Let wel de bestuurdersstoel staat op mijn (2.10m) stand.

Tjee....daar kan ik met mijn 1,90m nog vlot achter zitten!
Supermooie wagen!!!! :worshippy:
Heel veel plezier ermee.

Roel

Lid
De ruimte is voor mij ook een argument geweest om de Superb (Combi) aan te schaffen. Naar welke andere auto ik ook keek (Mondeo / C5 / Insignia / 6) deze kunnen qua beenruimte achterin gewoonweg niet tegen de Superb op!

Skody

Actief lid
Kessy wordt nog niet geleverd maar kan over een enkele maand (in ieder geval) op de Superb Combi besteld worden. Heb zelf sinds een week de Combi, maar is nog niet leverbaar..

De mijne is geleverd !!! Donderdag ga ik hem halen : Greenline 1.9tdi DPF ; Platin Grey ; Fleet pakket ; 16' vega lichtmetalen velgen ... en niet te vergeten het optionele brillenhoudertje :-) Ik ben benieuwd !

cvegreen

Forumguru
Allez dat is dan de tweede skoda hier op het forum die vandaag opgehaald word . Nog meer foto's mogen belijken , leuk . Alvast veel plezier toegewenst met je nieuwe bolide .

Lordje

Actief lid
Nog een vraagje, de benzine dop is die voorzien van een slot, of is het dekseltje alleen van binnenin te openen?
Iets waar op ik zat te denken.

___JC___

Forumguru
Het afdekkapje is aangesloten op de centrale vergrendeling. Dus is je auto open dan kan je tanken. Is ie op slot dan is je afdekkapje ook op slot. Was bij mn Octavia uit 2006 overigens ook al zo.

Bovenaan Onderaan