Spierings
Forumguru
@Rob1.8TSI een andere turbo zal nauwelijks meer vermogen geven als je de software niet aanpast... Deze wordt anders toch op dezelfde druk afgeregeld...
Geloof het of niet ik 'mag' Pon/Skoda bellen over het olieprobleem men wil na al mijn ontevreden vermeldingen welke ik op al hun aanbiedingen en reclame's gedaan heb toch met mij in contact treden dus we gaan het horen.
Mijn bevindingen zal ik hier weer neer schrijven.
Gegroet uit Zuid-Frankrijk.
Goh durven ze jou zelf niet te bellen ?Geloof het of niet ik 'mag' Pon/Skoda bellen over het olieprobleem
Goedenavond, ik heb een Skoda 1,8 tsi bouwjaar 2011 en kilometerstand 127500 en heb deze auto nu een jaar gekocht bij 108000 km moet nu een liter olie bijvullen per 1000 km, hoe lang kan dit nog doorgaan en wat kan er stuk gaan onderweg
Het hogere vermogen zit overal waar de turbo in werking is, dus vanaf rond de 1750 toeren.. de druk wordt niet alleen op hoog toeren afgeregeld, ook op lage toeren..Maar de wastegate gaat toch pas bij een (relatief) vrij hoge druk open, dus het 'meer vermogen en koppel' is er pas bij wat hogere toerentallen/dieper ingetrapt gaspedaal.
De 'winst' hiervan zit vermoedelijk zo hoog in de toeren dat je er in 'normaal' gebruik niets (niet veel) van zult merken.
#just my 2 cents
# mening
Mij hebben ze ook al meerdere malen gebeld en geprobeerd te bellen. Inmiddels geen Skoda eigenaar meer. En naar aanzien van het telefonische gesprek zal het ook op langere termijn geen VAG bolide meer worden.Geloof het of niet ik 'mag' Pon/Skoda bellen over het olieprobleem men wil na al mijn ontevreden vermeldingen welke ik op al hun aanbiedingen en reclame's gedaan heb toch met mij in contact treden dus we gaan het horen.
Mijn bevindingen zal ik hier weer neer schrijven.
Gegroet uit Zuid-Frankrijk.