Hoeveel Rapid rijders hebben we hier?

staal

Actief lid
Ik doe de auto inderdaad met de hand wassen in een wasbox.
Ik snap alleen niet de relatie met een mat of glanzend dak.
Bedoel je dat het makkelijker is om een glanzende vinyl wrap schoon te houden dan een matte vinyl wrap?
ik zou het niet erg vinden om wat extra te boenen op een mat dak....
Op dit moment gaat de voorkeur uit naar een mat dak maar gisteren was het weer hoogglans :sterretjes::sterretjes:
Ik heb nog ff de tijd om een definitieve keus door te geven

Hoi Paultie,

Ik heb laatst gelezen dat wrap's eigenlijk niet door de wasstraat kunnen omdat ze erg krasgevoeilig zijn. nu lijkt mij dat een glanzende wrap daar nog wat meer last van zal hebben.

Vincent
 

adrie&hennie

Nieuw lid
Hoi Paultie,

Ik heb laatst gelezen dat wrap's eigenlijk niet door de wasstraat kunnen omdat ze erg krasgevoeilig zijn. nu lijkt mij dat een glanzende wrap daar nog wat meer last van zal hebben.

Vincent
Hallo,
we zijn nou 2 weken verder en er hebben 2 mensen gereageerd.(bedankt hier voor)
Zijn er zo weinig rapid's verkocht of zitten ze niet op het forum ?
Ik hoop dat ik nog wel wat meer reactie's ga krijgen.
mijn Rapid 16 TDI is van 27-02 2013 wij zijn zeer tevreden en heeft nu 63.482 KM er mee weg
 

jan49

Actief lid
rapid sedan 2013 77kw
kilometers 40000
verbruik 1:16
plus punten stil en veel ruimten
min punten dat de ramen niet automatisch dicht gaan of open als de sleutel ingedrukt houd er zit geen kinderen beveiliging op het sluiten van de raam
 
Hallo,

Al even voorgesteld in de meet & greet, nu vertellen over de Rapid Spaceback die - als het meezit - begin oktober geleverd gaat worden. Het betreft moderljaar 2016, met de vernieuwde 90PK 1.2 TSI met 7-traps DSG automaat. Ik heb gekozen voor de behoorlijk complete "Edition" met daarbovenop een aantal extra opties.

- metallic lak black mica magic
- de nieuwe (mib) Amundsen met 6 speakers en DAB+
- panoramadak
- Lichtpakket (Xenon, led dagrijverlichting, licht sensor etc )
- Climatronic
- Easy start (KESSY)
- verwarmde voorstoelen
- parkeersensoren achter
- middenarmsteun
- 16" inch Italia velgen, antraciet

De tijd was rijp dat ik van mijn werkgever naar een nieuwe auto mocht gaan kijken. In vele B segment auto's gereden, en sommige C segment auto's. Diesel is helaas geen optie bij mijn werkgever en gezien het economische tegenspoed een gematigd budget. Kort door de bocht: B segment auto met een benzine motor is (op een enkele uitzondering na, die niet naar mijn smaak zijn) altijd 20% bijtelling of hoger. Heb o.a. gereden in een Hyundai i20, VW Polo, Audi A1, Peugeot 208, Peugeot 308, en mijn favoriet: Alfa Romeo Giulietta

i20: motor mist koppel en kracht, onderstel wel goed. Middenstand stuur op snelweg te kort dus je blijft sturen/corrigeren gevoelsmatig.
Polo: rijd prima. Achterin krap, en niet bepaald origineel (tikje saai)
A1: rijd ook prima, maar zelfs minimaal aangekleed belachelijk duur
208: prima auto, mooi interieur, infotainment systeem werkt niet intuïtief, tikje sloom en oogt verouderd.
308: prima auto, onderstel iets té comfortabel, buiten budget
Giulietta: fantastisch, power, mooi, verliefd, maar aangekleed zwaar buiten budget en sinds dit jaar 25% bijtelling

Heb een aantal jaar geleden gereden in een Octavia 1.2TSI DSG (2e generatie) naar zuid Frankrijk, dus een beetje bekend met Skoda. Vooral de motor / versnellingsbak combinatie rijdt erg fijn. Dus ook even kijken bij de Skoda dealer.

Octavia is helaas buiten mijn budget, dus naar wat kleiners kijken. Meerdere keren gekeken naar de nieuwe Fabia, maar op de één of andere manier (no offend) klopt het uiterlijk niet voor mij. Van de Fabia hatchback vind ik de lijnen aan de achterkant niet zo. De Fabia Combi is beter in balans, maar daar vind ik de relatief smalle achterlichten de auto minder mooi laten ogen. Van binnen méér dan prima, maar ik twijfelde te veel. Daarnaast, als ik de Fabia net zo aankleed als de bestelde Rapid tikt hij ruim 24 duizend aan, dus de Fabia ging hem niet worden (n.b. bovenstaande Rapid is ruim 3000 euro goedkoper in gelijke configuratie, echter 90 ipv 110 PK in de Fabia)

De Rapid SB had ik al eerder gezien en vind ik "aangekleed" een mooie auto om te zien. En de verhoudingen kloppen nu wel in mijn hoofd ;). Alleen, net als de meeste skoda's, wat hoog op de poten, maar dat is hier op het forum wel bekend. Geen dealbreaker voor mij in ieder geval, stoor me er niet aan.

De Rapid was tot voor kort alleen leverbaar met 25% bijtelling, en alleen DSG op de 1.4 TSI. Na wat opties aanvinken is/was dit daardoor een relatief dure auto. Nu met de nieuwe motoren weer 20% bijtelling en DSG op de 1.2 TSI. Ook heeft de Rapid nu de vernieuwde VAG infotainment systemen. Mijn interesse was meer dan gewekt! Na wat testritjes in de Rapid (met handgeschakelde 86PK 1.2 TSI) was ik overtuigd, dit moet hem worden!

Dus, in stijl van dit topic, binnenkort nog een Rapid rijder.
 

Ronbe

Senior Member
Goede keus @EL Rapido. Ik heb sinds 3 maanden ook een Rapid SB en ben bijzonder tevreden. Heb voorheen een Fabia 2 combi gehad. De Rapid is een grote verbetering ten opzichte van de Fabia 2. De rijeigenschappen zijn veel beter en het comfort is goed. De binnenruimte is super groot in vergelijk met de Fabia 2 en 3 en zelfs groter als in de VW golf. Met de nieuwe upgrades is de Rapid modeljaar 2016 weer helemaal bij de tijd.
Het blijft vreemd dat de Rapid in Nederland een zeldzame verschijning is. Ik ben zojuist terug van vakantie uit Oostenrijk, en daar zie je veel Rapids rondrijden. In Oostenrijk zie je sowieso veel Skodas rijden. De keuze voor een panoramadak vindt ik prima, het wordt wel wat warmer in de auto, maar de beleving is veel groter. Je airco lost die extra warmte wel op.
De Rapid is inderdaad wel wat hoog op de poten, maar hierdoor ook erg comfortabel. hij gaat prima over de verkeersdrempels heen. Je kunt kiezen voor verlaging, het comfort wordt dan wat minder en de wegligging wat strakker. (De meningen zijn hierover trouwens erg over verdeeld op dit forum). Ik persoonlijk ben erg blij met het extra stukje comfort tov de Fabia 2, en zal beslist niet verlagen.
 
@Cordoba Een goed begin is het halve werk ;)

@Ronbe Goed te horen dat de Rapid goed bevalt. Was mij ook opgevallen dat je ze weinig ziet. Maar nu ik er meer op aan het letten ben kom ik ze steeds vaker tegen. Al blijft het in verhouding tot de andere Skoda (of bijv VW) modellen minimaal. Voordeel is wel dat we redelijk uniek zijn :-) . Ik hou ook wel van een beetje comfort. Zolang de auto bij wat sportiever rijden in de bochten niet teveel gaat overhellen vind ik het prima. Ik denk dat tussen 16 inch en 17 inch wielen ook verschil zit qua comfort. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de 16" velgen, maar dat is meer omdat de 17" Savoi velgen bij het aktie model voor mij persoonlijk net iets te "petjes" sportief zijn. De auto is zakelijk en moet representatief zijn, al is dat natuurlijk een subjectief iets.
 

Hugo1973

Actief lid
Afgelopen zaterdag heb ik een Skoda Rapid HB gekocht. Nieuw, maar wel uit voorraad. Dat leverde een forse korting op. Na zeven goede jaren in mijn Skoda Octavia (in het laatste jaar helaas wel een hoop kosten) nu dus hopelijk evenzoveel goede jaren in de Rapid.
 
Bovenaan Onderaan