Interesse tot koop van de Kodiaq?!

eriktv

Forumguru
@marang73 klopt, maar hij staat hier ook pas eind februari in de showroom, we hebben vandaag drie exemplaren bekekn die allen bedoeld zijn als showroommodel. Sommige waren ook nog niet 'af', leuk om een keer te zien :).

Overigens rijden er sinds oktober al flink wat Kodiaqs van medewerkers rond hier in de buurt van Mladá Boleslav.

• Leuk
Waarderingen: CDK

harry

Senior Member
Sinds gisteren is de leaseprijs alleen maar aan het stijgen op de Athlon site (nu al +€10/maand). Ziet er voor mij niet gunstig uit. :nono:
Berichten over levertijden worden ook steeds gekker :sterretjes:

Ik zou graag in dit topic blijven maar ik denk dat ik moet verhuizen naar de Octavia....

marang73

Forumguru
Prijzen Peugeot 5008 zijn ook bekend. Vanaf prijs hoger maar de prijs tussen de verschillende versies zijn lager. Wel meteen bestelbaar en leverbaar in het voorjaar.

Standaard wel 7 zitplaatsen. Voor een 5008 vergelijkbaar met mijn geconfiguurde Kodiaq ben ik duurder uit zo te zien.

Deze week bestellen, is week 20 uitleveren.
Mits je een kale auto koopt (zonder panorama dak, leer etc.) dan kan het een week of twee eerder zijn.
Zie het levertijden topic

B.Stuurder

Forumguru
ik vind het vervelend om brenger van slecht nieuws te zijn, maar ik begreep vandaag van de Skoda dealer dat er in 2017 maar 1250 naar Nederland komen. Van Beynum in Gouda krijgt er bijvoorbeeld maar 14 en heeft al "nee" verkocht, omdat hij een aantal vaste klanten verwacht die een Kodiaq zullen gaan bestellen of al besteld hebben en die gaan voor mensen die nu een ander merk rijden, laat staan Leasemaatschappijen. Alleen VW lease en de leasemij van Van Beynum zelf kunnen bij hem een Kodiaq bestellen. En dus in gelimiteerde mate.
Dus als je niet heel snel een Kodiaq besteld, dan ben ik bang dat de wachttijd wel eens een jaar kan gaan worden. :arghh:
Overigens had hij al iemand gehad die zijn X5 wilde inruilen, dus gegadigden komen uit alle hoeken en gaten.
Skoda gaat een hele grote worden, wellicht tot spijt van sommigen....

Frenk21

Forumguru
Dus ze hebben de intro zo gehyped dat iedereen vol verwachting was en nu is er kans op levertijden van een jaar? Denken ze bij Skoda dat het geduld oneindig is:nono:. Eerst lang wachten op prijzen en dan dit.:banghead:

B.Stuurder

Forumguru
Ah ok @Corné de Kluijver. Ik had nog even teruggelezen maar er niks over gelezen. Maar ze zijn dus zó op, zeker als ze zo goed zijn. Veel kadootjes hoef je niet te verwachten, het schijnt dat de marge helemaal geen enkele ruimte biedt.

porsche danny

Senior Member
Toen de eerste beelden op internet kwamen dacht ik gelijk "dit word mijn volgende". Maar nu zijn de specs bekend en zal het zeker geen kodiaq worden. net zoals heel veel modellen, ook van andere fabrikanten. zo vind ik de renault talisman ook mooi.
De reden dat ik deze auto`s nooit zal kopen ondanks het feit dat ik ze mooi vind is maar een ding, "alleen met automaat in combinatie met een grotere motor". Ik hoef zo een klote ding niet, wat voor mij bepaald, en vooral doet wat ik niet wil. Ik erger me nu al aan die schakel indicator op het display. Zo een over zijn toeren gejaagd met turbo`s opgepept downsize motorblokje hoef ik ook al niet. daar ga je echt geen uren 200+ mee rijden zonder dat het kapot gaat, en zuiniger zijn ze ook al niet.
Tegen de tijd dat de superb er uit gaat zal de keus nog erg lastig worden.

B.Stuurder

Forumguru
Ik hoef zo een klote ding niet, wat voor mij bepaald, en vooral doet wat ik niet wil. Ik erger me nu al aan die schakel indicator op het display
Je kunt altijd handmatig schakelen als je wilt, toch? Maar kleine motoren geloof ik ook niet in, het komt toch uit de lengte of de breedte.

Frenk21

Forumguru
Toen de eerste beelden op internet kwamen dacht ik gelijk "dit word mijn volgende". Maar nu zijn de specs bekend en zal het zeker geen kodiaq worden. "alleen met automaat in combinatie met een grotere motor".
De 2.0 is ook als schakelauto te bestellen. Wat betreft het downsizem, ik ben er ook geen voorstander van, maar je ontkomt er niet meer aan. Ik ben ook bij BMW wezen kijken, maar die levert de X1 met een 1.4 3 cilinder. Dus ze doen het allemaal. Wil je een grotere motor is het particulier niet meer te betalen.

Bovenaan Onderaan