Iets nieuws, iets anders?!

Captain Hook

Forumguru
@leon-cupra Ik wilde niet alle wagens zien, maar slechts drie...

Er zaten in totaal 5 mensen achter de diverse balies. Maar toen ik hun kant opkeek, doken de meesten gelijk nog verder achter hun beeldschermen. En de mevrouw die het bordje 'receptie' had staan, verwees me gelijk door naar een andere man en die begon zo te zuchten...
Bovendien kon ik in de spiegelende ramen achter hun zien, dat ze in hun webbrowser schermen nou niet bepaald de administratie van het bedrijf zaten te doen... :sneaky:

Mensen die achter balies zitten in een autoshowroom met teksten als 'receptie', 'informatie', 'werkplaats', 'service' zouden imho toch echt wel een potentiële klant te woord kunnen staan. Of vraag ik nu te veel?
En ze hoeven echt niet te knikken en te knippen als een bediende. Maar gewoon antwoord geven lijkt me redelijk beschaafd, toch?

EdK

Forumguru
Eigenlijk is het best jammer dat we hier geen car S.O.S. hebben !!
Konden we je RR aanmelden en zou je hem weer in showroomstaat terug krijgen voor de volgende 15 jaar... :pieker:
:cool:

leon-cupra

Forumguru
‘Receptie’ is voor de telefoons op te nemen.
‘Informatie’ is om jou door te verwijzen naar de juiste persoon
‘Werkplaats’ is dus totaal iets anders dan showroom. Daar had je helemaal niets te zoeken.
‘Service’ is voor problemen met de wagen, die had je ook niet.
Je miste gewoon ‘verkoper’ … :deuk:

Als ik mij niet vergis heb je wel antwoord gekregen en heeft de heer/dame hetgeen gedaan dat jij gevraagd hebt … dus k zie het probleem niet :pardon:

Ach, heb jaren in de verkoop gewerkt, ook jaren in toonzalen. Niet iedere dag is hetzelfde en als persoon is het ook niet iedere dag “happy joy”. En weet dat dergelijke “zucht-verhalen” met een korreltje zout mogen genomen worden.

Captain Hook

Forumguru
't Is jammer dat sommigen onze ervaringen in de auto-showrooms in twijfel te trekken.
Maar het is toch echt zo gebeurd.

Nog even een 'normaal' verhaal over een Honda garage.
Daar deed men, in mijn ogen, gewoon heel normaal. Geen overdreven of opgedrongen verkoopverhaaltjes. En een persoon die gewoon wist waar 'ie het over had. En die ook gelijk toegaf dat die vermaledijde leveringstijden hun parten speelden. De lange levertijd was één punt, maar het feit dat de zitpositie in de HR-V, voor mij persoonlijk dan, helemaal niet oké was, viel die auto sowieso af.

En het kan nog opmerkelijker:

Bij weer een ander merk/garage spraken we een 'verkoper' die meteen al begon dat hij geen verstand had van auto's! (?) Hoe bijzonder dat je dat überhaupt zegt. Hij werkte er pas sinds twee weken en had voorheen tuinhuisjes, zwembaden en sauna's verkocht. Maar was bij dat bedrijf weggegaan omdat ze zoveel klantenellende hadden en rechtszaken over inferieure producten en leveringen, dat 'ie het helemaal zat was. We kregen met naam en toenaam te horen wat/wie/waar en hoe. Heel bijzonder... :shutup:

Toen vroeg 'ie wat we zochten in een auto. Nogmaals duidelijk uitgelegd en er ook bij verteld dat we dat al lang hadden gedefinieerd, dus dat we daarover geen discussies wilden houden. Vervolgens begon 'ie een heel verhaal over voordelige financiering. Zowel mijn vrouw als ik hebben een paar keer geprobeerd om aan te geven dat we daar helemaal niet in geïnteresseerd waren en pas nadat 'ie z'n financieringsriedeltje had afgedraaid, stopte 'ie.
Toen vroeg 'ie waar we al gekeken hadden om merken/types te vergelijken. Even kort aangegeven hoe ver we al waren qua keuzes. En daarna begon 'ie ook weer over dat hij geen idee had qua vergelijkingen, "ik weet eigenlijk niks van auto's" Oké... o_O

Gaf de sleutel van de geboekte proefritauto en liep nog ff mee naar buiten. Ik wees 'm er op dat de demo auto redelijk wat schadeplekjes had (deukjes en diverse krassen). En in het interieur waren ook wat zaken beschadigd. Zo kon ik niet eens de spiegelverstelling L/R gebruiken omdat die knop afgebroken was! Ach ja, dan maar met de hand het spiegelglas goed zetten...

En de aanloop naar het boeken van de proefrit was ook al een avontuur. Hier ook weer twee telefoontjes en de belofte om terug te bellen die niet gehonoreerd werd. Bovengenoemde verkoper een paar dagen eerder aan de lijn gehad; hij zou de afspraak in z'n agenda zetten. Toen we vijf minuten voor het afgesproken tijdstip daar waren, was men die collega 'kwijt'. Ze belden 'm op z'n mobiel, en die ging op zich over, maar bleek in z'n bureaulade te liggen.
Uiteindelijk enige tijd later kwam 'ie tevoorschijn en vroeg zich hardop af, of we een afspraak hadden?! Ja... ik heb je nog aan de lijn gehad. Oh, is dat zo? Kan me niks herinneren... Oh ja, wacht ff, ik heb het niet genoteerd. Nou, dat komt goed uit, de auto moet ik nog uit de wasstraat halen en ik zal de sleutel pakken.

Notabene dat het merk/type auto, waar deze beste man voor werkt, wel onze voorkeur had/heeft.

Kortom, de auto op zich reed prima, maar de garage en de mensen aldaar waren niet prima.

BTW: onze zoektocht is bijna ten einde. Maandagochtend nog een laatste bevestiging/definitieve bestelling afwachten en dan weten we hoe en wat.

Captain Hook

Forumguru
Heel lastig dat je hun dag komt verstoren.
Het moest verboden worden! (potentiële) Klanten die misschien wel iets willen komen kopen! :D
Stel je voor zeg; 40K euro is toch peanuts.:banghead:

Maar ik doe het natuurlijk ook helemaal fout. Want de bordjes aan de balie representeren een strikte scheiding qua jobdescriptie. Dat had ik nooit mogen doen/verwachten dat ik 'zomaar' aan een willekeurig iemand iets kan vragen.
Hoe durf ik! :shutup:

@hemi24 Ter leering ende vermaeck zullen we dan maar zeggen. :)
Ik dacht; het is wel lezenswaardig om deze zoektocht van 'hoe geef je 40k uit aan een stuk blik op wielen' alhier te publiceren.
Dan kunnen we allemaal meegenieten.

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
‘Receptie’ is voor de telefoons op te nemen.
Da's wel een heel beperkte visie op het begrip...
Afgaande op mijn middelbareschoolfrans betekent het "ontvangst" en is het de bedoeling dat zowel opbellende als binnenlopende klanten daar (liefst vriendelijk) worden ontvangen én verder op weg worden geholpen naar de juiste medewerkers, afhankelijk van de specifieke vraag.

Tees

Donateur
Ik vind t ook wel vermakelijk leesvoer. Maar ben wel héél benieuwd wat t nou gaat worden. Want het merk van je voorkeur houd je toch angstvallig verborgen...

Captain Hook

Forumguru
Het merk op zich zal me worst wezen @Tees . Het gaat ons om de uiteindelijk auto en de toko die 'm verkoopt en zal gaan onderhouden de komende jaren.

Ik blijf het wel spijtig vinden dat er statements als 'waar of niet waar' voorbij komen. Alsof ik het allemaal uit m'n duim zuig.
Waarom eigenlijk? Klinkt het dan ongeloofwaardig ofzo? Helaas, de realiteit is vaak bedroevend ontnuchterend.

Tees

Donateur
Het valt me alleen op dat je van je negatieve ervaringen in showrooms het merk noemt, en van je waarschijnlijke keuze niet. Ben gewoon benieuwd wat t dan wel wordt :-)

Captain Hook

Forumguru
@Tees Maar er staat toch geen merk bij, bij dat verhaal over die verkoper die 'geen verstand van auto's heeft'?

En bij b.v. Honda heb ik echt geen negatieve ervaring beschreven. Alleen dat de auto niet goed zit, voor mij. En dat de levertijd lang is. Daar kan de garage ook niks aan doen.

Ondertussen kan ik nog een verkooppunt ervaring toevoegen:
Die van dat andere Japanse merk... Tja, wat zal ik zeggen; er valt niet zoveel te melden.
We zijn er drie keer langs geweest om te kijken/passen en één keertje vroeg men wat "kan ik u ergens mee helpen".
Nee, dank u, we kijken eerst even rond.
Oké.

Ik denk dat de uiteindelijke uitkomst velen zal verbazen!
inclusief ondergetekende

ertromp

Forumguru
Het merk op zich zal me worst wezen @Tees . Het gaat ons om de uiteindelijk auto en de toko die 'm verkoopt en zal gaan onderhouden de komende jaren.

Het valt of staat met de mensen die er rondlopen en een directie.
Wat als er over een jaar een reorganisatie plaatsvindt en er komen andere mensen en het gaat op in één of andere grote dozenschuiver?
Welk scenario trek je dan uit de la?

Tees

Donateur
De Duster is er niet in PHEV, dus dat lijkt me niet aan de eisen voldoen. Leuk raadspelletje wordt t zo ;)
Zou t dan toch een Kuga worden?

Bovenaan Onderaan