Interesse tot koop van de Kodiaq?!

marang73

Forumguru
Mijn lijstje:
  • 1.4 TSI Greentech / 92kW / 125pk Handgeschakeld-6 / Ambition Business
  • Derde zitrij, inklapbaar, met middenarmsteun op de tweede zitrij en LED leeslampjes voor (code DZR)
  • Moon white metallic lak
  • Elektrisch bedienbaar panoramisch glazen schuif-/kanteldak (code PH1)
  • Reservewiel (code PJE)
  • Elbrus velgen
  • Sunset, extra donker getinte ramen achter (code 4KF)
  • Dakrailing zilverkleurig met chromen raamlijsten (code CHR)
Andere offerte is 150 pk zonder panoramisch dak, sunset en zilverkleurig raamlijsten. En geen extra BPM voor 3e zitrij.

marang73

Forumguru
Ja en ook vreemd dat het pakket net zo duur is.

CHR pakket 'Dakrailing en raamomlijsting zilverkleurig' voor Ambition kost €400
CHR pakket 'Dakrailing en raamomlijsting zilverkleurig' voor Ambition Business (die al zilveren dakrailing heeft) kost ook €400

Dit staat er op mijn offerte:

Dakrail zilv.kleurig+chr.lijst
4ZB - Chromen raamlijsten
PG1 - Dakrailing zilverkleurig

Dus raamlijsten en dakrailing hebben beide aparte codes. Dan ook los te bestellen lijkt mij.

harry

Senior Member
Maak ze nou niet wakker bij PON !!
ja ze lezen hier mee !!
Hoezo, lijkt me dat het niet slechter kan worden toch?

Voorbeeld: zilveren dakrailing kost bij de Octavia Ambition €150 extra. Een pakket met dak en raamlijsting voor de Kodiaq Ambition a €400 is dan wel juist, kan echt niet duurder worden. De fout zit m in de prijs en omschrijving van de Kodiaq Ambition Business, daar wordt het pakket verkeerd en/of te duur aangeboden.

harry

Senior Member
Dit staat er op mijn offerte:

Dakrail zilv.kleurig+chr.lijst
4ZB - Chromen raamlijsten
PG1 - Dakrailing zilverkleurig

Dus raamlijsten en dakrailing hebben beide aparte codes. Dan ook los te bestellen lijkt mij.

In de prijstlijsten zie ik het in ieder geval niet als optie staan.

Canon-Eye

Forumguru
Wat wordt er bedoeld met een trekhaakvoorbereiding (1M5)? I
Dat zal waarschijnlijk betrekking hebben op de benodigde electronica (trekhaakmodule) die zorgt voor de nodige aanpassingen als je een aanhanger of fietsdrager aansluit, bv. uitschakelen parkeersensoren, omschakelen mistachterlicht en achteruitrijlicht, trailer stability assist...
Dus ja, die ga je wel nodig hebben, denk ik zo. :pardon:

harry

Senior Member
Ok, nou is dan wel voor het eerst dat ik zoiets moet aanschaffen.

Hoop dat de dealer dit nog zal bevestigen

CDK

Forumguru
@harry, trekhaakvoorbereiding heb je zeker nodig :jaja:
ik zou als ik jou was de trekhaak zelf dan ook meteen aanvinken, dan is hij meteen inklapbaar ;)

CDK

Forumguru
Vandaag had mijn wederhelft @Fabi3 zomaar het idee om eens langs onze dealer te gaan :nailbiting: Bijna een Kodiaq besteld, bijna...., ware het niet dat ik het nog niet eens was met het bod op de Superb. Volgende week hebben we nog even contact om te kijken of we er alsnog samen uit kunnen komen.

VanRoyal

Forumguru
Ik ben net bij de dealer geweest voor een offerte, het is wel duidelijk dat alles nog nieuw is, want de prijslijsten / bestelsystemen kloppen nog niet helemaal:

• Bij de Style uitvoering (niet Business) staan de Elbrus velgen voor 50 euro in de prijslijst. In het bestelsysteem stonden ze er voor 300 in. De dealer heeft met de importeur gebeld en nou blijkt dat de Elbrus velgen 300 euro moeten kosten bij de Style en 800 (!) bij de Ambition, staat dus verkeerd in de prijslijst. Vind het nog steeds vreemd, want in alle buurlanden zijn de Elbrus velgen maar een kleine upgrade van een paar tientjes.
  • Bij de Ambition Business stond de achteruitrij camera nog niet in het bestelsysteem, vanaf overmorgen wel.

Het was mij trouwens niet duidelijk dat het Bolero systeem in de normale Style geen navigatie had. Blijkbaar legde mijn brein de link tussen een 8" scherm en alleen een radio / entertainment niet :)

Ik krijg een offerte voor een Style en Style Business, waarbij de Style Business opties heeft die ik eigenlijk niet super interessant vindt. Nu even afwachten wat de prijs onderaan de streep wordt voor beide varianten.

CDK

Forumguru
Waar ik van baal is dat de trekhaak niet kan icm het parkeerpakket pro en dat er ook geen achterbankverwarming mogelijk ik op de businessuitvoering, dus dan ga je de gewone Style uitvoering configureren en dan is het sportpakket weer niet mogelijk. Beetje jammer dat Pon het zo moeilijk maakt. Zorg dan minimaal dat alle mogelijke opties wel los bestelbaar zijn op 1 van de uitvoeringen......
Misschien toch maar importeren dan.

marang73

Forumguru
Ik krijg een offerte voor een Style en Style Business, waarbij de Style Business opties heeft die ik eigenlijk niet super interessant vindt. Nu even afwachten wat de prijs onderaan de streep wordt voor beide varianten.

Heb je wel Ebrus velgen voor 50 euro i.p.v. 300 euro.

Bovenaan Onderaan