Het is zover; deze zomervakantie is de duurste die ik ooit ga meemaken!
Bestelling van onze nieuwe bolide is bevestigd. Handtekeningen zijn gezet. Bevestiging per email is binnen.
...We houden het nog even spannend...
Allereerst een aantal zaken die ik eigenlijk helemaal niet zou kiezen als ik alles tot op detail kon samenstellen. Maar ach, je 'krijgt' het erbij:
-Geluidwerend glas in de voorportieren (en die auto was al zo stil)
-Enorme, vind ik tenminste, 18" wielen met 225/60 banden.
-B&O geluidssysteem met 10 speakers.
-Head-up Display
-Rode remklauwen (lekker belangrijk?)
-Volledig automatisch inparkeren (alsof ik dat zelf niet kan)
-Elektrisch verwarmd stuur (ik krijg er nu al zweethanden van)
-Handsfree elektrisch bediende achterklep (dat wordt wel een paar keer hoofd stoten)
-Een hele rits aan elektronisch hulpsystemen van adaptive cruise control met speed assist, lane centre assist, wrong way alert, driver alert, blindspot en cross traffic alert met active braking en lane changing warning met blis en nog wat hippe termen. (ik denk dat ik daar nog wel eens ruzie mee ga krijgen
)
Wat ik dan wel weer prettig vind:
-12-weg verstelbare AGR voorstoelen.
-verwarmde voorstoelen en -achterbank en -voorruit.
-volledige LED verlichting rondom met grootlichtassistent, automatische niveauregeling en bochtverlichting.
-wide view camera's vóór en achter.
-deur zijkant beschermers die automatisch in/uit gaan.
Plus nog een hele waslijst aan al dan niet nuttige gadgets, verfraaiingen en extra's.
Daarbij heb ik ook bedongen dat er gelijk Michelin CrossClimate 4-seizoensbanden onder komen. De logo/badge plakplaatjes worden er af gehaald en geen reclameuitingen op kentekenplaat o.i.d. Plus 5 jaar garantie.
En weet iemand al welke auto het geworden is?
hint: wordt geproduceerd in Spanje.
Aangezien [fabrikant] van een aantal voorraadmodellen af wil, geven ze, en een zeer forse korting, en ik kreeg nog een keurig bedrag voor onze saaie Roomster terug. Want de uiteindelijke prijs van dit [model] met al die opties was ver boven ons budget.
Er staan in Noord-Frankrijk en Antwerpen een groot aantal reeds geproduceerde auto's op voorraad, volgeladen met actiepakketten. En op sommige modellen geven ze bijna achtduizend euro korting t.o.v. de 'normale' prijs.
Levertijd bedraagt circa 3 + 2 weken. Drie weken voordat 'ie uiteindelijk ergens in Nederland is en dan nog ruim 2 weken voor de uiteindelijke aflevering. (i.v.m. vakantieperiode)
Dus zo begin september 2023 zou ik 'm moeten betalen en ophalen.
Normale levertijd is op dit moment tegen de 30 weken.
Ik wist uiteraard wat de handels- en inruilwaarde is van onze Skoda. Met daarbij in acht nemend dat er ook nog schade aan is. Die kras van de vorige zomervakantie is nog steeds niet gerepareerd c.q. afgehandeld door de verzekeringsmaatschappij! Zelfs met die schade geven ze nog een keurig bedrag voor onze Roomster.
Aha, niet zomaar een bron... Ken uw klassiekers ;)
www.skodaforum.nl
De garage wilde nog een proefritje maken met onze Roomster en gaf vervolgens aan dat 'ie er keurig uitziet. Zowel van binnen als van buiten. "
dat zien we zelden, zo netjes" was het commentaar.
Een
Ford Kuga ST-Line X met talloze optiepakketten.
Alleen de kleur had ik niet veel keuze meer. Ik opteerde voor een witte, mijn vrouw wilde een zwarte metallic.
Afijn; julle mogen dan nog raden welke kleur het geworden is...