Hij is er !!

___JC___

Forumguru
Nope. Zit nu op 2.000km, maar het verbruik zit nog boven de 9l per 100 km. Al verbruikt ie al minder want het was 1 op 10 (!!!) in het begin.
Duurt wel iets langer voordat ie echt zuinig wordt helaas.

Amaai ! Wat een héérlijke wagen ... en dat voor de prijs van een VW Golf VI !!!
Wel al steenslag (rondvliegende spiegel op autosnelweg) van eerste week ... maar ja , moet natuurlijk ééns gebeuren.

Het was niet mijn spiegel hé ... hij vloog gewoon in het rond . (Trouwens Lordje , sorry voor het plagiëren van uw schermafbeelding hé ... :-) het is dan ook een héél leuke foto.)

Maar om on topic te blijven : mijn voorlopige bevindingen (in vergelijking met mijn vorige wagens zijnde VW Golf / Opel Vectra / Octavia 1 / Octavia 2 )

-Radio-CD is goed (8/10) , en praktisch (niveau octavia met 8 boxen)
-Wegligging is zeer goed (9/10) . Het voelt niet of je met zo een grote wagen onder weg bent ... en hij kan wel héél erg strak door de bocht :-) .
-comfort is o.k. (7/10) gezien de sportophanging voelt het meer VW dan Audi aan.
-uitrusting is bovenmaats (11/10) voor die prijs .
-afwerking is zeer goed (8/10) ... stukken beter dan in de Octavia ... op VW-niveau.
-Ruimte ... (10/10)
-geluidsniveau binnen is o.k. (7,5/10) op VW-niveau (niet Audi en zeker niet BMW) ... een verademing na de Octavia's (waar dit werkelijk slecht was).
-motor ... voldoende krachtig voor mij (hoe halen ze het in hemels naam uit die klassieke motor die ook al in mijn Octavia's stak) ... nog zuiniger dan mijn Octavia (vanaf éérste week al !)... en zéér belangrijk ... ik hoor het héérlijke fluittoontje soms weer (zoals in mijn Oct I) :-) Het klassieke gebrom is véél minder te horen dan in de Octavia . Nice.

Kortom , ik ben momenteel zéér blij met mijn keuze !!!

:-)

Lordje

Actief lid
met wat geluk een nieuwe thread volgende week, dan zou die van mij moeten aankomen als alles goed loopt tenminste.

Roel

Lid
Nope. Zit nu op 2.000km, maar het verbruik zit nog boven de 9l per 100 km. Al verbruikt ie al minder want het was 1 op 10 (!!!) in het begin.
Duurt wel iets langer voordat ie echt zuinig wordt helaas.

Daar wordt ik niet vrolijk van als aspirantkoper van ook een 1.8 TSI. Mijn huidige 1.8 T is zelfs zuiniger......

michelover

Forumguru
Rij vanaf juni 2009 in mijn Superb 1.8TSI. Afgelopen winter naar de wintersport 1:12,5 gehaald,met een gemiddelde snelheid van 136km/u.
Heb vanaf het begin het verbruik bij gehouden en kom gemiddeld uit op 1:11,5. Paar weken geleden laten tunen bij JD, auto is iets zuiniger geworden.

___JC___

Forumguru
Ik verwacht ook wel dat het verbruik nog gaat zakken hoor. Mn vorige 2.0TDI verbruikte de eerste paar maanden ook bizar veel. Ik heb overigens wel een 4x4. Daarvan is dr norm ook hoger. Ik dacht 8,1 liter per 100 km. Maar goed daar zit ik nu dus nog wel 1,5 liter per 100 km boven...

___JC___

Forumguru
Jep, ik ben kritisch he... :grin:

- De plaatsing van de boxen is niet best (zoals hier al veelvuldig te lezen was). Ik heb het soundsystem dus dan krijg je meer speaker en meer power. Nadeel is dat de deurpanelen in de voordeuren nu al meetrillen. Ik zal het nog even aankijken, maar als het echt irritant gaat worden dan moet er wel een oplossing voor komen. Bijvoorbeeld door MDF ringen tussen boxen en deur te plaatsen om trillingen te absoberen (ik zeg maar even wat).

- Ik heb nog wat ruzie met mn Columbus / carkitt. De Columbus laat af en toe opeens geen geluid meer horen voor een paar seconden en gaat het dan weer opeens doen. Ik heb dit probleem al bij mn dealer neergelegd. Deze gaf aan dat er in april een firmware update komt en de verwachting is dat het daarmee opgelost is. Mn BT carkit werkte prima tot deze week. Nu maakt hij geen verbinding meer met mn Blackberry. Hij ziet m wel, maar verbinden ho maar. Ga dit weekend een andere telefoon proberen. Misschien dat ik dan alle users kan verwijderen en opnieuw kan connecten.

- Het gaspedaal en het rempedaal vind ik persoonlijk veel te dicht op elkaar staan. Het zou voor mij veel lekkerder rijden als het rempedaal een cm of anderhalf naar links kon. Maar goed ik heb ook maat 48..
:grin:

Verder kan ik eigenlijk niks bedenken. Heerlijke auto waar ik veel positief commentaar op krijg.

Falcon

Donateur
Wat vind je van de afwerking van de auto aan de binnenkant?

Hier zijn toch redelijk veel negatieve verhalen over te vinden. Kraken, piepen en zelfs klepperen van het dashboard kastje.

___JC___

Forumguru
De afwerking op zich is erg goed. Zeker op een hoger niveau dat de O2 die ik hiervoor had. Kraken e.d. heb ik nog geen last van. Maar daar had juist mijn O2 erg veel last van. Misschien dat mijn referentiekader daarom niet helemaal de goede is.

___JC___

Forumguru
De banden zijn wel iets breder dus meer rolweerstand. Maar dat mag niet zoveel verschil uitmaken lijkt me.

Bovenaan Onderaan