Voor mij is er voorlopig geen reiniging meer nodig (met mijn huidige kilometrage duurt dat nog wel een jaar of 4), maar ik zou toch zo'n reiniging van @TomHBT wel eens willen bijwonen, om met eigen ogen te zien hoe dat gaat. Dus als er eens een meeting georganiseerd wordt, ben ik graag als toeschouwer van de partij.no way sodablasting in mijn cilinders dat vertrouw ik echt niet, soda is corrosie bevorderend, dus daar gaan we niet aan beginnen, mijn volgende reiniging wordt waarschijnlijk bij @TomHBT gedaan, wil dat zelf wel eens ervaren en wellicht is er wederom een groupbuy mogelijk.
Bij een aluminium kop zou ik zeker geen soda gebruiken.wel veilig voor je aluminium kop.
@TomHBT, had jouw bijdrage even gemist, top dat je de tijd neemt om hier op in te haken
Je uitleg komt heel plausibel over en de verduidelijking dat het om een pakkingsetje gaat ipv een injector verklaart veel, zou geen injector weten die ik voor 10,- kan aanschaffen namelijk
Recent heb ik een groupbuy georganiseerd voor chemisch reinigen van de motor, wellicht dat jij hier in de toekomst ook voor open staat om extra klanten te krijgen door ons een leuke korting aan te bieden?
Nogmaals dank voor je reactie, dit wordt zeer gewaardeerd!
@TomHBT Prima uitleg, van wat, waar, hoe en waarom.
Mijn voorzichtig gebrachte stelling dat mensen die onnodig met engelse termen gooien, vaak niet weten waar ze over spreken, is gebaseerd op gesproken tekst, en tekst op papier. Ik heb hierbij dus niet aan zoekmachines gedacht, maar dit verklaart dat deel van het verhaal wel weer voor mij.
Wat het verhaal over nieuwe injector of nieuwe pakking voor de injector betreft, klopt mijn veronderstelling dus.
Wat het achterblijven van stukjes walnoot betreft: ik begrijp je verhaal, en had eigenlijk ook een dergelijk verhaal verwacht wat dit betreft, maar blijf toch wat koudwater?-vrees houden. Ik ben ooit op industriele schaal bezig een jaartje geweest met het ontwikkelen van een speciale fabricagetechniek met behulp van 'zandstralen', dus ken ook verwante technieken wel. Een vraag zou je een foto kunnen maken van ongebruikt 'walnut' materiaal, en een foto van het gebruikte materiaal (om wat meer een indruk te krijgen). Een paar van die vergelijkende foto's kunnen helpen om een betere voorstelling van het proces te krijgen (en de grootte aan fijne walnootdeeltjes). Mogelijk dat het ook als verduidelijking op je eigen site wat toevoegt, en natuurlijk een filmpje (voor zover mogelijk) van het blasting proces.
Nog een hint: je kunt je oude post aanpassen...Spatie teveel. Stom