Interesse tot koop van de Kodiaq?!

Skodiaq

Forumguru
Helaas geen preview bij Versluis in Zoetermeer. Hun preview dag staat ingepland op 23 maart, en de introductie is op 24 maart. Beetje mosterd voor de maaltijd, dus ze slaan de preview wagen -begrijpelijk- over.

harry

Senior Member
Weet iemand misschien hoe het bandenspanningscontrolesysteem werkt op de Kodiaq?

In mijn Passat geeft ie voor elke band de druk aan, er zitten dan wel sensoren bij de ventielen. Bij mijn vorige Skoda ging het dmv omtreksmeting. Dus als 1 band afweek ging er een lampje branden, je weet dan niet welke band het is.

CDK

Forumguru
@harry, tot heden en ik verwacht dat het bij de Kodiaq precies hetzelfde zal zijn, werkt dit via de ABS sensoren. Er wordt dus geen individuele druk gemeten, maar de omwentelingen worden gemeten. Minder efficiënt helaas, maar het volstaat.

harry

Senior Member
@harry, tot heden en ik verwacht dat het bij de Kodiaq precies hetzelfde zal zijn, werkt dit via de ABS sensoren. Er wordt dus geen individuele druk gemeten, maar de omwentelingen worden gemeten. Minder efficiënt helaas, maar het volstaat.

Ok ja beetje jammer, anderzijds die druksensoren op de ventielen gaan snel kapot. Daarnaast is het bij wisselen naar winterbanden altijd oppassen dat de sensoren niet zoek raken.

Gaan die abs metingen nu overigens wel per individueel wiel?

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@harry, ja is wel per wiel gelukkig. Werkt best aardig hoor en net wat je zegt je kan makkelijker wielen wisselen bovendien is het op termijn ook voordeliger.

EdK

Forumguru
Ach lijkt me dat als je een algemene melding krijgt van lege band dat je dan alle 4 de banden even controleert en op juiste spanning brengt......

duijt

Forumguru
@Corné de Kluijver Ik krijg zojuist van mijn Skoda dealer, die de vraag naar de beenruimte op de tweede zitrij bij een derde zitrij had uitgezet bij Pon, het antwoord dat er geen verschil is met de vijf-zitter.:thumbsdown:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Skodiaq

Forumguru
Jullie hebben allemaal maar mazzel met jullie dealer previews...

1rOMAt9

MrRedHead

Nieuw lid
Helaas geen preview bij Versluis in Zoetermeer. Hun preview dag staat ingepland op 23 maart, en de introductie is op 24 maart. Beetje mosterd voor de maaltijd, dus ze slaan de preview wagen -begrijpelijk- over.

Lees al een tijdje mee, maar een auto bestellen zonder rijden / zien gaat me toch wat te ver.
Had van Versluis al gehoord dat preview pas 23/24 maart is.
Weet iemand anders een dealer in regio Haaglanden die eerder een preview heeft?

harry

Senior Member
Ik vraag me af of al die showroom auto's wel op tijd worden geleverd. De 1250 stuks voor 2017 zullen vóór maart toch echt al op zijn en als je daar niet bij zit moet je wachten tot 2018.

Het zou mij niet verbazen als Skoda NL straks besluit om de presentatie van de showroom modellen uit te stellen...

Skodiaq

Forumguru
De demo auto's van dealers zijn al besteld vóór de orderboeken voor ons gewone stervelingen opengingen. Die staan echt wel op tijd bij de dealer.
Reken maar dat, als de 1250 exemplaren voor 2017 op zijn (al vermoedt ik dat dat ook weer zo'n marketingbuzz dingetje is en er veel meer wagens komen), dealers alvast graag orders voor 2018 laten optekenen. Je kan ze maar alvast verkocht hebben...

marang73

Forumguru
De demo auto's van dealers zijn al besteld vóór de orderboeken voor ons gewone stervelingen opengingen. Die staan echt wel op tijd bij de dealer.
Reken maar dat, als de 1250 exemplaren voor 2017 op zijn (al vermoedt ik dat dat ook weer zo'n marketingbuzz dingetje is en er veel meer wagens komen), dealers alvast graag orders voor 2018 laten optekenen. Je kan ze maar alvast verkocht hebben...

Vraag ik me af .... Slovenië kreeg 300 stuks dus t.o.v. 1250 voor Nederland klopt de verhouding wel.

marang73

Forumguru
Momenteel is in Engeland de dealerpreview gaande. Waarschijnlijk worden deze auto's daarna naar Nederland gereden.

duijt

Forumguru
In Engeland doen ze de preview met auto's met het stuur links heb ik gelezen. Niet leuk voor de Engelsen, wel voor ons.:maakmegek:

Bovenaan Onderaan