Interesse tot koop van de Kodiaq?!

marang73

Forumguru
En bouwen ze dan onderweg het stuur even om?

Nee hoor stuur zit links kijk maar

C4OI3KfWQAEUgWD.jpg:large

C4LO0H8WYAoH2xx.jpg

Mijn eerste post, maar wel een belangrijke vraag.

Ik ben druk bezig met de juiste keuze te maken voor de Kodiaq. Had eerst een 5008 suv op het oog maar daar zijn veel leverings problemen mee. Peugeot was iets makkelijker te leasen.

Nu wil ik de 1.4 tsi bestellen maar de 125 pk kan wel binnen het leasebudget en de 150 pk niet. Ga ik spijt van de 125 pk krijgen. Ik hoor graag van jullie

marang73

Forumguru

Ik ben druk bezig met de juiste keuze te maken voor de Kodiaq. Had eerst een 5008 suv op het oog maar daar zijn veel leverings problemen mee. Peugeot was iets makkelijker te leasen.

Nu wil ik de 1.4 tsi bestellen maar de 125 pk kan wel binnen het leasebudget en de 150 pk niet. Ga ik spijt van de 125 pk krijgen. Ik hoor graag van jullie

Nee hoor lees maar:

http://www.autocar.co.uk/car-review/skoda/kodiaq/first-drives/2017-skoda-kodiaq-14-tsi-125-se-review

90% van de tijd zit ik alleen in de auto. Misschien 2 keer per jaar met hele gezin plus dakkoffer en vol met bagage. Dan accepteer ik wel dat hij iets langzamer is. Ik rij nu een Opel Zafira 140 PK en de Zafira is zwaarder dan de Kodiaq dus ik denk voor mij persoonlijk dat de Kodiaq wel te vergelijken is met de Zafira qua acceleratie, etc

maik1

Forumguru
Hallo Ed, welkom hier.
Dat gaat helemaal liggen aan je doel, verwachting en je referentie. Ik heb het mij ook afgevraagd, en heb de "gok" genomen en de 125pk versie besteld. Volgens diverse reviews is het "goed te doen" met deze motor, maar als je vaak met 7 personen en bagage op pad gaat, naar de Alpen of met caravan/trailer, dan is het misschien te weinig.
Maar als je nu een VW Up gewend bent, en die snelheid prima vind, dan zal het loslopen. Als je een BMW 550i gewend bent, dan wordt het een moeilijker verhaal :)

De 1.4tsi 125pk is 1400kg, wat niet al te zwaar is voor deze auto. Ik heb tot een jaar geleden in een VW golf variant 1.4tsi 122pk gereden en daar was die motor prima voor. Die golf was 1300kg (!!), dus maar 100kg lichter dan de kodiaq.
Ik rij nu een jaar in een bmw 325i 218pk (1445kg), en die voelt onderin toeren even sterk aan als de golf. Bovenin toeren wordt het een ander verhaal, maar daar ligt ook de lol van de bmw (als je eens even flink sportief wilt rijden), met de kodiaq weet ik nu al dat ik daar anders mee ga rijden (waarschijnlijk meer zoals in de golf, meer gereserveerd).
Het blijft lasting natuurlijk, om hier zo theoretisch een antwoord op te geven. Je zou kunnen gaan proefrijden in een superb 1.4tsi 125pk, zodat je een beetje gaat voelen hoe dat zal zijn. De superb is echter ook 100kg lichter, maar dat is procentueel niet zo heel veel verschil natuurlijk.
Als het bij mij gaat tegenvallen ga ik de motor gewoon laten chippen (+45pk, +110Nm), wat het zou moeten fixen, maar dat gaat bij een lease auto waarschijnlijk wel een probleempje worden... Succes met je keuze!

harry

Senior Member

Tja, dat blijft natuurlijk altijd een persoonlijke kwestie. Ik rijd nu een 125pk Passat DSG, net voldoende power maar meer was wenselijk geweest.

Ik heb de Kodiaq 125pk overwogen maar zou de DSG niet willen missen, hoort een beetje bij zo'n grote bak vind ik. Ben dus voor de 150pk met DSG gegaan.

Of je spijt gaat krijgen? De Kodiaq is sowieso een mooie auto toch? En ja, er zal altijd wel wat te wensen over blijven...

Laatst bewerkt:

duijt

Forumguru
Om mensen over de streep te trekken, weer een mooie test van de Kodiaq in de Autoweek van deze week. De 1.4 TSI ACT DSG wordt omschreven als het blok dat je moet hebben:). Veruit winnaar in vergelijking met X-Trail, Kuga en Sportage. Hadden hem ook wel mogen vergelijken met Sorento, Sante Fe etc.

johnboy

Donateur
18 maart is voor mij de preview krijg ik net door van de dealer. Uitnodigingen volgen nog.

Nu nog de productieweek...

VanBokhoven

Senior Member
Naar aanleiding van de berichten op de Duitse fora dat de eerste showmodellen waren gearriveerd, ben ik vanmorgen in de auto gestapt om naar de dichtsbijzijnde dealer in Duitsland te rijden. Voor mij is dit auto Brockhues & Engelke in Gronau. Daar aangekomen was ik blij verrast een zwarte Kodiaq in transportfolie aan te treffen. De verkoper vertelde me dat de auto net 10 minuten geleden was afgeleverd. Het betrof een vrij kale Ambition 7-zitter. Verder vertelde hij me dat ze de eerste in de regio zijn en dat ze ook nog een witte verwachten. De officiele introductie in duitsland is ook 3 maart, dus wat dat betreft zijn ze er redelijk vroeg bij. Dus, mocht je in de buurt van de grens wonen, doe vooral een poging.

PS bestellen in Duitsland is September leveren..
juelx4.jpg

jultsrwudvqxt.jpg

wzpivydum9uka.jpg

tu9yv0eegkvek.jpg

Laatst bewerkt:

Berryfetcher

Nieuw lid
Nee hoor lees maar:

http://www.autocar.co.uk/car-review/skoda/kodiaq/first-drives/2017-skoda-kodiaq-14-tsi-125-se-review

90% van de tijd zit ik alleen in de auto. Misschien 2 keer per jaar met hele gezin plus dakkoffer en vol met bagage. Dan accepteer ik wel dat hij iets langzamer is. Ik rij nu een Opel Zafira 140 PK en de Zafira is zwaarder dan de Kodiaq dus ik denk voor mij persoonlijk dat de Kodiaq wel te vergelijken is met de Zafira qua acceleratie, etc

Ik zat met dezelfde dilemma maar de knoop doorgehakt.

Maar die paar euro''s is het wat mij betreft waard. De 125 pk is voor de klein aantal keren dat je vol bepakt enroute bent naar mijn idee ruim voldoende.

Nu in afwachting van een proforma salarisstrook omdat ik iets over het leasebudget kom.

Moet wel Octavia combi Style met 140 pk inruilen, maar verwacht alleen maar een positieve uitwerking op mijn zintuigen.

Berryfetcher

Nieuw lid
Ik dacht keuze in zwart interieur (naast bekleding) en met beige voor de style (ook cf de configurator).

Juist, donkere accenten met beige bekleding. Beige stof is overigens alleen beschikbaar voor de Style.

Zelf heb ik Pacific blue met beige stoffen bekleding als optie staan.
Dealer geeft overigens aan dat levering in juni mogelijk is.....:maakmegek:

Bovenaan Onderaan