andrehj
Forumguru
@Jo!
Het is heel eenvoudig. Je 1.8 TSI heeft hetzelfde probleem als alle andere 1.8 TSI's van die leeftijd. Dat zal ook de reden zijn dat de vorige eigenaar deze heeft ingeruild.
Dit probleem is bij de handelaren normaliter echt wel bekend. Als je dit als automotive professional anno 2023 nog niet weet heb je echt onder een steen geleefd.
Gelukkig heb je nog garantie. Dus gewoon morgen met je probleem terug naar de garage en na afloop even het probleem en de gemaakte afspraken per email bevestigen, zodat je altijd kan bewijzen dat je het op tijd hebt gemeld.
De garage mag dan zelf beslissen waar ze de zuigers en zuigerveren laten vervangen. Er zijn vele bedrijven in NL die dat prima kunnen.
Als ik jou was zou ik wel erop aandringen dat ook de distributieketting + de spanner mee worden verwisseld, desnoods op eigen kosten. Ook de waterpomp kun je mee overwegen.
Overigens vind ik het onbegrijpelijk dat je na zelf vooronderzoek gedaan te hebben en na voor aanschaf ook nog een onafhankelijk bedrijf te hebben ingehuurd niet de bekende problemen met de 1.8 TSI hebt gevonden. Was dat onafhankelijk bedrijf wellicht de lokale bloemist?
De meest simpele zoekstring op Google laat toch weinig te raden over: https://www.google.com/search?&q=problemen+skoda+1.8+TSI
Het is heel eenvoudig. Je 1.8 TSI heeft hetzelfde probleem als alle andere 1.8 TSI's van die leeftijd. Dat zal ook de reden zijn dat de vorige eigenaar deze heeft ingeruild.
Dit probleem is bij de handelaren normaliter echt wel bekend. Als je dit als automotive professional anno 2023 nog niet weet heb je echt onder een steen geleefd.
Gelukkig heb je nog garantie. Dus gewoon morgen met je probleem terug naar de garage en na afloop even het probleem en de gemaakte afspraken per email bevestigen, zodat je altijd kan bewijzen dat je het op tijd hebt gemeld.
De garage mag dan zelf beslissen waar ze de zuigers en zuigerveren laten vervangen. Er zijn vele bedrijven in NL die dat prima kunnen.
Als ik jou was zou ik wel erop aandringen dat ook de distributieketting + de spanner mee worden verwisseld, desnoods op eigen kosten. Ook de waterpomp kun je mee overwegen.
Overigens vind ik het onbegrijpelijk dat je na zelf vooronderzoek gedaan te hebben en na voor aanschaf ook nog een onafhankelijk bedrijf te hebben ingehuurd niet de bekende problemen met de 1.8 TSI hebt gevonden. Was dat onafhankelijk bedrijf wellicht de lokale bloemist?
De meest simpele zoekstring op Google laat toch weinig te raden over: https://www.google.com/search?&q=problemen+skoda+1.8+TSI