Hij is er !!

wimZ

Lid
Mijn S2 heeft afgelopen week een beurt gehad (30.000km) en hier heb ik het probleem met de speakers kenbaar gemaakt.
Voor zover ik heb begrepen is er vanuit Skoda nu een oplossing voor het probleem aangedragen, ik moet alleen mijn auto er nog een keer voor brengen omdat ze er lang mee bezig zullen zijn, verwijderen deurpanelen, plaatsen van strips etc etc. in ieder geval wordt het probleem opgelost en daar ben ik al gelukkig mee.

Ben benieuwd of het probleem ook (per heden) direct vanaf fabriek opgelost wordt. Mijn S2 komt over een week of 3 .. ik ga gelijk testen als ik hem heb.

Lordje

Actief lid
JC om even te vergelijken heb vandaag even gelet op het verbruik.

Deze namiddag een trip van 74Km waarvan helft gewone weg (90 & 50km/h) en autostrade (120km/h) = gemiddeld 8,2l/100km
Deze avond, trip van 27km vanuit koude toestand waarvan 10km autostrade, 16km gewone weg (90km/h) en 1km stad = gemiddeld 9,3l/100km

Zit wel nog maar op een 460km gereden km momenteel en hoop dat het verbruik nog wel zal zakken.

___JC___

Forumguru
Dat is toch al wel zuinig moet ik zeggen. Ik rij nu woon-werk (80km waarvan het grootste deel snelweg rond de 130 -150 p/uur) ongeveer 8,7 liter per 100km. Dus dat is al ruim een liter gedaald tov toen ie net nieuw was. Hij staat nu ongeveer op 2.500km. Maar hij moet nog wel zuiniger worden lijkt me. Ik heb ook last van een zware rechtervoet overigens...

michelover

Forumguru
Na 10000km rij ik nu 1:11 beter kan wel als ik mijn rechtervoet in bedwang hou. Rij ongeveer 620km op een tank en daarbij rij ik 40% in de stad en 60% op autowegen/snelwegen. Denk dat als je overal keurig de max snelheid rijd er wel tegen de 700km mogelijk is. Lijkt mij niet slecht voor een 1.8 benzine turbomotor. Heb wel geen 4x4 maar als ik het zo zie verbruikt dat niet veel meer.

Roel

Lid
Hier wordt ik niet vrolijk van: mijn huidige RS 1.8T is zuiniger, zelfs met een zware rechtervoet.
Maar met 157.000 op de teller is ie natuurlijk wel goed ingereden.:grin:

michelover

Forumguru
Heb ook even een klein testje gedaan net als de duitsecollega's op hun forum.
70km/u 4,3l/100km (1500rpm)
80km/u 5,0/100km (1700rpm)
100km/u 5,6l/100km (2000rpm)
120km/u 7,0l/100km (2550 rpm)
140km/u 8,5l/100km (3000 rpm)
160km/u 10,8l/100km (3400 rpm)
Gedaan op de cruisecontrol en vlakke weg, stond wel een windje 4 recht van voren op de auto te blazen.
Alles in de zesde versnelling.

Lordje

Actief lid
ik zit nu aan 756km en de rit van 27km idem zoals in mijn laatste post heeft nu een verbruik van 8,2l/100km. Nu vanaf 1000Km moet de eerste 500 gelijk aan de motor naar het max. van de snelheid per versnelling brengen las ik in het boek, verbruik zal wel stijgende zijn dan. ben benieuwd dan na die periode.

___JC___

Forumguru
Nou het valt bij mij nog niet echt mee. Gisteren redelijk rustig naar huis gereden, veel snelweg, veel cruise control en niet harder dan 140 gereden. Verbruik was 8,5 liter per 100 km. Dat is dus nog niet eens de norm voor gecombineerd verbruik want dat is 8,1 liter per 100km...
:crazy:

Volgens de fabriek moet buiten de beb. kom een verbruik van 6,6 liter per 100km te halen zijn!!
:1884:

___JC___

Forumguru
Nou de grote dorst is er eindelijk uit volgens mij. Vanmiddag ritje Amsterdam - Delft gemaakt redelijk doorgereden en...

7,8 liter per 100km.

Lordje

Actief lid
Op hoeveel km zit je ondertussen JC?
IK ben nu in de 500Km voor gelijk aan de max. snelheid per versnelling te gaan alleen ben ik aan het twijfelen hoever ik mag gaan en 't is ook niet eenvoudig om zo geen snelheidsbekeuring te krijgen ook dunkt me.

___JC___

Forumguru
Ik zit op 3.500km dus ingereden is ie inmiddels wel zou je zeggen. Toch wordt ie nogsteeds zuiniger volgens mij.

De eerste 500km heb ik rustig aan gedaan. Af en toe wat doortrekken in de toeren, maar alleen als ie warm is. Inmiddels heeft ie de 180 al gehaald. Harder doe ik maar niet want mn rijbewijs is me te veel waard.
;)

___JC___

Forumguru
Ja maar je hebt ook nog de tellerafwijking..... 5% ongeveer dus bij 180 rij je werkelijk 171. En dan haalt de hermandad er nog wat af voor de wettelijke correctie.

Hij is er, zal proberen dit weekend een aantal foto's te plaatsen. Wat rijd deze bak fantastisch, en wat toch ook wel leuk is dat je erg veel mensen hun nek ziet verdraaien.
Er staat nu 30 kilometer op de teller dus binnenkort zal ik een stukje schrijven over mijn ervaring met deze prachtige auto.

Grt. Marco.

Bovenaan Onderaan