Interesse tot koop van de Kodiaq?!

Ah... ik ging er vanuit dat je de benzine versie van de 150pk DSG had vandaar dat ik het gat tussen consumentenprijs en de 50K die jij noemde zo groot vond, maar nu snap ik het! Maar mooie compleet uitgeruste wagen zo!

Ah... ik ging er vanuit dat je de benzine versie van de 150pk DSG had vandaar dat ik het gat tussen consumentenprijs en de 50K die jij noemde zo groot vond, maar nu snap ik het! Maar mooie compleet uitgeruste wagen zo!

De benzine versie is inderdaad veel goedkoper.
De € 1.092 euro afleverkosten zijn ook niet mis vind ik persoonlijk.

(Er komt ook nog een voorwiel aangedreven diesel met 120 PK handbak hoorde ik vandaag)

johnboy

Donateur
Vanmiddag bij de dealer in Dordrecht geweest. Inruilprijs nog niet oké (eur 3000 te weinig).
Verkoper gaat nog aan de slag/in gesprek met directeurvoor een betere offerte (Style Business) en morgen voor een "normale" Style. Hij wil graag dat het lukt.
Ook hier de melding dat op business line modellen minder marge zit.
Het parkeerpakket Pro is inderdaad eur 1850,- volgens het systeem, dat wordt hem niet.

Morgen ook naar de dealer in Barendrecht. Wellicht meer 2e hands afzetmogelijkheden...

Mijn wensenlijst:
1.4 TSI 92 KW Businees Grey 6 speed
Lane assist en blind spot
Verkeersborden
Driving mode select
Hill hold
Horizontaal neerklapbare passagiersstoel
Trekhaak wegklapbaar
Varabele laadruimtevloer
achteruitrij camera
Adaptive cruise control
Verwarmbare stoelen voor en achter
Verwarmbare voorruit
Reservewiel
Kofferbakmat dubbelzijdig
Sunset

Morgen meer!

CDK

Forumguru
Vanmiddag bij de dealer in Dordrecht geweest. Inruilprijs nog niet oké (eur 3000 te weinig).
Verkoper gaat nog aan de slag/in gesprek met directeurvoor een betere offerte (Style Business) en morgen voor een "normale" Style. Hij wil graag dat het lukt.

Ames Dordrecht is drama als je iets in te ruilen hebt. Daar zien ze mij nooit meer. Moest een week wachten op een prijs voor m'n inruiler en dat was toen ook nog eens absurd laag. Uiteindelijk via het toenmalige Swarttouw Barendrecht bij RijnWoud in Rotterdam heel prettig zaken gedaan. Dus als je er niet uit komt kan je daar nog gaan shoppen ;) SUCCES!!

Steef6910

Nieuw lid
Ben net terug van de dealer:

2.0ltr diesel DSG Style business met volgende opties:
Lange assist
Travel assist
Adaptieve cruise controle
Panorama dak
sunset
En leder achteraf.
Alleen de kleur vind ik lastig, iemand suggesties?
Inruil van mijn S3 viel mij iets tegen!

marang73

Forumguru
2 offertes laten maken: 1 voor de 125 pk Ambition Business met diverse opties en 1 voor 150 Ambition Business zonder een aantal opties. Nu versturen naar leasem. en dan afwachten tot zij systeem hebben bijgewerkt.

De Kodiaq is hier zo scherp geprijsd dat de eerste Duitse kopers zich ook al hebben gemeld in Nederland. Afhankelijk van configuratie kan de Kodiaq in NL goedkoper zijn.

marang73

Forumguru
Voor de leasers: bij Athlon staat de Kodiaq al online (opties nog niet)

In vergelijking met een Superb bij 35.000 km / 4 jaar is hij 25 euro per maand duurder.

• Leuk
Waarderingen: CDK

harry

Senior Member
Zodra de leaseprijzen bekend zijn dan wil ik zsm mijn Kodiaq bestellen, ik ga dan voor de Ambition Business 1.4tsi 125pk en een aantal opties.

Nu heb ik de prijslijsten 'standaard uitvoeringen, opties en pakketten' uitvoerig bestudeerd maar blijf met een aantal vragen zitten. Ik heb ze doorgezet naar de dealer maar het blijft stil... Iemand hier misschien die de antwoorden weet?

Vraag 1
De standaard uitrusting van de Ambition omvat; Multifunctioneel 3-spaaks lederen stuurwiel met radio bediening.
Bij de Style is dit een Multifunctioneel 3-spaaks lederen stuurwiel met radio en telefoon bediening
Mijn vraag is, hoe zit het bij de Ambition Business precies? Heb je hier wel of geen bediening voor telefoon op het stuurwiel? Hoe ziet je stuurwiel er überhaupt uit zonder telefoonbediening? Links zit toch standaard radio bediening, rechts de telefoon?!

Vraag 2
Heeft de Ambition Business uitvoering ook de zilveren raamomlijsting? Er wordt namelijk alleen gesproken over een zilveren dakrailing. Het gekke is, voor zowel de Ambition en Ambition Business wordt het pakket ‘Dakrailing en raamomlijsting zilverkleurig (CHR)’ voor dezelfde prijs aangeboden (€400)

Vraag 3
De standaard uitrusting van de Ambition omvat; een elektrische handrem en een lederen handremgreep. Ik kan me daar niet echt een voorstelling bij maken. De elektrisch handrem in mijn Passat is gewoon een knopje, geen handgreep.
Hoe zit dat precies?

Vraag 4
Wat wordt er bedoeld met een trekhaakvoorbereiding (1M5)? Ik wil een trekhaak op de auto maar normaal gesproken neem ik dat als accessoire achteraf.

Heb ik deze trekhaakvoorbereiding dan nodig?

Laatst bewerkt:

harry

Senior Member
Voor de leasers: bij Athlon staat de Kodiaq al online (opties nog niet)

In vergelijking met een Superb bij 35.000 km / 4 jaar is hij 25 euro per maand duurder.

Hebben ze dezelfde maat velgen? Daar zit namelijk een enorm prijsverschil in. Superb komt normaal gesproken met 16" standaard daar waar Kodiaq vanaf 17"is.

marang73

Forumguru
Hebben ze dezelfde maat velgen? Daar zit namelijk een enorm prijsverschil in. Superb komt normaal gesproken met 16" standaard daar waar Kodiaq vanaf 17"is.

Je hebt gelijk ... Superb 16 inch en Kodiaq 18 inch. Nieuwprijs wel gelijk. Dat verklaard waarschijnlijk prijsverschil.

marang73

Forumguru
Vraag 2
Heeft de Ambition Business uitvoering ook de zilveren raamomlijsting? Er wordt namelijk alleen gesproken over een zilveren dakrailing. Het gekke is, voor zowel de Ambition en Ambition Business wordt het pakket ‘Dakrailing en raamomlijsting zilverkleurig (CHR)’ voor dezelfde prijs aangeboden (€400)

Ik heb deze optie erbij genomen. Bij de Style versie zit raamomlijsting er wel standaard op. Dakrailing is al zilver bij Ambition Business. Inderdaad vreemd dat ook de dakrailing wordt genoemd.

harry

Senior Member
Ja en ook vreemd dat het pakket net zo duur is.

CHR pakket 'Dakrailing en raamomlijsting zilverkleurig' voor Ambition kost €400
CHR pakket 'Dakrailing en raamomlijsting zilverkleurig' voor Ambition Business (die al zilveren dakrailing heeft) kost ook €400

Bovenaan Onderaan