Interesse tot koop van de Kodiaq?!

Skodiaq

Forumguru
Waar ik van baal is dat de trekhaak niet kan icm het parkeerpakket pro en dat er ook geen achterbankverwarming mogelijk ik op de businessuitvoering, dus dan ga je de gewone Style uitvoering configureren en dan is het sportpakket weer niet mogelijk. Beetje jammer dat Pon het zo moeilijk maakt. Zorg dan minimaal dat alle mogelijke opties wel los bestelbaar zijn op 1 van de uitvoeringen......
Misschien toch maar importeren dan.
Met het Parkeerpakket Pro 'krijg' je er een trekhaak bij... Is dat niet de oplossing? En verwarmbare stoelen op de tweede zitrij zijn gewoon mogelijk met een business uitvoering.

Zie hier: https://puu.sh/t8yyQ/914c3b0ed2.png

CDK

Forumguru
@Skodiaq, die trekhaak "er bij krijgen" zou wel op het pdf staan welke Skoda heeft uitgegeven, maar niet in het bestelsysteem helaas. Maar het is zoals gewoonlijk bij Skoda in de bestelsystemen weer een aardig zooitje ;) Hopelijk wordt er snel orde in de chaos geschapen.

Skodiaq

Forumguru
@Skodiaq, die trekhaak "er bij krijgen" zou wel op het pdf staan welke Skoda heeft uitgegeven, maar niet in het bestelsysteem helaas. Maar het is zoals gewoonlijk bij Skoda in de bestelsystemen weer een aardig zooitje ;) Hopelijk wordt er snel orde in de chaos geschapen.
Je zou toch zeggen dat ze genoeg tijd hebben gehad om de boel op orde te krijgen

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ik zie nu dat de meerprijs van het parkeerpakket pro op een Style Business van 490 naar 1850 gegaan is, dan zal de trekhaak er nu wél "gratis" bijzitten :deuk:

Frenk21

Forumguru
Ondanks alle tijd die Pon heeft genomen voordat ze de prijzen hebben uitgegeven, hebben ze nog niet alles voor elkaar.
Erg jammer dit. Zouden ze dit bij VW en Audi ook zo goed regelen:pieker:.
Ik wacht nog steeds met spanning op mijn offerte.:tegek:

harry

Senior Member
Ik hoop dat de chaos snel is opgelost want zolang de opties en pakketten niet kloppen kunnen leasemaatschappijen ook geen prijzen afgeven. Mijn nieuwe leaseauto moet uiterlijk 1 juni worden afgeleverd en gezien de levertijd van >20 weken zou m uiterlijk mid januari moeten bestellen.

En dan is het nog geheel de vraag of het gaat passen allemaal. Ik hoop niet dat ze de lease prijzen van de Superb Combi aanhouden want die is extreem duur (daar waar een Passat Variant of Tiguan van ruim €5000 duurder weer wel gunstig is in de lease).

Inderdaad teleurstellend als je na gaat hoe lang ze de tijd hebben gehad/genomen om prijzen te bepalen.

VanRoyal

Forumguru
Heb je wel Ebrus velgen voor 50 euro i.p.v. 300 euro.
Sterker nog, bij de Style Business zitten deze velgen er standaard op ;) Maar dan nog is de Style Business 2500 euro duurder dan de Style met de opties die ik belangrijk vind.

Ik had trouwens het idee dat ik meer wist over alle opties en mogelijkheden dan de dealer :pieker:

CDK

Forumguru
Ik had trouwens het idee dat ik meer wist over alle opties en mogelijkheden dan de dealer :pieker:

Dat is vrijwel altijd zo helaas, dat komt waarschijnlijk omdat jij en ik die folder bijna uit ons hoofd kennen voordat we de dealer gaan opzoeken en dat de verkoper niet van alle auto's die hij verkoopt alles uit het hoofd kan weten. Het spijtige is alleen dat het systeem waar de verkoper het mee moet doen niet vrij is van fouten.

harry

Senior Member
@marang73
@harry Als je bij Althon kijkt lijken de prijzen in de buurt van de Superb te liggen,

Wij moeten van de zaak onze auto configureren bij directlease, de prijs die zij opgeven is leidend. Instellingen; 4 jaar, 35000km, 300 eigen risico en budget vervangend vervoer. Max leasebedrag ex brandstof €700/maand.

Als ik bij Athlon een Kodiaq Ambition Business configureer bij 4 jaar & 35000km + alle service pakketten (die totaal anders zijn dan bij directlease) dan kom ik op een maandbedrag van €652 ex opties
Doe ik hetzelfde bij de Superb Combi Ambition Business met 18" wielen dan om ik op €684,66. De Superb is dan wel ruim €2000 duurder dan de Kodiaq! Dit geeft dus hoop.

Nu heb ik dezelfde Superb bij directlease geconfigureerd en kom op een bedrag van €740, dat is €55 (ofwel 8%) duurder dan Athlon.
Mijn redenatie; om tot de Kodiaq prijs van directlease te komen zet ik 8% boven op de prijs van Athlon €652 = €704. In dit bedrag zit echter nog een speling van €2000, wat ongeveer vertaald naar €25/maand in de lease. Het zou dus mogelijk net wel/niet gaan.

Echter weet ik ook, leaseprijzen zijn niet altijd logisch, misschien zit ik er wel helemaal naast. Zal moeten afwachten, en dat duurt erg lang...

Laatst bewerkt:

VanRoyal

Forumguru
In mijn offerte staat geen meerprijs voor metallic lak. Is dit gebruikelijk? Het staat namelijk wel in de optielijst als optie.

harry

Senior Member
In mijn offerte staat geen meerprijs voor metallic lak. Is dit gebruikelijk? Het staat namelijk wel in de optielijst als optie.
Lak is bij mijn weten een optie en daar betaal je altijd een meerprijs voor.

Lijkt me sterk dat dat al in de totaalprijs verekend zit maar dat kun je na rekenen toch?

marang73

Forumguru
@marang73

Echter weet ik ook, leaseprijzen zijn niet altijd logisch, misschien zit ik er wel helemaal naast. Zal moeten afwachten, en dat duurt erg lang...

Is 700 de max of mag je zelf geld bijbetalen? Wat je zelf als eigen bijdrage betaalt mag weer van de bijtelling worden afgetrokken. Wat vaak er op neerkomt dat voor elke 10 euro eigen bijdrage je netto 5 euro betaalt.

harry

Senior Member
Het leasebedrag is eigenlijk gesteld op €550. Hier mogen we maximaal €150 op toe leggen (en daar krijg je inderdaad ongeveer de helft van terug).

Dus ja €700 is de absolute max :stop: en ben ik over gelaten aan wat directlease gaat rekenen :nailbiting:

eriktv

Forumguru
Zo, vandaag even de Kodiaq aan de tand gevoeld.. Eerste indrukken:
+ zeer ruim, zelfs op de derde zitrij kon ik (1.83m) goed zitten, met de tweede zitrij ietsje (niet eens volledig) naar voren geschoven.
+ fijn 4x4-systeem, het begon net te sneeuwen vandaag :yeehaa:
+ mooie materialen, zowel lederen als velours bekleding met heerlijke stoelen
+ voor mij nieuw: drie zones climatronic
+ de gadgets, zoals de automatische deur-van-de-auto-naast-je-beschermstrip
- veel vlekgevoelige materialen in het interieur
- mijn S2C lijkt een klein autootje ernaast :)

Info die ik verder meekreeg:
  • Eerste levering (in CZ en met wat geluk) in augustus, met 'connecties' op z'n vroegst in juli.
  • Er zijn al 3000 Kodiaqs besteld.
Ik heb nog wat meer foto's, ook vanuit de fabriek, maar daar moet ik thuis op de PC eerst wat gezichten uit blurren.

image.jpeg image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Frenk21

Forumguru
Vandaag de offerte ontvangen. Zal nog flink onderhandelt moeten worden. De inruil voor de Superb valt erg tegen.
Zoals het nu is gaat het hem niet worden.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan