Ik ben 2e eigenaar van een Skoda Superb Combi Business Elegance 1.8 TSI bouwjaar 2011, die ik in 2014 bij A-Point heb gekocht bij 46.000km. Hiervoor had ik een Skoda Fabia Combi die ik erop in heb geruild. Hij is altijd dealer onderhouden. Momenteel 125.000 op de teller staan. Over tijd is hij steeds meer olie gaan verbruiken. Met de afgelopen beurt heb ik dit tegen mij lokale Skoda dealer aangehouden. Hij had 2 opties, nieuw zuigs/veren, ofwel cylinders reviseren, wat behoorlijk in de papieren zal lopen. Tweede optie, claim indienen bij skoda en hopen dat ze coulant zijn en garantie willen verlenen op deze bekende manco 1.8TSI motor die vanaf begin af aan flink meer verbruikt dan andere motoren. (en er dus iets niet goed is met de motor en dus slijtage ten gevolge moet hebben door niet goed passende zuiger/veren). M'n dealer vroeg me een staatje bij te houden van het verbruik. Dit heb ik de afgeloopen 5.000km gedaan en van wat ik eigenlijk al wel wist, schrok ik alsnog.
Verbruik = 165ml/100km !!!
Ik gebruik altijd de door Skoda geadviseerde Castrol Edge Titanium LL 5w30, niet de meest voordelige olie!
Daarnaast komen steeds meer mankementjes bovendrijven, die ik bij vorige auto's (Honda, Mercedes) nooit heb gehad.
Skoda moet serieus met een goede garantie afhandeling komen, anders is de volgende geen Skoda meer, want mijn vertrouwen loopt hard achteruit!!!
Heeft iemend ervaring met een garantie afhandeling v.w.b. een 1.8TSI motor m.b.t. olieverbruik?